| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2010, spikad!
|
28406 besök totalt |
|
Ååh Gr är man ju inte lite sugen på
oavsett så är det nog dags att teckna medlemskap i bmwsc inför 2010
|
||||
|
Kalendern ser kanon ut!
Men hur kommer det sig att ingen önskar falkenberg? Är det ingen rolig bana eller? 2 dagar på knutan är ju alldeles fantastiskt underbart
Ha de gött och kicka koppling! _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
Alla vill prova Falkenberg, det var längesedan men det är i det närmsta omöjligt att få till en lörd eller sönd där för de har extremt lite bantid pga buller mm. Vi har prioriterat att åka gatbil+cup på en BMW SC dag för det är det som är BMW SC, att få till en tävling för endast cuppen är inte så svårt, men då får inte gatbilarna åka vilket vore synd. _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Då är mitt förstånd uppdaterat!
Trist när det ska behöva bli så. De smäller upp stora fotbollsarenor utan att tveka. Precis som att det inte väsnas och smutsar ner. Vi får starta ett BMW-parti och ta över och införa fri bankörning som en paragraf i de mänskliga rättigheterna!
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Jag är absolut opartisk i frågan trots att jag bara har 5-7 minuters resväg dit
men Sturup hur ser det ut där? Förra året kan jag förstå med alla osäkerheter osv men personligen hade jag väldigt skoj på den banan sist vi var där.
Re:
Jodå, den var med i tankarna och är absolut ett alternativ som dock föll bort i "finalen"
(jag förstår hur du tänker med en skåning som banbokare )
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Låter toppen med ännu ett år med förväntade kanonarrangemang med BMWSC. En fundering bara. Varför bokar ni inte in ännu fler? Hittills i år har ju alla bandagar varit överbokade med reservlistor, så efterfrågan finns ju minst sagt.
Tack alla ni som ordnar/ordnat banmötena med BMWSC under 2009. T o m proffsigare arrangemang än PCS-mötena. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||
|
Re:
Du svarade på frågan själv! Vi (styrelsen, cuprepresentanter, gatbilsrepresentanter, reglementsgruppen, arrangörer, banbokare...) har redan fullt upp att hinna med att arrangera så många träffar vi har idag. Kvalitén kommer inte av sig själv, det är mycket mellan träffarna för att få allt att klaffa. Bara banbokningen är flera månaders jobb med massor med telefonsamtal som måste planeras i god tid. För att klubben skall orka med fler träffar behövs mer folk som hjälper till och engagerar sig både på och mellan träffarna. Se till att vara med på vårt årsmöte på Mantorp (om du är medlem) och engagera dig! _________________ Tobias Geijersson
|
||||
|
Visst är det kul att våra arrangemang uppskattas, och att medlemmarna önskar mer av den varan
Vi som arrangerar och håller klubben flytande har dock inte obegränsat med tid. Det finns även önskemål om att få leva ett normalt familjeliv emellanåt, och alla behöver dessutom kunna försörja både familj och hobby. Att redan behöva lägga större delen av fritiden, semesterdagarna, och i bland även betald arbetstid på klubbarbete kan ju tyckas räcka. Alla har inte "lyxen" att kunna begränsa sin klubbverksamhet till att åka till en banträff strax innan incheckningen, och åka hem när man tycker att man har fått köra tillräckligt. Dessutom blir det ganska dyrt för flertalet med mer än en banträff per månad. Troligare än fler banträffar är längre banträffar, dvs tvådagars- i stället för endagsarrangemang, även om dessa kommer att kosta en större slant mer än en "normal" banträff för den den enskilde deltagaren. Finns det en önskan bland tex våra gatbilsförare i klubben om att utöka vår bankalender med tex slalomkörningar, Superstage, och dylikt som billiga substitut mellan banträffarna så går det givetvis att ordna. Till viss del erbjuds detta redan idag via moderklubbens BMW Club Schweden, men intresset för dessa arrangemang kan anses svagt. Det som behövs är en grupp gatbilsförare som frivilligt anmäler