Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1189 besök totalt |
Colin McRae Dirt 2
Hoppas det är okej att starta en dirt 2 tråd spelet är kanske lite för mycket arkad men jag tyckte att spelet är värt en egen tråd. Jag köpte spelet i går har hunnit lira lite och tycker det var riktigt bra!! Det är ju som jag skrev ovan inte riktigt en simulator men ändå helt okej. ![]() Det ända som känns lite konstigt är den så kallade flashback det innebär att om du gör en ordentlig crasch så kan du få en flashback och spola tillbacka tiden och starta om precis innan craschen skedde så du kan klara dig igenom iallafall det är väl det konstigaste i spelet.Men annars känns resten bra och jag kan inte sluta att lyssna på ljudet som skapas från min subaru när den brakar loss.Det går även att köra rallycross vilket känns kul dock saknas alternativa spår som i rallycross i verkligheten men är ändå en kul grej. Så jag rekomenderar verkligen detta spel. Säg till om tråden inte passar in under racing simulatorer så ska jag genast ta bort den. _________________ André Schramm Holmquist ![]() |
Jag lovar att inte skvallra
![]() Jag har bara testat demot men bestämde mig för att satsa på Shift först. Jag har rätt kul med det liret också men DIRT 2 demot var klart lovande även det. Jag gillade aldrig DIRT men det här verkar ha mycket mer potential. Gällande flashbacks. Alternativet är gummibands AI och flashbacks är vida överlägset!. Spela Shift så kommer du önska du hade flashbacks i stället för AI som kör som sniglar emellanåt och sedan kör om dig i 280 km/h i en kurva du tar flatout när du kört för bra ett tag. Ökar du svårighetsgraden så får du mindre flashbacks att tillgå en riktigt bra kompromiss. Vet inte om du får mer bonus som i GRID om du inte använder dig av dem? flashbacks är ju dessutom frivilligt gummibands AI blir du påtvingad. _________________ Pär Öqvist |
Jag tänkte också köpa shift först men har för dåliga erfarenheter av need for speed pro street då det när man kom upp i hårdare rejs gick overkligt fort och motståndrna blev overkliga.
Hoppas det har blivit bättre till shift har det det så kanske det blir ett inköp av det med!! _________________ André Schramm Holmquist ![]() |
Need for speed begår ju metamorphos för varje ny del. Det är helt andra utvecklare bakom Shift. SMS tidigare blimey som gjorde GTR 2. Men givetvis det är ju inte någon renblodig sim direkt men ska bli intressant vad moddarna får till.
Dock så går det ohiskeligt fort när du kommer upp i tier 4 det är knappt du hinner andas. Så den saken har inte ändrats. Åh andra sidan är fartkänslan i DIRT 2 nästan för mycket. Trailblazer racet där går det verkligen undan. _________________ Pär Öqvist |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1189 besök totalt |