Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur är det vid ringen under DTMhelgen?
<<   1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (8904 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

djungel-Jim skrev:
Nu är jag påväg! Min compadre Henric vinkar av oss tjusigt... Vi är framme vid ringen (efter en hel del omvägar) på torsdagskväll inför kvällskörningen! Vi synes!

Najs! Ser fram emot rapporter thumbs up

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Här pågår förberedelserna för fullt, väderleksrapporterna ser hoppfulla ut

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

djungel-Jim skrev:
Vi är framme vid ringen (efter en hel del omvägar) på torsdagskväll inför kvällskörningen! Vi synes!

Låter härligt. thumbs up

Jag flyger ner i morgon och kör sedan kvällskörningar tisdag, onsdag och torsdag.
Ska köra hyrSwift och tänkte åtminstone komma ner under nio minuter med den.

om det är någon total nybörjare som vill ha en liten guidning runt banan, så är det
bara att hoppa in, så ska jag göra mitt bästa.

(Jag kör rätt lugnt där nere. Den som har kört/åkt fler än tio varv har nog inte så mycket att lära.. )

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

FredrikÅ skrev:

FredrikÅ skrev:
(Jag kör rätt lugnt där nere. Den som har kört/åkt fler än tio varv har nog inte så mycket att lära.. )

Eeeehh, om under 9 min i en Swift är "rätt lugnt", definiera då gärna vad "rätt snabbt" är...

Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Christian Eick skrev:

Eeeehh, om under 9 min i en Swift är "rätt lugnt", definiera då gärna vad "rätt snabbt" är...

Under 8.55 är väl rätt snabbt.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

FredrikÅ skrev:
Christian Eick skrev:

Under 8.55 är väl rätt snabbt.

Själv tycker jag att allt under 9.10 ÄR snabbt i de där Swiftarna! Mig veterligen har jag bara sett en driftboxfil på sub 9 minuter, men då kommer väl en till nu? thumbs up

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Ussch nu börjar ångesten krypa fram, tycker det ser snabbt ut när folk tuffar runt på nio och en halv, skall ju själv ner i början på september och har siktet inställt på SUB 10, under nio minuter med en swift låter inte som något lugnt tempo i min aöron iallafall.

Fixar du det Fredrik så blir det en thumbs up

Mvh ....

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Mats Thur skrev:

Själv tycker jag att allt under 9.10 ÄR snabbt i de där Swiftarna! Mig veterligen har jag bara sett en driftboxfil på sub 9 minuter, men då kommer väl en till nu? thumbs up

Jag åkte 9.17 senast, klockat med gökur , men då var Brünnchen i princip blockerad.

(Man fick åka förbi saaaakta på gräset, eftersom det stod en Boxster mitt på banan, som hade studsat mellan
räckena.. Å andra sidan hade jag bra draghjälp samma varv, efter Bergwerk och hela vägen upp till Karusellen,
av en Audi Q7. Bra vinddrag efter den.. )

Ner mot 9.05-9.10 ska inte vara något problem alls, men sen börjar det nog bli lite tufft.

om det går under 9 minuter så kommer det självklart fil eller film.

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

FredrikÅ skrev:

FredrikÅ skrev:

Ner mot 9.05-9.10 ska inte vara något problem alls, men sen börjar det nog bli lite tufft.

om det går under 9 minuter så kommer det självklart fil eller film.

Sorry, kunde inte låta bli...kör så det ryker! thumbs up

Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Christian Eick skrev:

Haha, tycker du att jag svävar på målet?

1) 9,05-9,10 tror jag att jag klarar med viss säkerhetsmarginal.
(Jämfört med t.ex när jag kör Knutstorp med Porschen, så känns det som att sätta en låg 1,11 där ungefär.
Det går rätt fort, men det finns marginaler..)

2) För att gå under 9,05 så måste jag ta i ordentligt.
(Attack kan jämföras med att sätta en låg 1,10 på Knutan. Finns inga egentliga marginaler, men småmissar kostar alltid tid.)

3) Målet är under 9,00, alltså 8,59,999 - snabbare än så är en bonus.
(Kräver ett i stort sett perfekt varv, full satsning, som att gå ner mot 1,09,5 på Knutan.. inget man gör på beställning, liksom )

Sen finns det väl tio-femton sekunder till att hämta, men det får någon annan testa...

Ska försöka nöta in spåret inför Scuderian senare i höst också. Scuderian kommer jag troligtvis att köra i
en helt annan bil, varken Porsche eller Suzuki.

Det blir något mycket bekvämare, mer om det i en annan tråd om någon vecka...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

FredrikÅ skrev:
Christian Eick skrev:

(Jämfört med t.ex när jag kör Knutstorp med Porschen, så känns det som att sätta en låg 1,11 där ungefär.

(Attack kan jämföras med att sätta en låg 1,10 på Knutan. Finns inga egentliga marginaler, men småmissar kostar alltid tid.)

(Kräver ett i stort sett perfekt varv, full satsning, som att gå ner mot 1,09,5 på Knutan.. inget man gör på beställning, liksom )

Sen finns det väl tio-femton sekunder till att hämta, men det får någon annan testa...

Ska försöka nöta in spåret inför Scuderian senare i höst också. Scuderian kommer jag troligtvis att köra i

Är hyrswiftarna så snabba? så du menar att du kan köra ett relativt avslappnat 1.11 varv med den röde på knutan och det är jämförbart med 9.05 i swiften på ringen med lite säkerhetsmarginaler? Coolt isåfall.

Mötte dig igår tror jag när du körde den röde på väg mot Bara hållet

Förresten är nere mellan den 3/9-10-9 är scuderian då? isåfall medges beifarhrer någon gång tro?
Hade varit OTROLIGT coolt

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

FredrikÅ skrev:
Christian Eick skrev:

Nja, hehe, jag tycker nog inte så mycket alls faktiskt. Jag reagerade bara på kombinationen av lite erfarenhet och ordvalet åtminstone under nio min, som ju är en väldigt bra tid. I min värld så är en kombination av dessa 2 faktorer antingen a) ett tecken på Schumacher-talang eller b) extremt hög riskbenägenhet! Tyvärr utesluter jag a) av statistiska skäl!

Jag har suttit med på ett par 9.01-9.06-varv med hyfsat lite trafik i Swiftarna och vet därmed vad som krävs för att nå dessa tider, en duvunge klarar det inte med någotsånär kontrollerbar risknivå. Tio 9.05-varv på raken är liksom mer värda än ett enstaka 8.59-varv följt av en avåkning på nästa runda...

Innebär dessutom inte ett missat mål per definition ett visst mått av besvikelse? Det vore väl synd om du svischade runt Ringen och istället för att känna total lycka för att de är så förbaskat kul så är du besviken för att du "bara" körde 9.00,001?

Ekerö
Här sen Jul 2006

Är man varvtidsslav så är det ju lika surt att missa med en tusendel som det är glatt att sätta sin första tusendel på rätt sida sekundgränsen.

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

johan sjöström skrev:

Är hyrswiftarna så snabba? så du menar att du kan köra ett relativt avslappnat 1.11 varv med den röde på
knutan och det är jämförbart med 9.05 i swiften på ringen med lite säkerhetsmarginaler? Coolt isåfall.

Kanske mer 9.10, svårt att gissa från tangentbordet - men det är ju inte så att den röde "kör sig själv" runt Knutan på 1,11 heller..

Christian Eick skrev:
Jag reagerade bara på kombinationen av lite erfarenhet och ordvalet åtminstone under nio min, som ju är en väldigt bra tid.

Lite erfarenhet? Ja - allt är ju relativt.

Jag har helt klart bara två Scuderia-kurser och troligtvis under 100 varv på Ringen sedan premiärvarvet 1996 -
dessutom kör jag ju relativt försiktigt där nere - men jag har ju trots allt tävlat i både fram- och bakhjulsdrivet
här på hemmaplan sedan 2005, så jag är väl ändå inte någon total novis på bilkörning.

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

FredrikÅ skrev:
Christian Eick skrev:
Jag reagerade bara på kombinationen av lite erfarenhet och ordvalet åtminstone under nio min, som ju är en väldigt bra tid.

