Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Samköp från Wiechers Sports (ändrat från HEIGo Autotechnik)
<<   1, 2, 3, 4   >>
11769 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Re:

porschedriver skrev:

2) Tänk på att Heigo använder en tunnare rördimension än vad som SBF/FIA godkänner i huvudbågen (tror det är 39x2mm???). Tyska bilsportsförbundet har certifierat den för användning i tyskland men detta gäller ej i sverige. Ska ni köra med ex. MGCC/MSCC så blir det problem.

Som jag förstår SBFs TR1 5.8.1 uppfyller en bur godkänd av DSMB alt "b", dvs att den är OK att tävla med oavsett rördimensioner?

Tomelilla
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Det är nu några stycken som anmält sig som intresserade till att vara med på ett samköp och då infinner sig frågan om hur frakten skall beräknas per skalle. Jag funderar på att dela upp frakten baserat på vikten hos de olika produkterna men jag vet inte huruvida det blir mest optimalt. Förslag och idéer mottages tacksamt. Det är viktigt att alla är införstådda och accepterar det slutgiltiga sättet att fördela fraktkostnaderna.

Jag kommer att vilja ha Era pengar för produkterna då Weichers vill ha dem, men kommer själv att stå för frakten för att sedan debitera denna då jag levererar Era delar när de kommer till Sverige.

om ni har några spörsmål så skicka gärna ett PM eller slå mig en signal på mobilen.

Ring Knutstorp - 1:07.8
Sturup Raceway - 1:10.6
Mobil: 0768 582240
Citera
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Är ev oxå intresserad av fjäderbensstag till min Porsche 930..men har inte fått kläm på prisbild osv...

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Re:

PimPim skrev:
Är ev oxå intresserad av fjäderbensstag till min Porsche 930..men har inte fått kläm på prisbild osv...

Det finns ju ett gäng olika hos Weichers, stålstänger, kolfibervarianter etc. Vilka var det du var intresserad av ? Fram, bak ?
/Pontus

Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Då både jag och Johan Sjöström sitter vid ringen just nu och kommer hem på torsdag kväll 10/9. Finns det någon möjlighet att hinna komma hem och titta på detta i lugn och ro?
Citera
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Re:

M3Carbon skrev:
PimPim skrev:

Det finns ju ett gäng olika hos Weichers, stålstänger, kolfibervarianter etc. Vilka var det du var intresserad av ? Fram, bak ?
/Pontus

Jag är ju mest intresserad fram...för jag har redan bak så..men kanske man skall se hur mycket den kostar bak oxå...Så kan du ge en klok prisbild???ledsen för jag strular så förbannat.Men är så kass på tyska..Men fram är nog mest kolfiber eller aluminium mest intressant..

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005

Re:

PimPim skrev:
M3Carbon skrev:
PimPim skrev:

/Pontus

Jag är ju mest intresserad fram...för jag har redan bak så..men kanske man skall se hur mycket den kostar bak oxå...Så kan du ge en klok prisbild???ledsen för jag strular så förbannat.Men är så kass på tyska..Men fram är nog mest kolfiber eller aluminium mest intressant..

Till 964/993 kostar stål resp alu 77 euro resp 118 euro. Och om man vill ha racingline (dvs ställbar) kostar det 149 euro och vill man ha den med lite kolfiber kostar det 285 euro.

Tomelilla
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Då både jag och Johan Sjöström sitter vid ringen just nu och kommer hem på torsdag kväll 10/9. Finns det någon möjlighet att hinna komma hem och titta på detta i lugn och ro?

Tobbe,
Det tror jag inte ska vara några problem, se till att komma hem i ett stycke bara

Citera
Fiesta_rst
Skåne
Här sen Jul 2007

Har dom till en nissan sunny gti-r -94? skulle vilja ha en halvbur om det finns förstås,
nån som vet nåt pris på en sådan?

mvh richard

Vw Golf Mk1 16v -83
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Re:

fiesta_rst skrev:
Har dom till en nissan sunny gti-r -94? skulle vilja ha en halvbur om det finns förstås,
nån som vet nåt pris på en sådan?

mvh richard

Finns en länk till den kompletta katalogen lite tidigare i denna tråden. Bara att kolla vetja

Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Kan vara intresserad av att hänga på och köpa en halvbur (Clubsport) samt fjäderbensstag till en e46:a cupé. Har ni fått fram någon rabatt eller är det bara frakten som delas upp?