sig att arrangera och utveckla detta. Det finns också ett annat sätt som BMWSC har försökt att intressera motsvarande märkesklubbar för under några år, men tyvärr har inte intresset varit ömsesidigt, och det är att samarbeta över klubbgränserna. BMW Cup finns det många andra tävlingsserier och arrangörer som är intresserade utav, men gatbilar intresserar inte lika många därav önska om samarbete med klubbar med liknande verksamhet som BMWSC. Vi skulle kunna erbjuda fler banträffar till lägre kostnad för alla klubbmedlemmar, och med betydligt mindre arbetsbörda för arrangörerna om vi samarrangerade en hel, eller större del av en säsong. BMWSC har alltid en öppen dörr om någon motsvarande klubb änligen vaknade upp ur dvalan. Ska man överleva såsom klubb så krävs utveckling, och då går det inte att stå still och stampa på samma ställe. Tills dess så fokuserar BMWSC på att underhålla och försöka utveckla oss själva med våra begränsade resurser. Gällande våra begränsade resurser. Fullbokade banträffar, en mycket uppskattad tävlingsserie med gott rykte, glada gatbilsförare med hela bilar, företag intresserade utav att vara samarbetspartners, ett gott samarbete med SBF, samt beröm från både klubbmedlemmar och utomstående vad det gäller våra arrangemangen i helhet påvisar ju att vi inte är helt fel på det. Visst finns det områden vi behöver förbättra, och kan utveckla, men för att fortsätta så behövs frivilliga krafter från våra egna led i klubben, speciellt då samarbete mellan klubbar är begränsat. Ställ upp och hjälp till. Ett litet antal gör det redan, men fler behövs
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Mer ot:
Styrelsen mfl gör ett jättejobb, och det ska ni ha all kredit för !
Viktigt är förstås att ni får så mycket hjälp som möjligt även från andra håll när det behövs, för egen del är jag i en fas i livet då jag ej kan avvara mer tid än dagarna för själva banträffarna, men hjälper då gärna till med det lilla man kan, för det ska flyta på så bra som möjligt. Hoppas kunna bli till större hjälp i framtiden igen, då man fått lite lugnare familjesituation... Vi får hoppas på en bra uppslutning på årsmötet, för att fortsätta driva klubben framåt...
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Fortsätter på OT-linjen jag är skyldig till. Sen kanske vi kan stänga den diskussionen.
Måns, Tobias och alla ni andra fantastiska eldsjälar. Det var absolut ingen kritik riktad mot er i min korta fråga. Jag tänkte bara att det kanske var ekonomiska resonemang, exempelvis stå risken för att betala en ofylld banträff, som var en av begränsningarna. Jag är full av respekt för er som lägger ned så mycket tid på ideellt arbete. Jag är själv med i styrelsen i "systerklubben" NMCS och har utöver det ett par andra ideella uppdrag. Sådant tar långt mycket mer tid än man skulle kunna tro, men ger också mycket tillbaka. Om ett par år kommer jag säkerligen ha frånsagt mig något av dessa uppdrag, och är då redo för att kunna engagera mig i BMWSC. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||||
|
Re:
Inget är spikat ännu, men det brukar ju erbjudas så sannolikheten är stor att det blir så. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
När kommer ni lägga fram exempel på grupprabatten till Gotland? Verkar vara fler än jag som är lite intresserade av det redan nu om de finns någon som har koll på de...?
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||
|
Re:
Det kommer dröja väldigt länge av vissa specifika anledningar innan vi kommer presentera ett "kitt" inför GR, med största sannolikhet så kommer du både få julklappar och blivit nytt år innan det blir klart.
Det är långt tills 11 sept 2010 och du behöver inte oroa dig för att vi inte kommer vara i god tid, dock senare än 1 år innan
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Jo visst är de lång tid kvar, frågan är bara hur många tusen i månaden man behöver spara
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2010, spikad!
|
28406 besök totalt |