Lite erfarenhet? Ja - allt är ju relativt.

Jag har helt klart bara två Scuderia-kurser och troligtvis under 100 varv på Ringen sedan premiärvarvet 1996 -
dessutom kör jag ju relativt försiktigt där nere - men jag har ju trots allt tävlat i både fram- och bakhjulsdrivet
här på hemmaplan sedan 2005, så jag är väl ändå inte någon total novis på bilkörning.

Hehe, du "sandbaggade" en hel del alltså? Jag baserade min tolkning "lite erfarenhet" på det du skrev om att "Den som har kört/åkt fler än tio varv har nog inte så mycket att lära..". Med 2 Scuderior och närmare 100 varv under bältet kan man lika gärna argumentera att du är en rutinerad veteran! och jag kan gott tänka mig att en hel del, inkl. undertecknad, skulle kunna snappa upp ett och annat i din högerstol. Så visst tusan är allt relativt!

Skåne
Här sen Nov 2002

Sitter nere vid Pistenklause och lånar lite trådlöst..

Kom ner igår och körde sex varv på kvällen.

Skulle bara känna mig för lite igår kväll, så jag hade ingen box inkopplad, men naturligtvis så håller
jag koll på gökuret i alla fall...

Det verkade gå rätt långsamt, runt 8.40 T13-Gantry, vilket borde betyda en BTG på runt 9.15.

Kopplar in boxen ikväll och hoppas på att det går lite snabbare nu.

Lite OT, förresten: Någon som vet var man kan hitta en GPS-puck passande en Driftbox i den här delen
av Tyskland? Min är försvunnen och jag hann inte fixa någon ny på hemmaplan....

Ekerö
Här sen Jul 2006

om du kan få en levererad till solna idag/ikväll eller nåt lätt ställe att plocka den på så kan jag ta en med ner på fredag.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

FredrikÅ skrev:
Sitter nere vid Pistenklause och lånar lite trådlöst..

Kom ner igår och körde sex varv på kvällen.

Skulle bara känna mig för lite igår kväll, så jag hade ingen box inkopplad, men naturligtvis så håller
jag koll på gökuret i alla fall...

Det verkade gå rätt långsamt, runt 8.40 T13-Gantry, vilket borde betyda en BTG på runt 9.15.

Kopplar in boxen ikväll och hoppas på att det går lite snabbare nu.

Lite OT, förresten: Någon som vet var man kan hitta en GPS-puck passande en Driftbox i den här delen
av Tyskland? Min är försvunnen och jag hann inte fixa någon ny på hemmaplan....

Gottegris thumbs up .
Mycket trafik på banan?

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

OFFkeFF skrev:
om du kan få en levererad till solna idag/ikväll eller nåt lätt ställe att plocka den på så kan jag ta en med ner på fredag.

Tack - men jag åker hemåt, tillbaka till verkligheten, på torsdag kväll...

Stacken skrev:

Gottegris thumbs up .
Mycket trafik på banan?

Mer trafik än väntat faktiskt, men fortfarande bättre än vilken helg som helst.. thumbs up

"Trafik" får en förresten ny innebörd med Swiften, den spelar i helt olika divisioner beroende på om
det är upp- eller nedförsbacke.

stockholm
Här sen Maj 2004

Alla varvtidsslavar, i November kör vi Swift Shoot out på ringen, 6 bilar med 12 personer. Jag har tänkt om då det blir lite dyrare med stängd trackday så kanske hoppar vi det och kör vanlig TF för i november är glest med MC och trafik ändå. Skriver klart eventet idag så info finns på autolife senare. Hoppas på en del härifrån som kanske känner sig sugna. Dessutom kommer Jocke Mangs ge er riktiga real life tips på hur man åker fort. Den som åker fortast får givetvis ett fint pris Givetvis kommer vi ha logger i bilarna.

stockholm
Här sen Maj 2004

http://www.autolife.se/page/29609/#Session länk till till provsjoe ring shoot out.

Hur är det vid ringen under DTMhelgen?
<<   1, 2, 3, 4   >>
7 besök senaste veckan (8904 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande