Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17718 totalt) |
Re:
![]() |
||||||
Re:
Grensling av ambulanskerbsen något varv tidigare resulterade i sprucket oljetråg så vitt jag förstod... Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Re:
Menar du att han "spillde" i flera varv innan det började brinna? Då borde det varit en hel del olja på banan... Jag stod precis vid rakan och såg när det hände och det var ca två sekunder efter att kan växlat upp till fyran(?) och med max laddtryck på turbon(antar jag) som något gick väldigt fel och han tömde hela oljetråget längs med sista 100 meterna av rakan innan kurvan. Stackars kille. ![]() Han kan säkert räkna med stöd och hjälp av forummedlemmar både från rejsa och 944sverige att få ihop bilen igen. Jag har lyft och motorstativ. PM'a mig så får du låna dem OMG. ![]() mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Re:
Ähh, det där var väl inget. Då skulle du ha sett hur nöjda funkisar och medtävlare var på polaren då han tappade returslangen till sin torrsump ner mot Trösen. Han trodde det var bakbromsarna som gett upp då bakänden började sladda lite och gled sakta varvet runt. Det var först i målkurvan oljevarningslampan tändes. Då låg det 10-12 liter olja utmed hela varvet ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Ser den där framvagnen verkligen ut att vara helt frisk? ![]() Ledarna ![]() ![]() ![]() Groovy, baby. ![]() ![]() Forden måste ha varit en rallybil. Så mycket mjukare fjädrad än nån annan i klassen och med två stolar... ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() ![]() Kolla in understyrningen på Lotusen... ![]() Någon som kan berätta mer om Coban? Motor, chassi osv? ![]() ![]() Kimmen var så långt före alla andra att det aldrig var riktigt intressant. Fast det såg lagom spännande överstyrt ut ibland. ![]() Sen sågs det plötsligt en sjua på grönbete vid på väg ner mot Liton, och så kom Bengt körande med rätt trasig bil. ![]() och Opel Speedstern hade fått rätt trasig bakände. ![]() ![]() ![]() ![]() Det laddades vilt in över mållinjen. Christer måste ju bara köra torrsump i sin Blackbird. Hade han haft något nerstickande tråg hade den där resan aldrig gått bra... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
Mycket snyggt bygge ![]() |
||||||
Cobra Kent Johansson nr 33
Kents Cobra är byggd på egentillverkad rörram med BMW Mc person framvagn och äldre BMW bakvagn med dämpare från Sellholm och Knivkrängare. Motor är 4liters V8 med växellåda och slutväxel från samma bil slutväxel är dock ombyggd med lamelldiff. Chassie sättningen är fn. under utprovning och troligen avsevärt förbättrat till nästa tävling. Allt enligt hörsägen. I princip en BMW 540 med Cobra kaross? _________________ Rolf osbeck |
||||||
Bortsett ifrån att det borde ge typ 320 km/h i toppfart låter det som ett klockrent racebygge.
![]() Det verkar inte vara svårt att rita med Camaron... ![]() ![]() ![]() Lite överstyrning över NGK:n är ju aldrig fel. Eller? ![]() Lönar det sig att räkna på hjulvinklar på en Escort? De verkar ju ändå bara peka åt alla möjliga håll under belastning ![]() ![]() Överlägsen ledare. Var är Rune med Förenade Bils ex? och hur skall man locka ut Axel och Andris med sina RSR:er igen? Jag vill se kamp om ledningen... ![]() ![]() ![]() Mer sladdande. ![]() ![]() ![]() För 15 år sen snubblade jag över något blått och sportigt i Knutstorps depå som jag aldrig sett förr. Jag fotade den hejvilt, bara för att komma hem och upptäcka att kameran var trasig... Och det var först i år jag fick återse en Arnolt Bristol igen. Givetvis var den då alltid på behörigt avstånd när jag hade kameran uppe ![]() ![]() Pekka, nåt halvvarv innan smällen. Han hade likande svårigheter med greppet första varvet, men jag antar han räknade med att det skulle betta efter tre varvs körning. Så var inte fallet... Vi satt precis ovanför där han slog i och svordommarna hördes ända upp till oss. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Kul. Du vet inte om den varit blåmetallic eller om det finns/funnits en till? (Känns föga troligt, det kan inte tillverkats många...)
![]() ![]() ![]() ![]() Three-wheeler club. Eller förresten, den vita tvåhjular ju ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() X P ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() ![]() ![]() Det sägs ju att det brukar vara lugnare längre ner i kön. Ehh, skulle inte tro det... ![]() Börjar se lite ärrad ut, Niklas. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Under ett gäng varv hade han gått över krönet med lite mer däckstjut och drama än vad som kunde ses som riktigt hälsosamt. Och så hände det... ![]() Kameran var "inte riktigt" med på noterna, men tog i alla fall en bild innan den fokuserade. ![]() Så, lite bättre... ![]() På väg mot grönbete. ![]() ![]() Sen dök min polare Andreas upp i sökaren. ![]() För att inte tala om hans stora Le Mans-keps... Kom igen nu Andreas, du borde om inte annat ha bttre bilder av det här än jag. Upp med dem bara! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Av alla hemska bakspoilers... hoppas bara den är effektiv. ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Re:
![]() Än så länge verkar arrangörsreklamen täcka de värsta däckrosorna. |
||||||
Re:
Rune är "Pensionerad". Bilen står på museum och ägs av förenade bil. Har körts någon gång av sonen till ägaren om jag inte minns fel men har inte gått så jätte bra då. Axel kör ju fortfarande fast med Pv. Porschen körde han förra året på RHk finalen i falkenberg men krokade rätt vilt med erik berger i första och i andra så gick den inte som den skulle. KG Almqvist går inte att slå på Knutstorp. Han satte personligt rekord på kvalet. 1:04:145. Han kan denna banan utan och innan. Tomas Hall som fick andra kval tid kom in på 1:06:441 ![]() _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||||
![]() Ha ha snurren fastnade på bild ![]() Detta var min första gång på Knutstorp med Miatan. Mina "kompisar" i depån sa till mig efter kvalet att jag fegade över krönet och att alla håller stumt där över så jag ville inte vara sämre ![]() ![]() ![]() _________________ Christoffer Waern Honda S2000 -99 ![]() |
||||||
Re:
Ruskigt fin bil, tyvärr hade han en oljeläcka av stora mått mätt på söndagen, stod och glodde ner i motorrummet för att se vart det kom ifrån, dock utan större tur. Hoppas han tog sig hem utan nåt större haveri. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Re:
Låter lite som på premiären i falkenberg när kompisens oljefilter kände för och vibrera loss lite på en viss Abarth Scorpione, han la all olja på baksidan av banan och tävlingsledningen förstod inte varför alla kom in i depå under tidsträningen. Pekka ansåg att man kan inte kör med slicks på is!! ![]() |
||||||
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Right...
![]() Lite kreativt startspår i första starten. ![]() Sen blev det visst en rullning nere i Liton, och omstart. Och ytterligare udda spårval. ![]() Sen började Bröderna Brink kriga så mycket sinsemellan att inte riktigt kunde slåss om förstaplatsen. Inga teamorder där inte ![]() ![]() Min polare Stefans Brabham, med lätt tykstuk ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17718 totalt) |