Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda Civic Type-R -05
<<   1, 2, 3, 4   >>
21038 besök totalt
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Verkar vara helt okej iaf. Till skillnad från D2 och Ksport så är dessa i stål och inte aluminium.
Har inte hört några missljud ännu och känslan på gatan är jättebra. Känns lite stötigare än orginal men absolut inget jobbigt. Grymt mycket mindre krängning i chassit iaf !

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Tog även bild på resultatet. Tycker den känns lagom låg nu och på högsta hårdheten blev bilen stum som bara den. På mjukaste känns den närmast orginal fast mindre krängning som sagt tidigare. Mycket nöjd är jag hittills !

Lidköping
Här sen Apr 2004

Ser väldigt bra ut nu måste jag säga.. thumbs up

Vart köpte du dämparna ifrån?

AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Dämparna köpte jag på j-spec. Allting fungerade bra och jag fick dom förhållandevis fort tycker jag.

Värnamo
Här sen Mar 2009

Nice! Tycker du gör helt rätt med bilen, skulle inte säga nej till de där fälgarna heller.

JDM-krängaren bak är en billig uppgradering du bör tänka på. Tillsammans med coilovers, JDM-lådan och vettig hjulinställning har du grymt trevlig väghållning och fäste!

Sen får du börja spara till ett RBC insug (CAI har du redan antar jag?) och vettigt avgas samt K-Pro så plockar du ledigt ut 230+ hk

EDIT: Helt rätt bromsuppgraderingar också! Har inte testat de beläggen själv, men de har bara fått goda vitsord på Hondaklubben, och i övrigt för att få CTRen att stanna bra behövs bara stålomspunna samt bromsvätksa a la Motul så konstant bromsverkan finns kvar där även när det börjar bli lite ljummet om grejorna. Originalskivorna räcker långt.

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
spot on david.

Stålomspunnet, carbotech xp8, nya orginalskivor fram och motul rbf600 är det som sitter på nu. Bromsade så det stod härliga till hela dagen på gotland ring. Ingen fade eller något liknande.

JDM krängare ska jag tänka på. Vill testa lite prylar åt gången bara så jag inte gör bort mig.

Motortrim kommer senare men k-pro har jag redan köpt på mig Cai sitter inte på bilen. Bara "öppet" luftfiler i orginal filterbox samt annan dämpare på avgas. Låter väl helt okej men vet inte om det tillför något.

Det jag hoppas på mest nu är att växlingarna ska bli bra när jag byter låda. Märkte att det är ganska svårt att få i växlarna när man ligger på höga varv med bilen. Kanske är förra ägarna som kört allmänt dåligt med den ?

Hur som helst ska det bokas tid för montering av jdmlåda, exedy koppling och exedy svänghjul snarast. Samt även energy suspension motorkuddar (vet inte om jag ska köra med både fram och bak).

Värnamo
Här sen Mar 2009

Det skall inte vara svårt att få i växlarna, oavsett vad det är lär det ju lösa sig med ny låda och koppling dock!

CAI är en av de enklaste och mest prisvärda uppgraderingarna du kan göra på bilen för att få ca 10hk extra på hjulen och lite skönare ljud. Kör med AEM CAI på min... blanda inte ihop med V2 bara.

För att få något ut av mer avancerat uppgraderande som t ex RBC insug (samma som sitter på Honda Accord med K24 motor, i princip bolt-on) och vettigt grenrör+avgas så får du ta upp bilen och fixa någon som mappar på bromsbänk, men det är nog ingen brådska. Smart drag att köpa K-Pro först dock, kommer till nytta vad du än gör trimmässigt.

CAI är ett tips dock

Farsta
Här sen Nov 2004

Re:

David Lundin skrev:

CAI är ett tips dock

Var försiktig när det regnar isf... Min bil har bytt motor pga att en tidigare ägare blåste genom en vattenpöl med CAI monterat.

Du borde cykla mer!
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009

om man kör i en så djup pöl att man dränker filtret ja, annars är det ingen fara.

Men då får det vara ett par dm djupt.

