Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 8756 besök totalt |
Re:
Hehe jo jag skojade bara, t.o.m Fiatar var ju välkomna. Och sen finns ju som alltid ett vinstintresse utöver att saker går runt. ![]() |
||||||
Re:
Såg lite ut som 3 st FH16 i ett gokartrace, och lät som en försiktig vindpust när ni körde förbi på depårakan ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Re:
Ja, de låter pinsamt lite med original avgassystem... ![]() Hihi, inte helt vanligt att smiska bana med kombi nej. Är överraskad att det gick så pass bra och fort som det gick. Och visst var det kul! Det enda tråkiga var alla trötta italienare som låg framför och blockade, främst i kurvorna. När de inte gjorde det så bromsade de ut sig eller driftade av, kanske pga av en tjeckisk kommunistvagn i backspegeln... ![]() Återigen, cred till Alfaklubben och alla som var med och körde! Speciellt på sista passet, då det blev lite blandat på banan och man fick tampas med allt från en 996 4S, en styv Clio och några riktigt vassa gammelalfor! ![]() _________________ Jesper Alm Banbilen blev en barnbil |
||||||
Re:
Ja annat är det ju på octaviaklubbens grymma banmöten som ju alltid är fullbokade! Men det måste vara för att det är så nervkittlande att få köra VAG-gruppens instegsmärke med klassisk tävlingsteknologi från antika kanonlavetter... Fan lite hyfs kan du väl ha i kommentarerna när du kommer som gäst på någon annans banmöte? Ni andra: Jag ber om ursäkt för bajsposten. Nu får man moderera bort det här inlägget om man vill. _________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||||||
Re:
om du läser från början undrade jag om det fanns bilder på min bil och fick då till svars att om det vore bug run kanske vilket jag tog som ett roligt svar. Såg flera som fotade och man kanske fastnade på någon bild. Då kanske de skall vara glada att man ville lägga pengar på ert banmöte om man blir behandlad på det sättet tillbaka.... Detta var min första riktiga bankörning och tyckte det var skitkul även om jag långt ifrån var snabbast på banan och några vart nog lite positivt överaskade av våra bilar och läser du det inlägget jag gjorde så avslutade jag med ; ) vilket kan vara lite ironsikt om man kan ta det på rätt sätt. om jag nu har irriterat upp dig så ber jag så mycket om ursäkt då jag inte hade som baktanke att stöta mig med de som fixat banmötet. (Men det måste vara för att det är så nervkittlande att få köra VAG-gruppens instegsmärke med klassisk tävlingsteknologi från antika kanonlavetter...) och detta var mycket moget skrivet!!!!!!!! Alla är vi inte lika rika att vi har råd att köra kvalitet från Italien ; ) _________________ Magnus Stenberg Octavio RS -07:a Passat TSI DSG R-line -10:a |
||||||
Antar att de riktigt vassa gammelalforna var en svart orginal 164 från sent 80-tal, en vinröd orginal giuletta från -82
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Re:
Jag hamnade tillsammans med något rött litet med riktigt kraftig negativ camber, som inte skämdes för att drifta lite, någon som känner sig skyldig? ![]() _________________ Jesper Alm Banbilen blev en barnbil |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 8756 besök totalt |