| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Samköp från Wiechers Sports (ändrat från HEIGo Autotechnik)
|
11769 besök totalt |
|
Re:
Jag har fått bekräftat ifrån Weichers att det är precis som Tobbe säger. Så för dem som inte vill borra hål i sin bil så skall ni titta på Clubsport bågarna. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Johan,
Ska du ha en hel eller halvbur ? om du skall ha halvbur så kan du beställa till ett H-stag och/eller krysstag. Skall Du ha helbur så tillkommer även val gällande sidostag, dubbla sidostag, samt dörrkryss som option. Du måste också välja om du skall ha den lackerad (svart) eller inte. Sen är det lite stoppning och grejjor om du väljer helbur. Monteringsdetaljer skall ingå. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Re:
Tanken är att köpa en halvbur för att enkelt demontera inför årliga besöket
Vad är H-stag/Krysstag om man får fråga? Hälsningar från en total burnewbie
Re:
H-staget går mellan huvudbågen lite ovanför golvet/kardanen. Krysstag är istället för ett enkel stag bak i buren. Kolla på sidan 4-5, http://www.wiechers-sport.de/Wiechers-Sport_Endverbraucher-Katalog-2009.pdf _________________ Johan Christensson |
||||
|
Tackar, det skall vara en Johan till det
Nu när jag ändå är igång kan jag tjöta vidare. Vilket av alternativen ger mig vilka fördelar/nackdelar? Kan man tolka H-strävan som en form av bältessträva?
Näää, jag tror inte att H-strävan kan räknas som en bältessträva. Den sitter, som jag förstått det, strax ovanför kardantunneln. Det skulle i sådana fall vara i samverkan med en ytterligare sträva som sitter i höjd med bälteshålen på stolen. Då skulle man kunna fästa bältena i den nedre strävan och låta dem löpa över den övre in i stolen.
Rätta mig om jag har fel någon
Jag vet inte om kryss eller H-sträva ger några direkta nackdelar (förutom en tyngre bil) men bilen blir välan styvare och säkrare (och tyngre). _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Med andra ord så även om man tar alla tillval till en halvbur har man ingen sträva att fästa bältet i? Det blir alltså till att hitta på egna lösningar för den biten?
Man får kanske höra med dom om detta är korrekt. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Jag beställde en bur från Wiechers till min M3a, när den väl kom så var det fel stag på
... har hört det från flera att det blivit fel i beställningen så observera att vara EXTRA noga när ni beställer och verkligen förtydliga om vad ni ska ha så blir det bra... när jag fick den "nya" rätta var den perfekt... men tog som sagt 3 månader
_________________ Niclas Sjöberg |
||||
|
Re:
Johan är det inte lättare & ev billigare att låta 02-depån fixa en bur till din bil Du ska ju inte ha nån helsvetsad fullbur så då borde det inte bli så blodigt dyrt du får de stag du vill & den passar din bil. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Till folk som är sugen på halvbur går det att beställa en bältessträva á 60 euro, denna finns inte med i listan men går alltså att beställa enligt samtal med dom igår. Prata med Dominique då han har koll på läget.
EDIT: Det är NÄSTAN så pausmusiken i deras växel gör det värt att ringa, det är tyskland det.... _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Telefon till Dominik Greiner +49 (0) 5021 - 601363
Edit: han rekomenderar fjäderbensstag i stål om man kör bana. _________________ Johan Christensson |
||||
|
Med varning för att bli idiotförklarad
Hur sitter halvburen i bilen? jag lever i tron att den "höga" rördelen går från golvet vid ena b-stolpen upp i taket över till andra sidans b-stolpen och sedan ner till golvet och att det sedan sidosträvor från den höga delen vid b-stolpen ner till dom bakre hjulhusen. stämmer detta? Isåfall borde väl ett ev. tillval i form av kryss-stag vara mellan a-stolparna och ett ev. till val av H-stag vara mellan dom strävorna som slutar vid hjulhusen, så tolkar jag iallafall dom bilder jag har klistrat in här i tråden. När jag sedan pratade med Dominik på weischers (eller hur det nu stavas) sa han att tillvalet bältessträva satt monterad under kryss-staget. Detta får jag inte ihop för det blir väl en totalt oanvändbar vinkel isåfall? Snälla någon, förklara så att en 7 åring förstår för här är jag ute på riktigt djupt vatten
Johan,
Krysset sitter mellan strävorna som går bak till hjulhusen och följaktligen så sitter bältessträvan under krysset, alltså något ovanför infästningarna i hjulhusen. Om jag kikar in i min bil så blir det inte alltför tokig vinkel. Men jag har inte mätt ännu. Min nuvarande infästning är i hatthyllan i originalinfästningarna och då är det helt plant, så jag gissar att det inte blir mer än några graders vinkel på bältet. H-strävan sitter strax ovanför kardantunneln. Så har jag tolkat det hela, men om jag har fel så får nog någon slå mig i huvve med något hårt
(hmmm, det slår mig att jag kommer inte att kunna få in en uppsättning extra däck med mig i bilen med denna monterad........) _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Så, det börjar nu drar ihop sig till sammanställning. Jag kommer ikväll att sammanställa en offertförfrågan till Weichers baserad på de underlag jag fått ihop hittills. Om någon ytterligare vill hänga på så släng iväg ett PM till mig med vad ni vill ha. Se till att vara tydliga med vad det är ni vill ha så jag inte behöver mejla en massa frågor fram och tillbaka. Om någon som tidigare anmält intresse vill hoppa av, informera mig snarast så jag inte behöver jiddra mer än nödvändigt.
Jag återkommer till samtliga löpande med information om hur det går. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
De personer som anmält intresse att delta i samköpet har nu fått ett PM med priser och fraktkostnader.
Notera att ingen frakt inom Sverige ingår, allting kommer att komma till mig i Skåne. Jag kan ta med mig delar till Lund och eventuellt Malmö och man är välkommen att komma hem till mig och hämta sina prylar. I övrigt får vi arrangera frakt med bussgods eller på något annat bra sätt. /Pontus _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Hej Lars,
om Du kan bestämma dig snabbt så kan du fortfarande vara med. Kolla katalogen http://www.wiechers-sport.de/Wiecher om Du väljer att gå med så kommer frakten att ligga på ungefär 50 EUR för din bur. _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
|
Hej Pontus.
Jag är oxå intresserad att beställa. PM:ade dig. Hade PM:at fel kille, så min beställning blev lite försenad. Har inte fått något svar från dig? /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||
![]() |
SÄLJES
Samköp från Wiechers Sports (ändrat från HEIGo Autotechnik)
|
11769 besök totalt |