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Jag kommer högst troligt att köra en hemmagjord variant med filtret högre upp.. Typ ITG maxogen eller nåt liknande.

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Fick tillbaka bilen från växellådsbytet nyss. Kopplingen vart lättare att trampa ner, tvärtemot vad jag hade trott Än så länge fungerar allt bra ! Har inte testat köra snabbt ännu men tycker ändå känslan i ratten är annorlunda. När man gasar på så vill ratten räta ut sig istället för att torquesteera iväg. Får se hur det känns efter lite mer tid bakom ratten.

Bilen skakar som bara den vid tomgång även om jag bara monterade bakre motorkuddarna :o Ska bilen vara hård så ska den !

Värnamo
Här sen Mar 2009

De flesta som byter till ES motorkuddar höjer tomgången till 1000varv, detta flyttar många av resonanserna så det blir mindre skak och skaller.

Testa lite fullvarvsväxlingar (varva ur som man skall alltså), jag tycker det är enorm skillnad mot en original EP3 när man bytt motorbussningar. Iofs har jag ES både fram och bak men det borde ändå göra skillnad.

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Tänkte på det med tomgången men det får kanske bli när jag trimmar senare. Är inte så ofta man sitter på tomgång ändå.

Spindellederna började bli lite dåliga i fram sa dom på rosenholtz. Funderar om man ska byta ut dom till värre eller köra orginal ? Jag kommer köra bilen på vintern så hårda "uniball" varianter kanske inte gillar saltet. Får hoppas det inte är så dyrt heller.

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Ikväll testade jag diffen i en rondell... Nu kan jag förstå varför folk är så lyriska över nya focus RS. Det var som natt och dag jämfört med innan. Bilen bara sög fast och understyrde inte det minsta !

Nu vill jag bara gasa på bana

Falkenberg
Här sen Apr 2007

Hej! Tänkte kolla var man kan få tag i en JDM låda koppling samt bromsar? Letat runt men hittar inget! Tackar för svar.

Mvh Andreas

Karlstad
Här sen Jun 2004

JDM-låda från Rosenholtz verkstad i stockholm 08-310010 alternativt köpa en diff från usa och stoppa i själv, tex quiafe eller Mfactory

Koppling köper du med fördel från usa, då är det till Acura RSX-s du ska ha, Exedy, clutchmasters eller competition clutch funkar fint.

Bromsar duger originalskivor med Carbotech belägg långt, Pean sweden.

Accord -04
Citera
Lindegren
Falkenberg
Här sen Apr 2007

okej tack för svar! Har du några bra förslag på hemsidor? Hur funkar det med tull och frakt avgifter från USA?

MVH

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Asse gav ganska exakta svar på vad jag själv gjort.

Jag beställde koppling och svänghjul av "welen" på hondaklubbens forum. Han tar hem grejer från usa osv.

JDM-lådan tar rosenholtz hem som sagt.

Bromsar kör jag på orginal förrutom belägg, stålomspunna slangar och bromsvätska som kommer från pean.

Tull och frakt vet jag inte riktigt hur det fungerar då jag beställt genom personer som är mer erfarna än mig.

http://www.hondaklubben.com/forum/
http://peansweden.se/

2 bra adresser som kan lösa mycket

Falkenberg
Här sen Apr 2007

okej! Tack för hjälpen! Skall ta kontakt med honom nu

MVH

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Nu har jag skaffat shiftlight och beställt förhöjda spindelleder från staterna.

obs inte mina bilder !

Upplands Väsby
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Nu har jag fått tag på ett comptech icebox kalluftsfilter till bilen. Fattas bara racegrenrör med racekat, catback avgas och rbc insug, sen kan vi börja trimma lite också

Väntar fortfarande på spindellederna från usa... Sedan har jag även fått pyspunka på bakdäcket och spolarvätskebehållaren läcker från avåkningen på gotlandring i somras.

Men inte vore det väl kul att ha en bil om inget finns att fixa på den !

Honda Civic Type-R -05
<<   1, 2, 3, 4   >>
21038 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande