Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6859 besök totalt |
Här zoomar dom in vad som kommer farande mot Massa. Vad är det för något?
Det konstiga är att inte försöker svänga alls ![]() http://www.youtube.com/watch?v=16s5P |
||||
Re:
om jag fattade rätt så var det mer eller mindre bekräftat att Barrichello som låg strax före Massa tappat nån typ av fjäder från bakre hjulupphängningen i denna del av banan. Det ser ju även på filmen ut som ett fjäderliknande föremål som träffar Massa i hjälmen. Då detta händer går det ca 280 km/h vilket förmodligen gör så att Massa slocknar direkt = han kör rakt av med fötterna på både gas och bromspedalerna. ![]() Såg riktigt otäckt ut men enligt uppgifter från Ferraristallet så var han vid medvetande när ambulansen hämtade honom. Bilen såg relativt intakt ut vad det gäller förarutrymmet så han bör inte ha fått några större skador på fötter och ben osv, det var dock en väldigt kraftig smäll mot däckbarriären. Hoppas att allt är ok med honom... _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
Re:
Usch, otäckt. Hoppas det blir bra med honom. |
||||
Re:
Vilken smäll snacka om maximal otur, trodde det inte kunde bli värre än det som hände med Henry Surtees i Formel 2. Tyvärr verkar det inte vara så bra med Massa, skadat skallben och kraftig hjärnskakning.... Hoppas att det stannar med det! "After the accident during the qualifying session of the Grand Prix of Hungary, Felipe Massa was airlifted to the AEK hospital in Budapest," the statement began. "Felipe was conscious at the arrival at the hospital and his general conditions remain stable. "Following a complete medical examination it emerged that he had suffered a cut on his forehead, a bone damage of his skull and a brain concussion. These conditions need to be operated on after which he will remain under observation in intensive care." Källa: f1-live.com _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||
Re:
Ja det var precis det jag skrev åxå. AJ som fasen vad det tog illa. Han hade nog ganska tur där med andra ord. Kunde ha slutat hur illa som helst. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Tror du ens man hinner se den lilla fjädern i 250km/h???? Tvivlar på att han hann reagera även om hjärnan hann uppfatta det!?. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Nu menar jag inte att han skulle väja fjädern. Kanske uttryckte mig fel. Jag menade efter själva kollisionen med fjädern, eftersom han bara körde rakt fram. Jag visste ju inte ens att han blivit träffad av fjädern, det var därför jag tyckte det såg konstigt ut när han bara körde rakt fram. Trodde fjädern träffade bilen men inte honom. Man kan se på filmen jag la upp att han bromsar, men samtidigt hör man att motorn varvar fullt efter kollisionen ![]() |
||||
om man får en sånn smäll på hjälmen och det går i ca 280 kmh, innan du hinner fatta vad som hände och nästa kurva kommer,då säger nog ryggraden att tryck på pedalerna allt du har. Konsentrationen var nog inte på max sekunden efter träffen.
_________________ Mikael Ståhling |
||||
Den där bilden var lite otäck, en jäkla tur att det inte träffade någon centimeter längre ner
![]() Massa är opererad och enligt media ligger han i respirator på intensiven över natten. Läget är allvarligt men stabilt. Det här är grymt kusligt och vi får hålla tummarna för en bra återhämtning! Skall-skador är inte att leka med... _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Snart är det rejs.
Hoppas kunna se det live. Annars får man väl se på TV6 sammandrag? Ser ju oroväckande Red Bulligt ut denna gång åxå. Alla där fram är ganska lika i vikt. Men ser man längre bak i leden så är det några som går tungt! Button lite mittimellan men sedan är det väl Barri , Glock & Fisi som är tyngst. FÅR man hoppas lite så hoppas jag mer på Alonso än Red Bull. och blir det Red Bull så gärna Vettal före Webber. outsider Skinkan!!! KERS kan göra gott i starten. Samma för Hekki. Ingen hemlis att jag håller på Button. Men annars har ju Rosberg & Nakajima varit snabba hela helgen. Kan ju bli ett kul rejs. Hoppas de blir mer omkörningar än normalt. Har ju varit mer av det hela sesongen så varför inte. Det vore ju kul om Starten togs av Alonso och Skinkan. Så får de andra jaga lite. Här kommer "Gridden". 1. Fernando Alonso, Renault, 637.5kg 2. Sebastian Vettel, Red Bull, 655 3. Mark Webber, Red Bull, 652 4. Lewis Hamilton, McLaren, 650.5 5. Nico Rosberg, Williams, 654 6. Heikki Kovalainen, McLaren, 655.5 7. Kimi Raikkonen, Ferrari, 651.5 8. Jenson Button, Brawn GP, 664.5 9. Kazuki Nakajima, Williams, 658 10. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 671.5 11. Jarno Trulli, Toyota, 671.3 12. Rubens Barrichello, Brawn GP, 689 13. Timo Glock, Toyota, 679.2 14. Nelson Piquet, Renault, 667.7 15. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 658 16. Giancarlo Fisichella, Force India, 680.5 17. Adrian Sutil, Force India, 683.5 18. Robert Kubica, BMW Sauber, 666 19. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 675.5 _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Några citat från gridwalken.
EJ: Bernie , Why haven't you signed the concord ageement? Berni Eccel: I cant write! EJ: ![]() Brundle: Flavio , did you do a deal with renault bosses to block out the front so no other team can get thru? Briatore: YES of course! ![]() Detta sades under gridwalken. De stog och diskuterade annat när de blev avbrutna. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jäkla skit Filmon.
Eller nättv kanske man ska klaga på. Fungerar tillfälligt nu igen. Hann se starten och något varv innan det packade ihop. Jaja Alonso tappade framhjulet iaf. Hamilton leder och ökar hela tiden. VAD visst EJ som vi andra inte visste. Han tippade Skinkan som vinnare på gridwalken! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Webber inne i depå från 2:a plats.
Rääääkan inne samtidigt. Rääkan snabbare i depån. Tog Webbers plats. ohhhh , nu hann trulli upp Webber ute på banan. Han är åxå förbi nu. Webber tappade 2 platser på ingen tid alls. Hamilton i depå från ledning. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6859 besök totalt |