| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Vilket bilspel ska man välja till PC???
|
1284 besök totalt |
|
Har nyss skaffat en ratt:Logitech MOMo Racing och undrar vilka Racing spel man ska skaffa *Ej grusåka* Nåt Nascar spel kanske? Formel 1? andra? Kom med nåt tips o varför det är så bra/dåligt. MVH///Johnny Ekman _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Jag har lagt till lite bra länkar där ni hittar massor att ladda ner....
Sen prova att sök i forumet...ni hittar massor med bra info i trådarna. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Har läst den men den tråden behandlar enbart 3 spel eller så? Eller spel som Toca, Nascar, Indycar kanske inte räknas som Racingsimulatorer?? Tycker GPL inte är så kul som det vart för 4 år sen
_________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
oki ska kika upp http://www.m4driving.sm/files .Men hade hoppats på nån kort resume på Några spel som gäller nu.. Har inte spelat bilspel på bra länge nu o hade hoppats att nån snäll uppdaterat mig lite.. GTR 2002 verkar bra. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
|
Det är två spel som gäller nu:
1) F1C från Electronic Arts. Till detta F1-spel har det kommit ut en rad bra moddar som tex ETCC och DTM. Det kommer också en rad nya moddar under året som bygger på denna plattform. Det är den stora fördelen. Den stora nackdelen är nätverksdelen...den är ingen höjdare...Du kan knappast köra mer än 14 pers på en server..och då måste du ha en bra dator med snabb lina. 2) NASCAR Racing 2003 från Papyrus. Det var de som gjorde GPL en gång i tiden. Du känner igen mycket av GPL även i detta spel. Till detta spel finns det två moddar, TPTCC som uspits gör http://www.theuspits.com/sims/nascar _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jag har reggat mig på LFS, helt klart värt det!.
Tycker LFS är bra mycket roligare känsla i än både F1C och N2003. Men det är väl lite personligt. En kul grej är att man kan göra egna konbanor i LFS o träna inför sommaren
Jag gjorde en liten mindre variant av bilsports superstage på dragsterstrippen i spelet )
FWD turbo bilen (FXo) är riktigt snabb, fast RB4;an är nog roligast.. speciellt om man sätter 4wd på 70% bakhjulsdrift o 30 fram =) _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
Finns det nån länk till Live for speed som man kan läsa lite.. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
|
www.liveforspeed.net
rätt kul med massor av statistik på hemsidan! jag har kört över 80mil på några dagar nu i LFS ) hehe.
så ser man hur många varv, vinster, andra platser, 3:er platser etc.. hur många pole man tagit.. m.m kul som fasen o så kan man få live-info från serverna som kör.. se vem som leder o vilka som har snabbaste tiderna m.m.
och så kan man söka upp en person o se var han kör o joina den servern!. Hur bra som helst online _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
Har spelat Demot nu på LVS och det är hur kul som helst ju men är det enbart för online eller kan man ha kul o spela singleplayer för oss som har modem
_________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1284 besök totalt |