Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Problem med moddar och traction control
812 besök totalt
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Trådstartare

om jag slår av all hjälp som finns så fungerar ingen av mina moddar.
Bilarna toppar då ca 78 km/h. Dom varvar i regel ut på 1:an men på 2:an så sätter dom igång och bluddrar som om dom kör på kontstant traction control.
om jag däremot ändrar just detta från "off" till "low" så verkar det fungera igen. Är detta ett känt problem eller bara något som drabbar mig (jag inbillar mig att när ni rejsar så tillåts inga hjälpmedel)?

Solna
Här sen Jan 2003

Låter som du inte stänger av rpm limitern som man har för att inte bryta hastigheten i depån. Orginal tror jag den ligger på knapp L men gå in och titta i inställningarna och lägg den där du vill ha den

Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Problem med moddar och traction control

640k skrev:

(jag inbillar mig att när ni rejsar så tillåts inga hjälpmedel)?

Invunorabliti (eller hur det stavas... ) osårbarhet alltså, och cluth assistance får man har på.

Dn första för att kollisioner pga internetfördröjningar inte ska få så stora konsekvenser och den andra samma sak igentligen, för att motorn inte ska stanna vid en snurr.

Stockholm
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Citat:
HOOPoo skriver:
Låter som du inte stänger av rpm limitern som man har för att inte bryta hastigheten i depån.

Nix, Det är inte det som är problemet. Jag märker det redan när jag trycker på "play". Om jag blir "uttaxad" genom pitlane med automatik så vet jag att det kommer att fungera men om jag måste lägga i växel och köra ut själv då vet jag att oddsen är goda att det inte kommer att fungera....

Citat:
Pär Hylander skrev:
Invunorabliti (eller hur det stavas... ) osårbarhet alltså, och cluth assistance får man har på.

Dn första för att kollisioner pga internetfördröjningar inte ska få så stora konsekvenser och den andra samma sak igentligen, för att motorn inte ska stanna vid en snurr.

Tja det verkar ju logiskt nu när du säger det men det betyder att man kan ta lite "armco-stöd" utan att bli straffad för det. Har ni mycket ryckningar / lagg när ni kör?

Laholm
Här sen Nov 2002

640k skrev:
Citat:
HOOPoo skriver:
Låter som du inte stänger av rpm limitern som man har för att inte bryta hastigheten i depån.

Nix, Det är inte det som är problemet. Jag märker det redan när jag trycker på "play". Om jag blir "uttaxad" genom pitlane med automatik så vet jag att det kommer att fungera men om jag måste lägga i växel och köra ut själv då vet jag att oddsen är goda att det inte kommer att fungera....

Citat:
Pär Hylander skrev:

Tja det verkar ju logiskt nu när du säger det men det betyder att man kan ta lite "armco-stöd" utan att bli straffad för det. Har ni mycket ryckningar / lagg när ni kör?

Det låter verkligen som det är trassel med farthållaren till depån

Lag och ryckningar kan förekomma ja, ju fler spelare på samma server. Vi har väl egentligen en regel om kommer man utanför banan så ska man inte kunna vinna något på det, utan ska slå av på takten. Går man hårt i räcket så förlorar man ändå en massa tid. Skillnande med att köra med osårbarhet är att man kan fortsätta med ca 10-15 förlorade sekunder istället för att behöva bryta. Jag oifs vid några tillfällen föreslagit att vi ska åka med skador på.

Uppsala
Här sen Apr 2003

640k skrev:
Citat:
HOOPoo skriver:

Jag tror också att du kör med rpm-limit på , när du har pitlane assistance på så kör bilen ut från depån automatiskt. Vid slutet av depån så slås rpm limit av, om du inte har pitlane assistance på så får du köra ut själv. Och du måste stänga av rpm limit själv.

Stockholm
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Kryper skamset till korset... Här får jag råd av experterna men tjafsar ändå emot...

Ni hade naturligtvis rätt allihop men det var Kronbergs svar som gjorde att poletten till sist ramlade ner för mig!

Jag har (hade) aldrig mappat rpm limitern eftersom jag bara har testat olika setuper (har alltså inte brytt mig ett skvatt om depåpersonalen ).

Att pitlane assistens även tog hand om limitern var helt enkelt en tanke för mycket för mig!

812 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande