Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Go-kart
2707 besök totalt
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Go-kart

Jag och min dotter, 6år, har varit ett par gånger och kört go-kart med dubbelkommando på Racehouse i Malmö och hon tycker det är fantastiskt roligt och vill ju prova att köra själv thumbs up .
Finns det någonstans där hon kan prova att köra go-kart själv? Prova på genom klubb eller liknande?

Har läst mig till att modellen som skulle kunna passa är Cadetti. Denna ska hon kunna ta licens till året hon fyller 7år (2010).

om det inte finns att prova på genom någon klubb så kanske någon vänlig själ skulle kunna ställa upp med go-kart så kan vi hyra och testa på en stor p-plats eller liknande.

/Calle

Golf 1,6 FSI
Citera
Norlin
Vänersborg ich
Här sen Sep 2005

Kolla om Kart on Tour är i din närhet.
Dom var i Järfälla enligt http://www.sbf.se/2009/09/09/knattar-provar-pa-i-jarfalla/
och har varit på "min hemmabana" glimmingen.
Eftersom jag suger på geografi men kan länka, kolla in http://www.kartingontour.se/ för mera info.
Hade jag haft ungar i lämplig ålder vore detta evenemang givet.

En del klubbar har egna cadetti för detta, vill minnas jag sett några på Glimmingen Uddevalla Kart Klubb

"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006

Vet inte hur det ser ut där ni befinner er...
Men jag beslutade mig för att sluta med trackdays och satsa på karting istället.
Har kört en hel del på järfällas bana, och hyrt tävlingskart av Stefan på Sodakart (www.sodakart.se)

Nu är licenskurs bokat om två veckor, sedan ska det inhandlas KZ2/sport2000 kart

klubbarna runtom i landet är nog måna om att få in nytt blod, så det borde inte vara några problem att få provköra. Kontakta bara den klubb som ligger närmst er! Lycka till!

Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Dottern fick prova hyrkart första gången då hon var 5,5 år inga problem de hade en liten kart
som gjorde ca 30km/h. Det gällde 7 årsgräns men hon var lång för sin ålder så hon fick visa
att hon kunde gasa & bromsa så det gick bra ändå.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Malmö Automobil Klubb har en kartsektion om jag minns rätt.

Finns säkert någon Cadettiåkare där är villig att låna ut karten vid tillfälle.

Gå in på www.skrc.se där finns länkar till nästan alla klubbar.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Albin, 6 år i december i år, har kört hyrkart ett flertal gånger. Dels gokarthallen i Halmstad och dels Östra Stranden Halmstad.

Cadetti är shoppad, men körning på bana blir det först nästa år då åldern är inne,

Staffanstorp
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

Pär Hylander skrev:
Albin, 6 år i december i år, har kört hyrkart ett flertal gånger. Dels gokarthallen i Halmstad och dels Östra Stranden Halmstad.

Cadetti är shoppad, men körning på bana blir det först nästa år då åldern är inne,

Har de så pass små kartar på gokarthallen i Halmstad? Wilma är 120-125cm ungefär.

Såg att det finns prova på, på söndagar via MAK på Lockarp, så det får väl bli en tur dit för att se om hon får testa Cadetti, trots att hon inte har åldern inne.

Golf 1,6 FSI
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

från ca:120cm fungerar vanliga juniorbilarna (har drivit hyrkart i många år).

Ibland har de på eget bevåg satt minimigräns på åldern för säkerhets skull men är man seriöst intresserad och tror hon klarar det så går det nog att fixa.

Välj någon lugn dag bara, prata med banan innan och var flexibel med när man kan komma.
Citera
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

Björn skrev:

Ibland har de på eget bevåg satt minimigräns på åldern för säkerhets skull men är man seriöst intresserad och tror hon klarar det så går det nog att fixa.

Välj någon lugn dag bara, prata med banan innan och var flexibel med när man kan komma.

thumbs up

Golf 1,6 FSI
Citera
motvalls_kärring
det underbara österlen
Här sen Jun 2005

Re:

Björn skrev:

MAK har en cadetti för uthyrning, den kostar 250 kronor för en timmes körning,
att hon inte har åldern inne kan bli ett problem, försäkringar och sådant gäller inte om något skulle hända, + att klubben kan kanske råka illa ut om det kommer fram att underåriga har varit och kört.
Ring till anders lund , han borde veta mer.

racehouse har elektriska kartar som inte går så fort...kanske en bättre lösning

Citera
Allmänt banåkaforum
Go-kart
2707 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande