| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med Nordslingan till F1C
|
795 besök totalt |
|
I morse så installerades F1C 99-02. Efter detta så hämtades 610MB moddar .
Moddarna verkar funka men... Hur får jag fram Nordschleifemap? I någon av moddarna så fick jag frågan vilka banor jag ville importera och där valde jag F1C\seasondata\circuits\Nordschleifemap (där jag lagt den) och programmet svarade att det gick "ok". Men vart är den? Den dyker ju inte upp bland dom övriga banorna... Allt köptes / hämtades / installerades endast för denna bana! Jag har ringenabstinens! hjälp!
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
|
Har du valt namnet på mappen "Nordschleifemap" själv? Eller hette den det när du hade packat upp banan?
Tror det kan vara så att mappen som banan ligger i måste ha ett namn som matchar filerna som ligger i den, min heter bara "Nordschleife" 1. Kolla först så att du har banan i SeasonData\circuts för den mod du ska köra. 2. Kolla så att banan inte har hamnat i en i en undermapp till "Nordschleifemap", seasondata\circuits\Nordschleifemap\Nordschleife 3. Kolla så att raden filter properties i gdb filen för banan är rätt. "Filter Properties = XXX" XXX är olika beroende på mod, kolla vad det står i någon gdb-fil för en fungerande bana. om allt stämmer ock det ändå inte funkar 4. Det är väl banan för F1C och inte F12002 du har? Lycka till! _________________ /Anders Kronberg |
||
Hmmm.... Enligt textfilen som ligger i zippen så är den till F1C men det enda som ligger i zipppen, förutom denna textfil, är en jpg-fil och mas-filen. någon gdb-fil finns inte. inte heller några AIW- eller CIN-filer heller för den delen... Kan jag kopiera en "godtycklig" gdb-fil och bara ändra datat i den? _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
|
Jag har 11 filer i Nordschleife mapp, så det fattas nog några för dig. Du kanske ska testa att ladda hem banan igen, den här version kör jag
http://www.xzibitaprojects.net/f1c99 Annars kan du installera F1RST2 och låta det ta hem banan, det fixar också rätt filter properties i gdb-filen http://www.f1rst2.com/
_________________ /Anders Kronberg |
||
Tack för hjälpen!
Problemet var att jag hade laddat hem en "högupplöst" 38MB-variant av Ringen som byggde på att man redan hade Ringen. Jag har nu: F1c, ETCC-, M3C-, DTM- och FIA GT-moddarna. Vilken /vilka är det ni kör mest just nu, här på rejsa.nu, så man vet vad man ska träna på innan man ger sig in i leken? _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
|
nu kör vi etcc modden vi kör en serie på den. starta etcc och använd import funktionen. så kommer banan funka fint i etcc. själv tycker jag DTM modden är bäst
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
795 besök totalt |