| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bästa "sportbilen" för runt 150 000 kr ?
|
<< 1, 2 11984 besök totalt |
|
VARNING!! Testar ni Mini Cooper S kommer ni bli fast!! Dom är riktigt underhållande.
Bilen är större invändigt Än vad den ser ut att vara. Vuxna bak funkar.. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé
|
||||||||
|
Re:
Har också ägt en Cooper dock ingen S. Kan instämma i storleken, åkt med två vuxna i baksätet flertalet gånger och det är inga problem, lastar hyggligt gör den oxå så länge man är två. Cooper S motorn (åtminstone den gamla med kompressorn) är ju ett riktigt guldkorn
|
||||||||
|
Tack för alla tips!!
Bilen ska vara ganska snabb men ingen racer. Bilen ska användas till och från jobb mm, vet ej om det blir någon bankörning
Hur är Peugeot 207 RC ? Mvh Johan |
||||||||
|
Sportbil eller snabbare "vanlig" bil.
Mor har en 206 just nu och den går sönder ganska mycket så att Peugeot kanske inte är något att köpa. Hur är Renault i kvalite? |
||||||||
Alltså, din mamma ska köpa en bil att köra till och från jobbet? Hallå, moderatorer?
Innan tråden raderas, så kan jag också passa på att rekommendera Honda Civic Type R. Det är en bil som både ser ut och låter mycket snabbare än den är, passar bra som shoppingvagn m.a.o.
_________________ -- |
||||||||
|
Re:
Amen |
||||||||
|
Intressant också att en del tycker att en Mini är rymlig medan andra tycker att en Peugeot 207 är trång, man upplever bilar verkligen olika.
207:an är ju en riktig storbil, den är ju till och med längre än 4 m
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
|
Re:
Här jämförs det mellan pasta och ris ser jag. En NY vackert designad och säkrare bil jmf med en begagnad sönderkörd Pokemonricer? Alfa 1145 kg mot Type R 1397 kg. om inte gränsen SKA vara runt 150' så kommer det en Mito GTA på 240 hkr inom kort. Inte ska du skämma ut lilla mor - hon har väl inte trasiga baggy jeans, tribals och tuggar bubbelgummi? _________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||||
|
Re:
Då kanske du kan bespara oss dina inlägg som inte håller sig till Topic tills dess att en sådan tråd kommer |
||||||||
|
Re:
Det låter som om Mats har fått slut på sina argument
_________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||||
|
Re:
Slut på argument? Jag diskuterade bilar som kostar 150 kkr och som skulle vara lite snabba och sportiga. Det är ju det denna tråd handlar om. Du föreslog en 120hk Alfa som knappast faller in i den kategorin. När du sen inser att det spåret är kört försöker du kontra med att det kommer en Mito GTA på 240hk. Jag är helt övertygad om att det är en grymt imponerande liten bil men den har ingenting med denna tråd att göra. om du bara är intresserad av att diskutera Alfa Romeos bilmodeller så föreslår jag att du startar en tråd om det så vi håller oss on Topic. Diskussionen blir väldigt ointressant om man plöstligt höjer budgeten med 100 lax eller mer. Det finns såna trådar oxå, jag rekommenderar sökfunktionen den är nämligen utmärkt här på rejsa |
||||||||
|
_________________ Anders Hansson |
||||||||
|
Re:
Topic är att föreslå en sportig bruksbil till en förmodligen medelålder dam med max 3000 mil för runt 150K. Den bil du kommer upp med är en, förvisso mycket fin, Renault Sport som uppges ha gått 7300 mil vid import 2007. Jag dristade mig att tipsa frågeställaren om en prisvärd *NY* liten trevlig bilmodell som ligger i det prisspannet som efterfrågas och har högsta säkerhetsrating i sin klass. Jag ber Mats om ursäkt att jag inte förstod att allt under 200 hkr inte får diskuteras här. Mitt exempel gör dock ca 215 km/h vilket i vart fall torde vara tillräckligt för att åka till jobbet med. När så diverse tillverkares top-of-the-line alternativ presenteras som konkurrerande val påpekar jag försynt att även lilla Alfa har vassare pjäser... detta föll inte i god jord synes det. Känsligt... Mina fördomar säger mig att en viktig parameter vid detta bilval även kan vara en smakfull exteriör och interiör design varför jag återigen hävdar att diverse *onämnbara* modeller bör gå fetbort. Är inte alls enbart intresserad av att diskutera Alfa, det går fint att ta upp både Lancia och Fiat också :-) Kanske kan Mats ta fram ett reellt exempel på en *riktig* Sportwagen för 150-160K som då är NY, eller har maximalt 3000 mil loggade sedan -05, och som passar till damens behov? Var finns den Golf GTI, Type R eller dito pjäs inom denna ram? och Mats - jag ber att själv få välja vilka trådar jag väljer att uttrycka en åsikt i. Om det är OK med dig? _________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||||
|
och här kommer ett annat tips till de som tror att sportighet sitter i antalet hästar under motorhuven.
Jag ber redan här läsarna om ursäkt då objektet uppnått 1400 mil utöver åsatt kravspec. Beat this: http://www.blocket.se/ostergotland/A Väärldens snabbaste serietillverkade FWD på sin tid. Eftersom Alfa bara rostar o krånglar så går det säkert att pruta ner till 150 lax
_________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||||
|
Re:
Men snälla var inte en sån alfisti... En GTA är verkligen inte fel men faller utanför budget och en 120hk modell blir aldrig sportig om den inte väger max 800kg. Ska vi hålla oss till ämnet igen kanske? _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||||
|
Re:
Visserligen är det ett rent banåkaforum, men den här tråden innehåller ju en del bra tips som ÄR banåkaorienterade, så om TS mamma kan få tips på bil och bilval för en snabb banleksak för 150k diskuteras samtidigt kanske den kan få vara kvar!
Jag skulle säga att om du släpper lite på dina krav, en Civic Type-R EP3 (01-05) så får du otroligt mycket bil för pengarna. Dock är väl inte den speciellt passande för en dam kanske om man ska tro en viss tidigare postare med en passion for röda italienare stående vid vägkanten med en svärande ägare bredvid... Men jag förstår vad han menar, en Civic är ju inte så speciellt elegant, fina bilar men inte speciellt eleganta.
Jag håller också med han som sa att octavia RS och snabba lite äldre japanare inte är något för TS, tänk er själva en 50+åring, till råga på allt en kvinna, som stiger ur en octavia RS... Jag har svårt att se det framför mig! Därför tycker jag nog att en Mini Cooper S skulle passa ganska bra. :P _________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
Grundtanken på ett diskussionsforum är nog att man håller sig till Topic vilket du verkar ha väldigt svårt för.... |
||||||||
|
Vilket som är bästa bilen i olika prisklasser för olika användningsområden får ni läsa om i Vi Bilägare eller Teknikens Värld.
Rejsa är inte ett allmänt bilforum med inriktning på köpråd! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bästa "sportbilen" för runt 150 000 kr ?
|
<< 1, 2 11984 besök totalt |