| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Medianhyra för mekgarage i sthlm-området?
|
1550 besök totalt |
|
Vi ska omförhandla garagehyran i vårt garage framöver och skulle vilja ha lite exempel på vad ni andra betalar för era garage i sthlm-området? Skriv gärna hur många kvm platsen är på, om den ligger i/utanför sthlm den ligger och om det är några andra spezialprylar med platsen (om man inte får svetsa eller liknande) Tack för hjälpen! Edit: om ni av någon anledning inte vill skylta med pris osv här skulle jag bli mycket tacksam om ni då istället skulle kunna PM:a uppgifter |
||
|
800kr/mån för en plats i ett kontorshus parkeringsgarage.
Alltså ett helt öppet plan i källaren , så inget eget garage. Låst med bricka och kod. Fastigheten ligger i Kista. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
700 kr/plats i bur med plats för 2 bilar i Solna.
1200 kr för öppen garageplats på Kungsholmen (Det är billigt) 2000 kr för kompisens öppna plats mitt i Stockholm Men det är dyrt att ha en extra bil om man inte bor i hus..... >
_________________ Christoffer Silfverberg |
||
|
Re:
Kan väl toppa med 950 för mekplats. Cirka 6*2.7 . Det är en del av ett vanligt flerbilsgarage, men vi står diagonalt över en del av platserna så plats mellan bilarna blir helt acceptabel om inte 2 grannar på en gång vill meka med öppna dörrar. Å andra sidan har vi även 2 tillfälliga serviceplatser i vårt allmänna utrymme. Lågt i tak, varmvatten och diskho finns men ingen toa. _________________ Roland Johansson |
||
|
De platser jag haft sedan jag flyttade till Stockholm för tio år sedan har varit specade enligt följande:
1. Garageplats i stort mekgarage i sunkig förort. Plats för bil + lite hyllor, c:a 15-20 kvadrat. Mörker, asfaltsgolv, garagegrannar som saknar några skruvar... 7-800:- i månanden ungefär 2. Plats i lada norr om stan, ganska långt ut. Minusgrader (trots utlovad värme), omålat betonggolv, höbalar. Bilplats om c:a 20 kvadrat. Ungefär 500:- i månaden. 3. Plats mitt på Södermalm, endast för lättare mekaniska arbeten (inga heta, inga skitiga jobb). Separat bås för åtta bilar + arbetsbänk, allt i en egen inhängnad i ett vanligt hyreshusgarage. Liten plats, 10-15 kvadrat. C:a 900 kr/månad. 4. Plats i fräsch och fin verkstad rätt långt söder om stan. Tre bilplatser på 80 kvadrat = 27 kvadrat för min plats + separat förvaringsutrymme. 1800:- per månad. 5. Plats på östra Södermalm, bås för fem bilar i ett större garage. Stor plats, runt 25-30 kvadrat gissningsvis. 1500:- i månaden. |
||
|
För 2 år sedan i Vasastan:
Ca 1200kr/mån för 18-20kvm i 10-bils garage med toalett och tvättplats samt möjlighet för kortidsmek på allmän plats för bruksbilen. Svetsning etc ok. _________________ Torbjörn Holst Den gula bytt mot en låg röd.. |
||
|
Hyggligt stor plats i ljust, varmt och rent garage med gemensam tryckluft, möjlighet till heta arbeten och kaffebryggare. Stockholms västra förorter. 1850/ månad + deposition.
_________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||
|
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1550 besök totalt |