Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4632 besök totalt |
2009 FORMULA 1 TELEFONICA GRAND PRIX OF EUROPE
F1 startar om efter sommaruppehållet. Dags att avgöra 2009 års titel. Kan Button öka tempot och komma igen? Kan Skinkan vinna mer? Vettel & Webber?? Vem får teamets stöttning? Kan BMW kör något eller har de redan gett upp. Renault? Alonson letar väl ny styrning för nästa år? Grosean är ersättare och ny. Kimi , hur ser det ut? Kommer han ha motivationen. Åkte ju rally i Finland och körde uppåned. Badoer , kan han göra något kul? Vad tror ni? Ganska mycket nya förutsättningar. Många tycker F1 har tappat gnistan. Vi får se i helgen. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Preis! Kraftig snedtändning. HOPPAS på att inget fler team hoppar av. Gör någon fler det kunde lika gärna FOTA-teamen ha bildat eget ju. Som det ser ut nu är det ju mycket osäkert. Men även stora möjligheter för nya och gamla förare. Blir väl lite förändringar med de nya teamen när det är dags. Bara de inte plockar in gamla "stötar" för att ratta. Håller mina småpengar på Button åxå. ![]() Vore kul och han förtjänar det! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Kommer du ihåg när det var han körde? Det var ju de där Gula "Parmalat" sponsrad bilarna. Måste ha varit -96? Det hetta Forti Parmalat väl. Va väl gamla Brabham/Fondmetal efter va jag hittar på nätet. Badoer har väl bara testat efter det? Visst körde han något inhopp i Ferrari åxå? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Håller med reportrarna på Viasat. Nästa år får man inte tanka under loppet, och den kostnaden för att ta fram nya bilar till nästa år, är mycket högre än det max belopp som teamen skulle få använda under ett helt år om dom som bestämmer får som dom vill. Man kan ju undra hur dom tänker dom som bestämmer.
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Personligen tycker jag budgetbegränsning i kombination med inga tankstopp och ett mer öppet reglemente skulle vara ett enormt uppsving för F1. Dock kan det kanske vara en idé att börja med en högt satt gräns så teamen har tid att anpassa sig.
_________________ Pet ter Uhlin |
||||||
Re:
Instämmer till viss del. Måste osökt göra en jämförelse med MotOGP som jag ofta kollar på. Där gick de in i ett reglemente med enhetsdäck till exempel. Detta har gjort de mycket jämnare , trots att allt annat är ganska fritt. Ingen tankning kommer göra F1 ganska liknande jämnare TROR jag iaf. Detta med budgeten tror jag är en helt annan agenda. Det handlar minst lika mycket om politik och förändring som att hålla nere kostnader. Så klart kommer det ju possitiva förändringar åxå så som att utvekling och nytänkande måste till. Men budgettaket kan nog åxå vara bra bara det blir så att alla kan vara med. Så klart protesterar ju de team som har massa kosing att testa för. NU börjar snart kvalet! ![]() Pissregnar ute här i norrland så det blir perfekt underhållning. Har inte en koll på vem som är på G inför detta rejs alls. Hoppas "Knappen" fixar en bra position iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Hehe jobbigt läge detta. Jag gillar ju Vettel åxå. Men resonerar som så att han har tid på sig. Button får nog inte många chanser till en VM-titel. Är man inte bäst vinner men ju inte hur som helst. Men hoppas Button får vinna i år. Annars får gärna Vettel ta det. Hellre Vettel än Webber iaf. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Skinkan verkar het numer.
Vilken vändning av säsongen! Nu är han med i både kval och rejs. Även Räkan verkar hetare sedan allalonsospekulationer tagit fart. Är med i både kval och rejs han med. Kubiken verkar ha fått up tempot med. Lite nya uppdateringar verkar gjort susen för BMW:n. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Hela Badoers karriär här: http://www.f1rejects.com/drivers/bad Inte helt talanglös, men det var tio år sedan han körde ett F1-lopp... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
OJ , där stod en hel del jag inte ens hade koll på. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Vad som ar hänt är att de är där de ska vara. ![]() ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Så du menar att McLaren är bättre än Ferrari? Eller hur var tanken ![]() Vad hade Ferrari med det hela att göra. Det är ju McLaren som gjort dåliga beslut hela året ![]() ok , Ferrari är inget bättre. Ferrari/Fiat är väl där de varit hela säsongen. Stabila på mittplanen ![]() Men saken är ju den att de har haft en makalös upphämtning iaf. Måste ha jobbats mycket hårt för att komma igen. Har ju varit sånna svackor hos dem förr. Hamilton visar styrka som pallat trycket efter VM-vinsten oh med denna skitsäsong efter det. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 4632 besök totalt |