| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Däckstrycksmätare - trådlös
|
2 besök senaste veckan (1727 totalt) |
|
Jag har sett någonstans att det finns mätare att fästa i bilen som trådlöst kan mäta däckens tryck och dessutom temperatur i däcken. Jag har sökt lite, men hittar inget bra. Deamon Tweeks har en, men den fungerar inte under 1.4 kg vilket jag helst skulle vilja. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||
|
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
på formulabilen vi bygger på kthracing har vi irsensorer, tre över varje däck.
dessa mäter däckstemp, och eftersom dom ligger ett par cm över däcket kan man läsa temp under körning. vet dock inte hur mkt detta kostar att fixxa sj. _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||
|
Re:
Läsa av temp med IR under körning, riktigt coolt. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||
|
Re:
Tack för hjälpen med sökningen. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||
|
Re: Däckstrycksmätare - trådlös
Är du säker på att den inte mäter under 1.4? Vissa verkar ha nån slags tryckvarning och den kanman inte sätta under 1.4, dvs då siffrorna byter färg typ. Lite nyfiken själv så om du snokat vidare så skriv gärna nåt i tråden.
Verkar vara samma som detta: eBay länk? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Nu har jag handlat, det blev en TyreSure, men på ebay istället. Den kostade $160 inklusive frakt. Detta blev SEK 1151:- med frakt till Sverige, helt okey tycker jag. Hoppas nu att den är en bra produkt.
Denna köpte jag http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||
|
Re:
Det blir isf. nästa år. Jag kommer inte att kränga av mina däck nu, skall ändå köpa nya till nästa säsong så det blir till våren. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (1727 totalt) |