| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Snabbast på älgtest
|
<< 1, 2 3882 besök totalt |
|
Fanns ju flera, även såna som verkade hela
http://www.blocket.se/hela_sverige/b Jag är ärligt klart sugen på att handla
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
http://www.citroen.mb.ca/Documents/C
Lite kul läsning... fast länken verkar inte vara stabil... testar en video i stället http://www.youtube.com/watch?v=Eu1H1 Ja varför inte köpa en för 10 loppor o rensa ut lite... kunde vara en kul banleksak... _________________ Niclas Swahn |
||||
|
_________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
|
Re:
Jag kör en till vardags, faktiskt till och med just en -05. Kan bekräfta att den är överdjävulsk i böjarna...
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Re:
Måste säga att jag var löjligt possitivt överraskad när vi körde en sån som hyrbil runt grekland för några år sen Fast på de slingriga bergspassen gällde det att inte använda bromsarna, annars blev det väldigt kämpigt i uppförsbackarna
|
||||
|
Re:
Systemet var inte gratis att bygga. Det var inte heller det mest hållbara i bilarna efter några år heller, det kom 1996. Mycket mekaniska delar som skulle hållas rena från skit men ändå vara smörjade så det gick friktions fritt osv, "bara" 11st hydral klockor har dom gömt under chassit på denna bil.Ett extra hydralkolv/dämpare per axel. Däcken kan jag tänka mig var dåtidens pilot sport sx eller vad dom hette alltså inget dåligt däck. V6:an hade nog eventuellt fått stryk utav den ca 40hk svagare tct (lätt trycks turbo) då den inte alls känns så framtung som v6an gjorde kanske den hade varit lite snabbare? |
||||
|
Angående älgtest så är det ju 1. låg vikt, bra däck och styvt chassie som gäller sedan börjar det bli lite mer krävande. Så svänga snabbt med en stor bil är duktigt. Cittran är nog inte så extremt tung ändå. Omegan hade den breda däck och någon form av "sport" fjädrar/dämpare orginal?
Kia Cee'd 1,6 EX -07 75kmh Lotus Exige S -07 75kmh Den känns klart mer frågande? Har Lotusen R-däck orginal och Teknikens värld testar rakt av så Lotusen går ut med kalla R-däck? _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
|
Min omega -00 har det så kallade "sportchassiet". Det innebär 15 mm sänkning och 235/45/17 hjul.
Hårdare dämpare vet jag inte om det är, men den känns ganska "fast" i fjädringen när man kör över ojämnheter. Min bil har iofs 2,5 V6an samt att det är en kombi, så den är nog några kilo tyngre än en 2,2 sedan. 1780 kg står det i regbeviset, verklig tjänstevikt är något mer pga rikligt med rostskydd under. Skulle vara kul att testa min jättebil i ett sånt där älgtest, man kanske blir positivt överraskad.
Här är bilen i en konbana förra året, ser inte ut att gå så fort...
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Snabbast på älgtest
|
<< 1, 2 3882 besök totalt |
