| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hänga ut en motorklubb??
|
7079 besök totalt |
|
Hänga ut en motorklubb??
Kommer inte säga vilken klubb det är men jag o 2 teamkamrater skulle gå en kurs som denna klubb skulle hålla. Vi fick förhinder och avbokade flera veckor innan kursen skulle hållas. En avgift var betalad för var person och efter avbokningen så kontaktade klubben mej och sa att pengarna skulle betalas tillbaka och det var bara för mej att skicka in våra namn och kontonummer så skulle detta lösa sej. Detta hände i Februari. Det gick några veckor o inget hände. Jag ringde då till berörd person och påtalade detta. Då lovades att pengarna skulle betalas efter påsk. Inget hände igen... En av mina teamkamrater skicka åter igen ett nytt mail och på detta ringde de upp honom då han skrivit sitt nummer i mailet. De diskuterade om problemet och åter igen bad de om kontonummer och namn. Jag skickade åter igen uppgifterna till den person som ringt upp. Detta var i Juni vill jag minnas. Nu är vi snart inne i Augusti och inget har hänt. Börjar blir trött på det och det är därför jag skriver här nu för o fråga om fler här har råkat ut för samma sak... om detta är något som är typiskt för denna klubb kanske?? De är hur trevliga som helst att prata med på telefon så man får ju ett seriöst intryck men när inget händer så blir man trött. Hoppas någon från berörd klubb läser detta och tar tag i det snart. Mvh Tomas PS Kanske fel forumsavdelning men var ska det skrivas annars?? _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Jag har inga frågor. Vad är det som är svårt?
Eller jo, jag har en fråga. Hur hade Ni ställt Er om Ni hade blivit lurade?? För det är så det känns. När man har haft kontakt både genom telefon och via mail och ändå får vi inte tillbaka våra pengar som de har lovat oss att de ska betala tillbaka. JAG är väldigt sugen på att hänga ut denna motorklubben. Sen vad det är de pysslar med spelar väl ingen roll. Men om någon har blivit illa behandlad eller blivit lurad på samma sätt som jag så kan Ni väl kontakta mej via PM eller mail så kan Ni berätta för mej hur Ni fick en lösning på Erat prolem. Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Re:
Att varna andra för oseriösa företag/klubbar mm. Är väll inte att hänga ut? _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||
|
Har du inte fått pengar på 7 månader så anser jag att du blivit lurad. Sen om det är rätt att hänga ut klubben
. |
||
|
Ja, jag tar kontakt med dem igen o ger dem en chans till. Annars kan jag ju
varna Er andra om klubben så får vi se vad de säger när jag nämner det. För Er som undrar så kan jag säga vem det är via PM. Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Efter så lång tid och ett flertal påtryckningar hade jag inte dratt mig för att nämna deras namn, hur svårt kan det vara egetnligen att återbetala lite pengar. Det lär ju inte handla om några miljoner precis.
Du håller väl till i södra sverige och kör BIL så en del klubbar går troligtvis bort direkt. tycker mig känna igen namnet från några 5pappsrace
Du har faktiskt rätt till dröjsmålsränta. Om klubben har en ränta dom tar ut för sena betalningar så kan du ta ut samma ränta av klubben när dom är sena att betala tillbaka.
JAg tror inte det är en blåsning utan bara kass administration. _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
|
Har inte skrivit här på ett tag men jag har mailat klubben igen men än så
länge har ingen hört av sej till mej på nåt sätt än. Kan säga så mkt att klubben finns i Skåne. Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Beror ju lite vilken "motorklubb" det rör sig om.
H.A. hade jag aktat mig för att hota, hänga ut eller polisanmäla.
Ciao, J _________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||
|
Fortfarande inte någon rättsida.....
Klubben är H-xxxx Motorklubb. Nu skiter jag i att INTE hänga ut så nu ser jag det som att jag varnar andra. Hoppas det kan bli rättsida nu. Kan ta bort detta inlägg när berörd klubb hör av sig o vill lösa problemet! Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Hänga ut en motorklubb??
|
7079 besök totalt |