Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault clio v6 -03 Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 37418 besök totalt |
borrade hålen i tornet så att texten på ovandelen till topplagringen skulle "hamna rätt", ågrar mig lite nu. men det går kanske att ändra i efterhand? ...en kul sak på yozzasport.co.uk... ett tag trodde jag att dem har tagit bort hela sortimentet till v6:an (racekoppling, kolfiberinsug, kammar m.m) men i själva verket så har dem bara tagit bort v:6an i menyn söker man istället på "v6" i sökfunktionen kommer hela v6 sortimentet, kan inte begripa varför dem gjort detta? (v6 sortimentet är ant. ingen "bestseller" ) _________________ Ola BMW |
||||
blev lite varmt under huven nu väntar sanering, de lux!?! -räck mig dammsugaren!?! tror att det är givaren till cervooljan som har tagit fyr > > tror inte att jag har en läcka snarare var det nog gammalt svett/skit från motorn som började brinna -motortvätt är att rekomendera skrapa skattemärke och lyfta ut motorn? ganska sugen efter som jag har ett kamremsbyte som jag skutit på!?! _________________ Ola BMW |
||||
Nej fy fan vilken mardröm Lider verkligen med dig, pulver är ju ett helvete att sanera. Tog du dig hem iaf? och upptäckte du branden först i depån? Ser så prydligt parkerad ut på bilderna.
Får väl vara glad att det inte gick såhär : http://www.casemodbr.com/forum/viewt |
||||
...ja, jag har sett den filmen på youtube det var typ vad jag hade i tankarna innan "huven" var av och jag såg omfattningen på branden.
sista åkpasset var slut så jag åkte lungt in i bandepån när jag tyckte att det såg lite dimmigt ut i backspegeln fortsatte genom bandepån och började förstå att det är nog är min bil som "dimman" kommer ifrån och eftersom jag inte såg ngt i sidospeglarna är det nog inte bakbromsarna som gått varma. tog mig ut ur bandepån bort till min brandsläckare och fick snabbt hjälp av kompisarna två stycken en sekunders sprut med släckare sen var lågorna släckta och hela kupén täckt i pulver! en snäll mikey bogserade mig hem tog ca en timme. nu är jag sjukt sugen på att lyfta ur motorn och tvätta den minutsiöst sen blir det projekt avgastejp/oljekylning. men frågan är: -hur lyfter (sänker) man ut en motor utan lyft bara en smörjgrop? _________________ Ola BMW |
||||
Det var ju typiskt. Men tur ändå att skadorna inte blev större. Hoppas du kommer iväg till ringen, slå en signal angående hjulinställningen. Fick föresten åka till BB igår kväll, så nu är man pappa.
_________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
okej, en jävla tur att det gick som det gick. oljekyl skulle jag vilja säga är ett måste när man kör på bana. Du lär väl behöva en fullbreds 19 raders eller något för att vara på den säkra sidan. Jag kan tänka mig att fullflödes kattar + system också bidrar till att få ut mer värme ur systemet (=mindre varme kvar i motorrummet. Kanske ytbehandla eller linda avgassystemet kan vara en ytterligare variant. Hur som helst, jag hoppas att allt löser sig för dig och att du snart är tillbaka på banan igen EDIT: Vad tyckte du om de solida lagringarna då?
Grattis! |
||||
Hej ola,
Verkligen kul att du är på gång igen Har bilen stått sedan branden eller är det ett stycke vidare utveckling som ligger i paketet? Själv har jag ett eget litet missöde att ta hand om innan jag är på banan igen. Men inom en månad eller så ska jag väl vara igång. Hoppas vi ses i sommar. / Mårten EDIT: Jag gissar på ett: http://www.k-tecracing.com/show_prod |
||||
hej mårten.
