| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 6 - ETCC @ Brands Hatch - 28 dec/4 jan
|
3 besök senaste veckan (8703 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Då var vi 13 pers......ska vi försöka med CWs server eller???
Server 1: tex rejsa.nu #1 RocketRoger CWaltgard fuZe SpeedyGT Kavic JonasLarsson Server 2: tex rejsa.nu #2 Niklas M ThomasT oveM StigsRC PHylander HOOPoo AKronberg Vi startar ett rejsa.nu chatt-rum först där vi samlas, sen kan vi organisera os därefter... Lösen rejsa.nu Viktigt med detta! Annars kan alla komma in! Vi kan köra samma lösen på bägge servrar. Sen var det antal varv! 27 stycken kör vi med!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
H-LVETES J-VLA SKIT!
Nu blev det samma som på A1. Jag står i chatten och väntar på racet. Inget händer på några minuter. Jag klickar tillbaka till depån och då står det "Race". Jag ut och sen upptäcker jag att racet inte är igång och så blir jag diskad! Tror det var nån mer som råkade ut för det denna gången också. Verkar strulat för Kronberg, Hylander och Roger också. _________________ /Ove Mörk |
||||||||||||||||||||||||
Jag var i allafall med i starten, stod i samma ruta som någon annan. Sen fick jag svartflagg efter ett halvt varv
Hur har det blivit såhär? Förut krånglade det aldrig, nu har det bara varit skit flera rejs i rad _________________ /Anders Kronberg |
||||||||||||||||||||||||
Jag stod ensam på starten förutom att det stod en BMW i samma ruta. Tror det var du. Jag fattar inte hur man kan komma ut till racet innan host:aren har startat det...
Håller med dej, nu är det BARA strul hela tiden.
En liten fundering: Hur många måste det strula för innan det blir omstart eller nåt sånt? _________________ /Ove Mörk |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag tycker det är anmärkningsvärt att man fortsätter köra när det är uppenbart att alla inte kom med i starten.
Jag avslutade i sympati för jag tyckte det var självklart att man ska ha omstart i sådant läge. _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
Alla ska komma till start såklart, det är ju lätt att kolla, det räcker att dom som det inte funkar för skriver så. Att välja om banan, hoppa till wamup och editera startlistan tar inte mer än 3-4 minuter på sin höjd. _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
|
Ja detta var verkligen lika struligt som förra.
Förstår inte varför vi körde på en server? Det funkar ju bättre på två!!! Sen när det gäller omstart så är det rejsledningen/hosten som tar det beslutet och inte vi andra. Att sedan chatta mitt under lopp är fel tycker jag. Kostade mig två avåkningar. Vet inte vem som vann då alla fick DNF hos mig??? Vet att fuZe låg ~15sek bakom efter varv 10, sen kajkade all tidtagning ur
Hmmm var det kanske fuZe som körde om mig på sista varvet?? Hade en BMW som låg i baken och naffsade.... _________________ /Dusan Reljanovic |
||||||||||||||||||||||||
|
Nu har jag kollat igenom replayfilen....
11 bilar kom iväg i starten...ursäkta det dassiga kortet!
Så här blev resultatet: 1) fuZe 2606,422 2) SpeedyGT 2607,892 3) JonasLarsson 2682,497 4) ThomasT 2683,316 5) Kavic 2706,091 6) HOOPoo 2707,867 7) CWaltgard 2726,343 8) StigsRC 2743,381 9) NiklasM 2762,145 Rocket Roger, oveM, PHylander och A Kronberg hade problem och kom inte i mål. Strulfaktorn har varit väldigt hög när vi kört på en server tyvärr! Därför föreslår tävlingsledningen att vi härmed kör på två servrar! Det får bli så även om det är roligare att köra på en server. Detta gällande omstart av servern så står det i reglerna: OMSTART AV LOPPET 1. En masskrasch i starten: Eftersom vi kör med Damage: OFF så inga omstarter vid startkrascher! 2. Servern går ner: om server brakar innan 50% av loppet är kört så startar vi om. Om mer än 50% har gått, så räknas det som slutställning. Det är ganska svårt det här. Var ska man dra gränsen annars? om en bil inte kommer med, två??? Tycker ni att det ska finnas en regel som säger att såfort någon inte kommer med så chattar han och sen så startar loppet om??? Vi kan ändra reglerna rörande detta men då måste majoriteten vara med på det. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Tråkigt när de ska bli så här hela tiden, fast nu har väl nästan alla råkat ut för de en eller flera gånger så de kanske börja hända nåt snart
Själva rejset var ganska kul ändå tycker jag, hade några tuffa varv ibörjan av rejset, när jag efter en 4-5 varv lyckades ta mig upp på en andra plats var SpeedyGT ca 15 sekunder framför mig. Men jag ångade på och försökte att undvika misstag och fick upp ett rätt bra rejs tempo och när de var ca 4 varv kvar så började ja få kontakt med SpeedyGT och lyckades ta mig om han på sista varvet. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||||||||||||||||||||||
|
Var ett ganska skoj race för min del men synd för er andra som det strula för.
Förlåt till den jag putta på strax efter start i den tighta högern under bron. Sen tror jag det var Jonas Larsson som hade mig av banan 2-3 ggr men inte mycket att göra åt saken. Så stanna man vid fel gubbar under depåbesöket oxo, då kännde man sig lite dum. Sen snurra man mot slutet så Kavic kunde komma om då blev man lite förbannad. Sen under perioder mot slutet fick jag rejäla fps droppar på vissa partier av banan. Sen varför är tankningen vid depåstoppen idiotiskt gjord. Man har ställt in att man vill fylla på säg 20 L och har en 7 L kvar itanken när man kommer in varför tankar idioterna då bara 13 L tycker detta är ganska iriternade. _________________ Thomas Tegbäck |
||||||||||||||||||||||||
Det är faktiskt inte frågan om att ändra reglerna, har någon inte kommit iväg pga datorstrul så är inte loppet startat. I dagens fall var det så många som inte kom iväg eller hade strul alldeles omedelbart så att jag tyckte det var alldeles uppenbart att starten skulle gå om. Men ett förtydligande såsom Niklas skriver ovan är ju bra. Borde kunna gälla under första varvet för att täcka in dom som spelet ger svartflagg under första varvet. _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
Jag körde nästan halva loppet i tron om att HOOPoo/Kavic låg efter mig (15-20s efter) på sista varvet så fipplar jag lite med displayen vilket resulterar i att jag hamnar utanför banan, JonasLarsson kör om mig.. VAR kom han ifrån var min reaktion... Och han syntes inte bland tiderna.. så jag jagade inte efter eftersom han måste vara varvad (tänkte jag...)
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||||||||||||
Min svartflagg fick jag för att servern tyckte jag körde på bmw nr 1 i sidan, men i min repris så är det bmw:n(och alfa nr 56) som kör på mig när han kommer in på banan igen. Skulle vara kul att höra om föraren i BMW:n(TomasT?) tycker att han blev påkörd Så här såg det ut för mig. http://hem.passagen.se/krokus/GRAB_0 Det har hänt många ggr tidigare att någon/några inte kommit med i starten och vi har inte startat om tidigare, så det fanns väl ingen anledning att göra det idag heller. Vi kan väl göra ett tillägg i reglerna för nästa säsong, om x antal bilar inte finns med så startar vi om. _________________ /Anders Kronberg |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har justerat lite bland ETCC-reglerna. Jag tycker att om mer än hälften av bilarna som startar inte kommer iväg ordentligt så startas loppet om. Inte annars!
Sen så tycker jag att vi kör med två servrar i fortsättningen för att vara på den säkra sidan, om vi är 10 eller fler anmälda. Lite synd faktiskt men...märkte ni förresten att det gick väldigt bra att köra 13 stycken på CWs server via F1RST?? Det var inget lagg överhuvudtaget och mycket låga pingtider. Det berodde på datarateinställningen 10-10. Då blir det mycket bra! Egentligen ska det gå bra med 10-14 pers på en server som CWs, men för att slippa att det eventuellt blir strul så delar vi upp oss hädanefter!! Sen så vill jag nämna lite om hur vi kör! Vissa som tex CW kör väldigt bra och släpper av på gasen om han råkat köra på någon! Bra gjort! MEN detta görs inte av alla!!! Jag behöver inte nämna några namn men det märks väl när jag tittar igenom replay-filerna att vissa av oss kör ganska hänsynslöst! Tänk på detta! Släpp av på gasen om du råkat köra på någon!!! Så här är föresten ställningen efter dagens race: 1) fuZe 56 p (6) 2) SpeedyGT 40 p (6) 3) Kavic 25 p (6) 4) Rocket Roger 23 p (6) 5) Jonas Larsson 19 p (5) 6) oscar A 18 p (5) 6) ove M 18 p (5) 8) C Waltgard 14 p (6) 9) A Kronberg 9 p (6) 10) ThomasT 8 p (5) 10) pg_ice 8 p (1) 12) Stigs RC 4 p (4) 13) HOOPoo 3 p (6) 13) P Hylander 3 p (4) 15) Niklas Maravic 2 p (6) 16) Nypan (empk2k?) 0 p (1) 17) PV 0 p (1) 18) Gustav Uhlander 0 p (0) 19) djungel-Jim 0 p (0) 20) LarsA 0 p (0) Nästa lopp går på Monza-banan i Italien..... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
Jag har faktiskt inte lagt den aktuella händelsen på minnet.. är detta vid kurva 2? edit: nu har jag kollat min replay och jag stöter till dig med mitt hörn mot ditt framhjul. Anledningen till att jag försökte komma upp på banan igen var att jag blev lömskt rammad av min teamkamrat...... strax efter att jag bromsat mig om honom på innern.. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||||||||||||
Jag tycker du har fel där, om det strular så att endast 7 bilar av ett 13-bilsfält kommer iväg så blir det inte omstart Jag tycker det räcker med att en inte kommer iväg.
Under träning, kval och warmup gick det mkt bra. Under race så laggade CW av alla rejält för mig, alltså servern. Dessutom dök det upp ett meddelande några gånger i stil med "server reconnect bla bla" i chat/meddelanderutan längst upp. Men pingtiderna var låga hela tiden vad jag kunde se. _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 6 - ETCC @ Brands Hatch - 28 dec/4 jan
|
3 besök senaste veckan (8703 totalt) |