Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Medianhyra för mekgarage i sthlm-området?
1550 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Vi ska omförhandla garagehyran i vårt garage framöver och skulle vilja ha lite exempel på vad ni andra betalar för era garage i sthlm-området?

Skriv gärna hur många kvm platsen är på, om den ligger i/utanför sthlm den ligger och om det är några andra spezialprylar med platsen (om man inte får svetsa eller liknande)

Tack för hjälpen!

Edit: om ni av någon anledning inte vill skylta med pris osv här skulle jag bli mycket tacksam om ni då istället skulle kunna PM:a uppgifter

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

800kr/mån för en plats i ett kontorshus parkeringsgarage.

Alltså ett helt öppet plan i källaren , så inget eget garage. Låst med bricka och kod.

Fastigheten ligger i Kista.

Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

700 kr/plats i bur med plats för 2 bilar i Solna.
1200 kr för öppen garageplats på Kungsholmen (Det är billigt)
2000 kr för kompisens öppna plats mitt i Stockholm

Men det är dyrt att ha en extra bil om man inte bor i hus..... >

Stockholm
Här sen Jul 2005

ca 900 per plats i mekgarage, låst bås med tre (enligt värden) platser i. Tvättplats, i övrigt rikitg sunkigt och dåligt underhållet. I bredäng.

mvh Justus

Fiat 500 -69
Alfa 159 SW -07
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Justus skrev:
ca 900 per plats i mekgarage, låst bås med tre (enligt värden) platser i. Tvättplats, i övrigt rikitg sunkigt och dåligt underhållet. I bredäng.

mvh Justus

Kan väl toppa med 950 för mekplats. Cirka 6*2.7 . Det är en del av ett vanligt flerbilsgarage, men vi står diagonalt över en del av platserna så plats mellan bilarna blir helt acceptabel om inte 2 grannar på en gång vill meka med öppna dörrar.

Å andra sidan har vi även 2 tillfälliga serviceplatser i vårt allmänna utrymme. Lågt i tak, varmvatten och diskho finns men ingen toa.

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

De platser jag haft sedan jag flyttade till Stockholm för tio år sedan har varit specade enligt följande:

1. Garageplats i stort mekgarage i sunkig förort. Plats för bil + lite hyllor, c:a 15-20 kvadrat. Mörker, asfaltsgolv, garagegrannar som saknar några skruvar... 7-800:- i månanden ungefär

2. Plats i lada norr om stan, ganska långt ut. Minusgrader (trots utlovad värme), omålat betonggolv, höbalar. Bilplats om c:a 20 kvadrat. Ungefär 500:- i månaden.

3. Plats mitt på Södermalm, endast för lättare mekaniska arbeten (inga heta, inga skitiga jobb). Separat bås för åtta bilar + arbetsbänk, allt i en egen inhängnad i ett vanligt hyreshusgarage. Liten plats, 10-15 kvadrat. C:a 900 kr/månad.

4. Plats i fräsch och fin verkstad rätt långt söder om stan. Tre bilplatser på 80 kvadrat = 27 kvadrat för min plats + separat förvaringsutrymme. 1800:- per månad.

5. Plats på östra Södermalm, bås för fem bilar i ett större garage. Stor plats, runt 25-30 kvadrat gissningsvis. 1500:- i månaden.

Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006

Doppioposto.

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006

För 2 år sedan i Vasastan:

Ca 1200kr/mån för 18-20kvm i 10-bils garage med toalett och tvättplats samt möjlighet för kortidsmek på allmän plats för bruksbilen. Svetsning etc ok.

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

Hyggligt stor plats i ljust, varmt och rent garage med gemensam tryckluft, möjlighet till heta arbeten och kaffebryggare. Stockholms västra förorter. 1850/ månad + deposition.

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Stort tack för alla svar! thumbs up

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Allmänt banåkaforum
1550 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande