| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -04 "Såld"
|
10 besök senaste veckan (36623 totalt) |
|
Re:
Film är alltid kul, är bra sugen på att investera i en sådan kamera och ett fäste för rutan.. Falk var där nu oxå såg jag, missade honom dock på banan. Mitt spår ser ungefär ut som det ni åker, men jag har problem med att få till utgången bra. Vill gärna åka på 3an genom kurvan, då känns flytet helt okej men man ligger alldeles för långt ner i registret i utgången. Åker man på 2:an får man helt klart mer fart i utgången men allt känns väldigt ryckigt. Skulle gärna flytta ner vtec knölen enbit under dom där 6500, vi får se till nästa år..
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS
|
||||
|
Re:
värsta Cafe o bar raggarn
Själv har jag ju en legal ursäkt med att jag bor där
Såg bra ut!!
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
haha, jajaja detaljer...
Den är lite hög dock, chassiet börjar kännas ganska vingligt när rdäcken blir riktigt varma.. Frågan är vad man ska gå på för få bot på problemet. Coilovers finns ju såklart mängder, men jag skulle vilja ha något så man slipper allt skruvande.. "De e bara o åååk" lite min melodi..
|
||||
|
Har du tänkt köra på vintern? Väldigt få Coilovers som är gjorda för/pallar det i längden som jag förstått tyvärr. Det funkar säkert men det är inte "bara å åk" så att säga utan kräver nog en hel del underhåll.
Annars är det väl inget större projekt? Du kommer få fixa nivåregleringen till Xenonljusen som sitter ihop med stötdämparen på ena sidan bak men det borde inte vara något stort jobb (lär ju finnas många som gjort det du kan fråga också). _________________ David Lundin |
||||
|
Re:
Det är inte ofta jag har längtat efter mer justeringsmöjligheter.
_________________ Peter Karlsson |
||||
|
Re:
Nejnej, den går inget på vintern.. Faktum är att jag bara kört dryga 300mil iår..
Menar mer på att jag inte är så sugen på något med en himmla massa inställningar, känns som om att det är väldigt lätt att skruva bort sig. Något liknande Millway:s "Nürburgringkitt" vore mer min grej.. Nåväl vi får se, blir till att läsa på lite i vinter. Tror föresten ja mötte dig utanför Skara för någon vecka sen, vita fälgar och toyo dekaler i fronten?
|
||||
|
Re:
Precis så, vi brukar ju tycka lika om saker och ting!
Vad är planen att byta ut Lupon mot?
|
||||
|
Re:
Ah, ok! Själv skulle jag inte ha något emot fler inställningsmöjligheter
Jag har kört på samma inställningar några bankörningar nu, kännt på bilen ordentligt. Nu har jag kommit fram till att jag behöver lite mer fäste fram, då är det jäkligt nice att kunna justera camber och dämpning (det kan jag med mina Buddy Club) med relativt enkla ingrepp .
Det var nog mig du mötte ja, farsan bor ju där uppe och Skara är ju på vägen, var på Kinnekulle en vecka på semestern. Körde du CTRen? _________________ David Lundin |
||||
|
Re:
Vad sägs om Bilstein B12? http://forzasuspension.se/sidor/stot Citat från julinumret av Banzai: If you are currently driving an '01-'05 CTR and you like the sound of better control of traction, oversteer and understeer, then you're going to be interested in Bilsteins latest offering. Called the B12 tuning kit, this combination of performance springs and dampers has been tuned on the Nürburgring and Pappenburg test tracks by Bilstein engineers to deliver perfect vehicle response, improved safety, long durability and ride comfort by lowering the CTR by up to 30 mm. Part number SE5-B428. Jag blir också snurrig av en massa inställningar och skulle tänka mig detta om Teinfjädrarna och originaldämparna nån gång börjar kännas trötta. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
|
Nu snackar vi, det där låter som om de skulle passa mig.
Tack Andereas! Vart beställer man bilstein till bra pris, någon som vet? Handlar inte på Forza av olika anledningar..
|
||||
|
Re:
vaddå, är du snabbare än Horst nu?? Ska du byta chassi???
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Har lite planer på det iaf, tycker det är ett himmla krängande när rdäcken blir varma.. Inte riktigt som gunghästen kändes men nära.. Å andra sidan är ju original alltid bäst men vafan...
När ska vi ut och sladda då? _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS
|
||||
|
Re:
När blir det ringen?
|
||||
|
Efter att Christian vänligt nog skickade en avhandling per PM så har jag kommit på bättre tankar..
Planen är även ett besök på Ringen i mitten på september, om jag bara kan lura med mig någon att dela soppan med..
En bild från förra helgen, åkte lite slalom på moholm. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS
|
||||
|
Hittade två lite roligare bilder från förra slalombesöket:
Tack till Fotografen!
Smhi lovade regn under större delen av dagen så jag lät gatdäcken sitta på, tyvärr för min del blev det inte blötare än på första bilden. Nåväl, slalom är alltid kul iaf! En full uppsättning belägg trillade in på posten tidigare idag oxå, det slutade med att pean fick leverera igen. Som vanligt när man har och göra med dom är det super service och snabba leveranstider! XP8:or runt om..
|
||||
|
Kinnekulle får väl annses som "hemmabanan" då jag bara har 10min dit, tyvärr har jag inte haft möjligheten att köra där iår.
Tills för två veckor sen, nu har jag hunnit med två träffar och lite över 30mil...
Bilen pinnar på bra som vanligt, byte däck, belägg och gasar..
Hade tänkt ställa av bilen igår, men då de rann ut i sanden kanske man skulle ta en tur till Gelleråsen i helgen och Anderstorp nästa..
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type R -04 "Såld"
|
10 besök senaste veckan (36623 totalt) |