Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 20 besök senaste veckan (158769 totalt) |
|
||||
Inte 100% N-ring fokus, men iaf...
Åkte ned till alperna den 24:e juli och tog då A7. Mycket jobbiga vägarbeten hela vägen ner till Kassel. Vissa rent plågsamma i högsommarvärmen, speciellt i öppen bil utan AC. Då körde vi ändå på en söndag. Efter Kassel släppte det på och det var fritt hela vägen ner till alperna. På vägen hem den 1:e juli kom jag in via Frankrike/Nürburgring, och tog sedan A1:an upp. Bitvis en hel del vägarbeten här också, men då jag körde på natten flöt det på dugligt iaf. Men verkligen inte fri lejd. mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Här är en sida jag hittade bland mina bokmärken: http://www.tysklandguide.com/BRD/Res
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
Re:
Jag åkte mellan Hamburg och ringen den 24/7 på fredagen, vi lämnade Hamburg kl 09.15 och vi körde A7/A2 vi hade knappt några vägarbeten alls. Det flöt på hur bra som helst. Eick körde dagen innan och hade samma resultat. Hem körde vi på söndagen den 26/7 nån gång mitt på dagen och även det flöt på hur bra som helst ![]() |
||||
Körde A1 norrut dels på kvällen den 7/8 samt under dagen den 8/8. En hel del stopp båda gångerna.
Först av vägarbeten och långtradare sen av tyska semesterfirare med husvagnar. Söderut verkade flyta på bra. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Re: Bästa vägen genom tyskland idagsläget
A1, A31, A2, A3, A1 igen och till slut A61. http://maps.google.com/maps?daddr=52 |
||||
|
||||
Re:
Ja ja, juli eller augusti... jeje... ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re:
Är nog så enkelt som att A7-arbetena är söder om Hannover. _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Ett till tips; http://www.se.map24.com/
Där ser man timmfärska vägrapporteringar om vägbyggen och köer. _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Lämnade Hamburg strax efter kl 10 i morse och körde A7/A352/A2/A1 ner. Första vägarbetet kom efter 22 mil och det gick riktigt bra hela vägen, t.o.m. den annars så hemskt trista biten på A1:an från Kamener Kreuz till Köln flöt fint. Det går alltså att köra igenom Tyskland mitt på dagen under semestertider utan köer.
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
Tack för färsk rapport Dr Eick ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
A1 mellan Hamburg->Bremen var en plåga ner i torsdags, konstanta vägarbeten. Verkar som de bygger om hela A1.
Det blev bättre efter Bremen, men det var ett par stycken ytterligare ner till köln (vi stannade och sov hos en kompis där). Hem flöt A1 utan större problem, 13.5h från adenau->bromma/solna, resan ner till Köln tog 15h. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
Har kört fram och tillbaka Luxemburg - Sverige några gånger sista åren, senast Stockholm - Luxemburg den 16 Aug. Den väg som Doktorn föreslår är bäst. Bremen är döden. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Den vägen fungerade riktigt bra när vi körde ner På hemresan gick det inte lika bra, kanske för att det var en lördag ![]() ![]() _________________ Mr Stig |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 20 besök senaste veckan (158769 totalt) |