| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför årets säsong.....rykten & hörsägen! :)
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 34066 besök totalt |
|
Re:
Hehe, ja det är nog därför de kör med teckenspråk på översta bilden, ser ut som att de gissar "längder"...
_________________ Patrik Skoog |
||||||||||||
|
Re:
Den är inte så lång.......men den är j*vligt smal
_________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||||||
|
Som miljöanvarig i klubben vill jag göra er uppmärksamma på att det inte är tillåtet med lättviktspresseningar under bilen i depån. Mattan som skall ligga under bilen ska inte kunna läcka igenom.
Exempelvis ett kapell eller unisorbmatta är klockrent. Miljömatta BMW Sport Club är en miljöcertifierad förening och ett led i miljöarbetet är att klubben köpt in en rulle Unisorb miljömatta som kommer att säljas till behövande medlemmar med början på Kinnekulle Ring den 30/5. Mattan finns med på alla träffar och det vore föredömligt om alla till årets slut har ordnat detta till sina bilar. En miljömatta är tänkt att ha under tävlingsbilen eller gatbilen när den står parkerad i depån men går lika bra att använda vid andra tillfällen, t.ex. hemma i garaget, events, utställningar etc. Mer information om miljömattan finns på Unisorbs hemsida. Mattan är 1,5 meter bred och säljes per löpmeter, priset är förmånliga 100kr/meter. Själv har jag köpt 3 meter. Då står bilens alla fyra hjul på mattan E30/E21. Att tänka på är också att om man har mattan med sig behövs inte något absorberingsmedel, eftersom mattan suger upp vätskan. Slå ett slag för miljön och följ samtidigt de regler vi har och införskaffa en matta på nästa träff:).
_________________ olof Johansson |
||||||||||||
|
Re:
En bra fråga:). När jag tänker på lättviktpressening är det en pressening som vinden lätt tar tag i, som man bygger vindskydd av. Sen finns det säkert undantag, huvudsaken är att den inte släpper igenom någon vätska. Jag vill inte peka med rak arm och döma, men jag har hört från Domare och Tekniker som jag känner att vissa presseningar inte är ok. Men att de har viss förståelse en viss tid framöver. Det bästa är att inte ge dem någon chans att fundera .
||||||||||||
|
Det kommer bli en spännande final. Vilka kommer ta hem segrarna i respektive klass. Vi har brödrafighten i klass standard mellan Patrik och Martin. I klass Modifierad sitter Jörgen säkert, men övriga platser är helt öppet för spännande race. Har Håkan kraften att ta sig upp på första platsen och snuva Johan och Wärnbring på segern? Klass special blir spännande.
||||||||||||
|
Måste väl krypa till korset och nämna att det inte blir någon körning för mig iår heller
. Vi har klubbtävling samma dag och som regerande klubbmästare måste man ju försvara sig
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||||
|
Re:
Kommer Stålheims bil hålla en hel tävling
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||||
|
Re:
Räknar kallt med att du tar "full pott" på finalen så inte Hr Hansson kryper för nära mig i totalen (en flaska sprit från mig om du lyckas)
||||||||||||
|
Re:
Taget
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||||
|
Re:
-då packar jag ner den direkt
||||||||||||
|
Re:
Du kan packa upp den igen > och får lita på din egen förmåga att ta hem mästerskapen, eller att Arne tvålar till Jörgen Vi får inte ordning på oljetrycket till motorn och orkar inte ta ur den igen och skaffa en ny oljepump eller vad det nu är , när vi inte har något att slåss för, så får ännu en gång titta på från sidan helt enkelt....
||||||||||||
|
Re:
, synd! Jaja jag tror jag har den nerpackad ändå, vi kan alltid dela
||||||||||||
|
Re:
Låter som en mycket bra idé, förhoppningsvis för att fira
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför årets säsong.....rykten & hörsägen! :)
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 34066 besök totalt |