Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2039 besök totalt |
2009-08-29 Challenge konbana Lunda Flygfält
Det finns platser kvar fortfarande för att få köra konbana Lördagen den 29/8 ![]() Anmälan på http://challenge.nu/anmalan.asp SMA-försäkrat Dagen ser ut så här: 08:15-08:45 Incheckning med numrering av bil, inlämning av säkerhetsblankett, kontroll försäkring etc. 08:45-09:15 Förarmöte samt uppvärmning med kolonnkörning 09:15-17:00 Tidskörning där bilarna kör i nummerordning. Tidskörning sker med en bil i taget. Före tidtagningsvarvet får du möjlighet att köra ett uppvärmningsvarv. Efter ditt tidtagningsvarv kör du nedkylningsvarv, sedan in i depån och väntar på din tur igen samt ![]() ![]() Hamburgare grillas och kan inhandlas tillsammans med dricka under ca en timme vid 12-snåret ![]() Upplägget är busenkelt att förstå och alla hittills har hittat runt banan ![]() ![]() Sedan kan jag skvallra om att Christian har ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Re: 2009-08-29 Challenge konbana Lunda Flygfält
Arto måste ha drömt ![]() För mig spelar det ingen roll hur lång tid det tar ![]() ![]() Det har varit tunnt med snabba Porschar. Passa på! Peter, Jimmy, Lewén mfl Banan är mycket varierande. Delvis tight som Lazzat & A-sprint men också snabb som banåka i vissa delar. Tempoväxlingar ![]() ![]() Här finns ritning över banan: http://www.challenge.nu/lunda.pdf _________________ Christian Lindblom |
||||
Re:
Här är deras hemsida. http://www.svenskamotorsportallianse Skriver provet. Fyller i en anmälan efter man klarat provet. Betalar in. om du ska köra mer än två gånger lönar det sig att teckna årslicens. Annars finns det engångslicens. Vet inte hur det funkar med provet då. Kolla också med Lennart om du kan teckna engångs på Challenge. Egentligen är det inte en licens. Det är en försäkring. Lycka till. Edit: Man kan inte teckna engångslicens på plats på challenge. Engångslicenser skall förköpas av arrangören vilket vi valt att inte göra. _________________ Christian Lindblom |
||||
Har endel o göra med min bil, så kan tyvärr inte vara med den här gången.
Hoppas iallfall att Christian (eller nån annan) kör snabbare än min tid så jag får en bra anledning att ![]() ![]() _________________ Robert Broman - Merca 2.3 16v Grupp H - |
||||
Betyder detta att man måste köpa årslicens för att köra trotts att säsongen är snart slut?
Jag skulle gärna vilja köra men jag antar att jag måste kontakta försäkringsbolaget, få premieoffert, betala in den och sen få licensnummer. Det hela känns aningen krångligt och dyrt med tanke på att man kommer bara att köra en gång den här året?? mvh, Goran _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re:
den är per löpande år, dvs 12 månader från när du löser den, så det spelar ju ingen roll direkt när du löser den... ![]() _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Re:
Synd ![]()
intedå, det går briljant utmärkt att ![]() ![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
om det går bra med långsam veteran Porsche så kommer jag, annars kommer jag ändå, någon måste ju komma sist. /Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
Joakim, Maila in en anmälan och se... Notera att du måste ha tecknat SMA:s licensförsäkring och fått ditt försäkringsnummer (kundid) innan du anmäler dig. Detta nummer ska anges när du anmäler dig. _________________ Christian Lindblom |
||||
Re:
Hej, som sagt tidigare, det är 12 månader åt gången. Men förförandet är inte alls så krångligt, ett enkelt test på SMA:s hemsida. Betala in premien på 350 kr och sen är det klart... |
||||
Jag noterade att man måste ha SMA försäkring kostade endast 350kr för ett år det tycker jag var billigt, det gick dessutom på nolltid om man ringde upp bolaget. ![]() Så då är man anmäld men måste nog vänta på postgiro körningen 15:30 innan herr Fosselius får sina pengar och kan föra upp mig på listan. Vädret såg bra ut så vi ses i morgon /Joakim _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
Kul ![]() Prognos från det eminenta YR http://www.yr.no/place/Sweden/Uppsal ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2039 besök totalt |