jo bilen har stått still i garaget sedan branden, men nu har jag äntligen kommit igång igen... ...lämnat in bilen för kamremsbyte på bil-månsson, hade en ide om att göra det själv men varken tid eller kunskap finns ...laga det som brunnit: endast kablar och en givare! givare hittad på skroten (tjänade jag 900.-). en plastkåpa till kamremmen har också fått sig lite brännskador, ny är beställd. det var generatorn som brann men den verkar bara fått kosmetiska skador för den ger fortf. laddning (lämna in för reperation till höst?) ...sätta på nytt avgas (k-tec, älskar k-tec) denna gång med avgasbandage lots of avgasbandage! ännu bättre mårten: http://www.k-tecracing.com/show_prod ...fullständig avgastråd kommer inom kort, skall bara få av orginal avgas först, gott om plats runt motorn? -nä tror inte det > > fösrta körning blir nog sturup 18 maj, ev. 27 april. jo det vore kul att ses. kinnekulle 31:maj är nog det längsta norrut jag kommer i sommar. blir som vanligt mest sturup och förhoppningsvis knutstorp. nurburgring 5-9 aug _________________ Ola BMW |
||||
okej trevligt!
Trist att vi missar varandra med någon vecka på ringen. BTW fått tippset att om man ska använda avgasbandage så kan det vara en bra ide att spraya det med sån där svart högtemperaturfärg. Håller sig snyggare över tiden + att det stöter ifrån vatten och allehanda skit lite bättre. Men det kan nog vara bra om du kollar upp det ännu bättre innan du provar. Lycka till med bygget. |
||||
underhåller mig med att isolera dem kablar som "gick sönder" förra säsongen detta är kablarna som går till en av dem fläktar som skall svalka motorrummet eftersom kablarna i orginal kontakten var omöjlig att lirka ur fick jag köpa en ny kontakt. ibland har man tur, denna kontakt köpte jag hos abr motorsport till ett helt annat ärende och av en händelse är det exakt samma som orginal kontakten vilket betyder att jag inte behöver ersätta "han" delen av kontakten nere i fläkten ingen återvändo passa på att tvätta rent från klisterrester grisrosa igen isolerade igen lite smörjmedel underlättar ..och värmestrumpa på, färdigt _________________ Ola BMW |
||||
en lätt bränd servogivare brevid bättre begagnad servogivare skarvad och isolerad inlindad med solskyddsfaktor 400+ kontakt till generatorn, smällt plast som runnit ner i kontakten, gissar jag. tuffast var att dela på kontakten, hann snegla på avbitartången, sen var det hyfsat lätt att pilla bort plasten med en liten skruvmejsel. en kvart senare... _________________ Ola BMW |
||||
äntligen har jag fått av avgassystemet, fy vad trångt det var. så här ser det tydligen ut...
37,8 kg (tack för lån av badrumsvåg peter) vågar man gissa på att nya systemet är 10 kg lättare fler bilder kommer snart _________________ Ola BMW |
||||
Är tyvärr ett vanligt fel att kylfläktarna slutar att fungera på Clio V6. Så dessa måste man hålla koll på.
Ditt nya avgas kommer väga bra mycket mindre mot original :-) vad kör du för märke? Quicksilver hade jag på min gamla. Lät riktigt fint. mvh J _________________ Johan Ljungberg Nissan Skyline GT-R34 V-spec Såld Clio V6 MK1 Såld Audi RS4 PM Racing Såld Audi RS4 B7 Såld Subaru Impreza PSE II SMR Såld |
||||
Ett tipps kan vara att koppla in ett extra relä som på cup racer bilarna så man har en manuell switch där man slår på fläktarna på 100% när man ska ut på banan. Tänker göra så på min framöver som en ren säkerhets åtgärd. |
||||
hej j. bra tips, får hålla koll på fläktarna framöver. än har dem funkat bra, dvs så länge kablarna fram till fläktarna fanns där och inte brunnit upp. avgaset är från k-tec. tillverkare janspeed. _________________ Ola BMW |
||||
jättebra idé, riktigt rått hade det blivit med en swith panel eller på ratten kanske. som du säger mårten då kan man ju höra att fläktarna susar innan man sätter på motorn och ger sig ut, safety first mitt mantra -2010 vet inte hur man kringgår orginal "slå på när det är tillräckligt varmt" dock. relä!?! hur funkar det!?! _________________ Ola BMW |
||||
Våra race- och banåkarbilar Renault clio v6 -03 Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 37418 besök totalt |