Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3042 besök totalt |
F1 Monza
Dagens övningar avslutade, Hamilton snabbast i första passet och Sutil i andra. Kommer KERS spela en avgörande roll? Har Force India konserverat formen? Hur går det för Fisichella i Ferrarin? Har Renault uppmanat Piquet att krascha med flit? Kul med höghastighetsbanor i alla fall, saknar gamla Hockenheim... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re: F1 Monza
Gaah. Tur att jag hejdade mig. Hade precis tänkt göra en tråd om "FORMULA 1 GRAN PREMIo SANTANDER D'ITALIA 2009". Tänkte det var konstigt att ingen redan gjort en?
Instämmer kraftfullt. Gamla Hockenheim var kul. Dessutom en av de får banor där det var kul att se de höga farterna. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
1. Lewis Hamilton, McLaren, 653.5kg
2. Adrian Sutil, Force India, 655 3. Kimi Raikkonen, Ferrari, 662 4. Heikki Kovalainen, McLaren, 683 5. Rubens Barrichello, Brawn GP, 688.5 6. Jenson Button, Brawn GP, 687 7. Vitantonio Liuzzi, Force India, 679.5 8. Fernando Alonso, Renault, 677.5 9. Sebastian Vettel, Red Bull, 682 10. Mark Webber, Red Bull, 683 11. Jarno Trulli, Toyota, 703 12. Romain Grosjean, Renault, 699.8 13. Robert Kubica, BMW Sauber, 697.5 14. Giancarlo Fisichella, Ferrari, 690 15. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 697.5 16. Timo Glock, Toyota, 709.8 17. Kazuki Nakajima, Williams, 706.2 18. Nico Rosberg, Williams, 708.6 19. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 706 20. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 706 |
||||
Forza India!
![]() Några reflektioner: Har Agip bytt namn till Eni? Renault har bytt modell på hjulkapslarna på framhjulen efter att Grosjean nästan tappade en igår. Vilket ösregn som kom precis när GP2 skulle starta. ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nico Hülkenberg klar mästare i GP2, Williams nästa?
En annan reflektion: En del funktionärer står väldigt oskyddat, det var ju inte många år sedan en funktionär omkom i samband med en krasch i ett F1-lopp. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Apropå funktionärer: Vilka effektiva bärgningar man gjorde på Monza jämfört med t ex DTM på Brands Hatch eller STCC på Våler...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Kollar på bbc1 lo speed fungerar bra för mig, var lite klipp i början men min trådlösa uppkoppling är lite svajig _________________ /Johan Lindberg |
||||
Re:
Jag får inte ens upp playlistan längre, så jag kan inte välja kanal ens. Det fick bli CDON istället. _________________ Lasse Alfons |
||||
Jag har kollat på filmon hela loppet
Gillar Sutils jagande på Räikkönen, ska han kunna köra om? ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Vilket rejs.
Klassikt Monza. ![]() Button pallade trycket. ![]() Rubens är på G. ![]() Räkan 3:a och tar poäng stadigt! ![]() Vettel pallade INTE trycket alls. ![]() Webber var som vanligt på fel ställe. ![]() Han verkar alltid hamna i trubbel. Kan inte bara vara otur? Force India. ![]() Vilka grabbar. Denna säsong med alla tvister och tvära kast. ![]() Nästan så man sitter på helspänn oh väntar på nya saker. Flera nya(gamla och nya) team som kommer upp på pallen. Hoppas på en fortsatt spännande säsong. Kan nästa år bli bättre? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3042 besök totalt |