M v h

// Johan
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007

PM skickat!

Civic-Type R
Citera
M3Carbon
Tomelilla
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Re:

Sunk skrev:
Kan vara intresserad av att hänga på och köpa en halvbur (Clubsport) samt fjäderbensstag till en e46:a cupé. Har ni fått fram någon rabatt eller är det bara frakten som delas upp?

M v h

// Johan

Ingen rabatt förhandlad ännu eftersom jag inte vet mängden delar som skall handlas in. Kan kanske bli nått men det kan jag inte lova. Preliminärt delas frakten som beskrivet tidigare om Du inte har ett bättre förslag.

Eftersom vi väntar på några tokstollar som har åkt ända ner till Tyskland för att köra bil (ja jag vet ) så väntar jag till på onsdag nästa vecka med att sammanställa en offertförfrågan till Weichers.

Citera
Mildseven
Arboga
Här sen Dec 2005

Re:

M3Carbon skrev:
Sunk skrev:

M v h

// Johan

Ingen rabatt förhandlad ännu eftersom jag inte vet mängden delar som skall handlas in. Kan kanske bli nått men det kan jag inte lova. Preliminärt delas frakten som beskrivet tidigare om Du inte har ett bättre förslag.

Eftersom vi väntar på några tokstollar som har åkt ända ner till Tyskland för att köra bil (ja jag vet ) så väntar jag till på onsdag nästa vecka med att sammanställa en offertförfrågan till Weichers.

Finns det ej någon Svensk agent på bågarn?

//Per

Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Re:

M3Carbon skrev:
Sunk skrev:

M v h

// Johan

Istället för att sitta o vänta kan du skriva en rejsrapport från GRC/Knutan !! Fick höra att en svart M3:a gick fort där och detta kommer från en 997GT3 Cup förare

Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Exit

Här sen Maj 2008

Re:

M3Carbon skrev:
Sunk skrev:

M v h

// Johan

ok, är intresserad om det ekonomiskt ger något..
Fördelningen låter väl ok? Svårt att hitta något bättre så kör på det.. lockar ju att beställa aluminium och kolfiber i stället för tungt stål

Har du möjlighet kan du ju alltid slå Weichers en signal innan beställningen läggs och kolla potentiell rabatt?

Superbra initiativ thumbs up

M v h

// Johan
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Sunk skrev:

M v h

// Johan

Vad är skillnaden på vanlig och clubsport? Kanske står men hittar inte

Här sen Maj 2008

Re:

Ultura skrev:
Sunk skrev:

M v h

// Johan

Vad är skillnaden på vanlig och clubsport? Kanske står men hittar inte

Urklipp från http://www.wiechers-sport.de/index.php?option=com_content&view=art . . . .

Überrollbügel Clubsportvariante
BMW E46 Coupé 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
BMW MINI R56 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Porsche 964 Carrera 2 + 4 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Porsche 964 RS 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Porsche 911 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Porsche 996 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Porsche 997 351,00 / 366,00 416,00 / 435,00
Die Bügel werden an den originalgurtpunkten befestigt.

Så.. kan det vara så att bur typ B och CS-varianten skiljer? Kanske i var man skruvar fast buren eller jag vet inte för att ge ett mer precist svar på din fråga, såg bara att Weicher skrivit så..

Edit - är inte detta en halvbur till skillnad mot helbur??

M v h

// Johan
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Die Bügel werden an den originalgurtpunkten befestigt. står det ju under CS, måste betyda att det är samma infästning som vanlig, så då måste det vara nått annorlunda i konstruktionen, kanske extra stag?

Här sen Aug 2003

Re:

Ultura skrev:
Die Bügel werden an den originalgurtpunkten befestigt. står det ju under CS, måste betyda att det är samma infästning som vanlig, så då måste det vara nått annorlunda i konstruktionen, kanske extra stag?

"Bågen monteras i original bältesinfästningar" betyder det som jag tolkar texten. Säkerhetsbälte = sicherheitsgurte om jag är rätt på det.
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Re:

M3Carbon skrev:

Så låter det fram till den dagen du själv blivit biten av ringensjukan. Återkommer efter helgens funderande mellan hel och halvbur och alla röralternativ.
Citera
SÄLJES
Samköp från Wiechers Sports (ändrat från HEIGo Autotechnik)
<<   1, 2, 3, 4   >>
11769 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande