| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
E36 M3 Samt Camber
|
1174 besök totalt |
|
E36 m3 Samt Camber
Har uppgraderat min M3 e36 med nya bussningar o BC coilovers med Camber plattor fram samt köpte Camber stag bak till. gjorde min hjulinställning idag och utgick från bakvagen ställde -3 Grader Camber där Sen gick jag på Framvagen och ställde 0.5 grader toe out men när jag skulle ställa min Camber så maxade jag den och det blev inte mer än -1.5 Grader på vardera sida, Trode jag skulle få minst -5 Grander fram men Nähe tog stop tydligen och plattna är verkligen i botten, Finns det något annat sätt vid spindeln där man kan göra så jag får mer Camber fram ? Vad händer när man har så mkt mer Camber bak än fram ? Risk för att framänden släpper först ? Tacksam för alla svar och tips angående detta ni som kan just bmw , Mitt alternativ blir att ställa om Cambern bak till -1.6 cirka , tänkte mest på att bilen är bakhjulsriven och det är ju bakdelen den kastar ut först i svängarna , Ska till mantorp till helgen o köra =) _________________ Alex Serban |
||
|
Re: E36 m3 Samt Camber
Är camberplattor = topplagringar? om det är nya eftermarknadstopplagringar borde du kunna få bra mycket mer camber fram.. Jag kör -3,5 fram med mina och det är inte i närheten av maxat.. |
||
|
Vad har du för dämpare ? jag har Brian Cover ,, BC , köpte av J-spec
kollade på platorna och dem verkar var maxade i sin in ställning jag lossade skruvarna ( 4 insekts skruvar på varje dämpare ) en aning och fällde in fjäderbenet mot bilen , ( tog ej bort skruvarna helt) finns det något speciellt man kan göra för att få mer ? kanske ha bort justerskrivarna helt sen fälla in fjäderbenet , och sen montera tillbaka skruvarna ? Camberplattor = topplagringar YES _________________ Alex Serban |
||
|
Välkommen till Rejsa.nu, Alex!
Den här frågan är så pass BMW-orienterad att den passar bör ställas på ett märkesbundet forum. Alternativt så skapar du en projekttråd för din bil här på rejsa, under "Våra race- och banåkarbilar". Där är det ok att ta mer märkesorienterade frågor. Jag låser denna tråd nu. Funderingar kan tas via pm. _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
E36 M3 Samt Camber
|
1174 besök totalt |