Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1684 besök totalt |
Snö i skåne, fyhr i impreza!
måste bara skriva av mig lite, jag har smakat snö för första gången i min impreza (som jag köpte i somras) det är kort sagt KUL!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() så galet skoj hade jag, det är ju inte helt jättesvårt att kontrollera de trevliga ställen heller! ibland är det lite svårt att våga hålla kvar foten på gasen men jag lär mig ju, körde ett par extravarv i varje rondell på vägen hem (över 10 i ett par) vilket dock drog till sig lite uppmärksamhet från ett par trevliga herrar i en blå och vit volvo som gärna ville ställa några frågor och ha mig att blåsa i något sorts rör ![]() ![]() vägen hem som normalt tar 40 minuter tog strax över 2 timmar... Och alla fyra hjulen spinner på fyrans växel, 5an har jag inte vågat prova ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||
jaa joo det kan jag tänka mig, gäller väl att vara lite försiktig med högerfoten bara ![]() alla problem att få ut rumpan jag hade på driftingträffen är ivarjefall bortblåsta på snö, om nu bara kristian kunde lyckas låna en bit av knutstorp när det är snö någon gång ![]() börjar kanske bli dags att sova snart, ska bara lugna ner mig lite till först ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||
Säger likadant. Det är hur kul som helst, men det känns nästan som oavsett vad man har för material.
Kör Volvo 360 som vinterbil, och den är oerhört lättkontrollerad och sladdvänlig. Skall ut och öva teamdrifting vilken dag som helst nu med videokamera. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Volvo 360 är en fin vinterbil. Har varit ute och lekte lite på skogsvägar i 2 dagar och det börjar plocka på med mil på mätare. Ca 20 mil bara skogsvägar ![]() Tur att man har ljus för att lysa upp hela skogen när man kommer oxå. _________________ // Jani Hast |
||
i somras när det var fin asfalt var jag på Novacentret utanför Lund (mot bjärred till) och gasade lite...
eller så kan du ta e-centerparkeringen (som ligger någon kilometer mot fosieby på agnesfridsvägen) annars har jag det klart bästa tipset - ute vid kockums, vid malmö högskola finns perfekta ytor, hur många som helst... kör förbi ubåtshallen och högskolan (byggnaden med den stora båten inne i huset (du har turning torso och mässhallarna på höger sida)) och därefter finns det en ganska stor yta att gasa på... finns hur många ställen som helst kring högskolan |
||
för du menar väl jägersoparkeringen i malmö?
såg på klockan: hur länge är ni uppe????? magnus - vad gör du kl 4 på natten??? ![]() ![]() |
||
Re: Snö i skåne, fyhr i impreza!
LOL ![]() _________________ Pär Hylander |
||
|
||
Var ute igår och testade passat dieseln
![]() Lite tråkigt med abs och elektronisk gaspedal (svårt att vänsterbromsa) men som tur är finns det ju emergencybrake ![]() Det går faktist att ha riktigt skoj med den bilen.... även utan körkort ![]() _________________ Be that machine that works in your hand ![]() |
||
området runt högskolan låter fint! ska givetvis besökas! kom på mig med att det inte var vid jägersroparkeringen det smällt en honda utan vid malmömässans parkering (som annars är väldigt bra
![]() hoppas bara det blir KALLARE så snön ligger kvar, har ungefär +1C här ute nu ![]() jag kunde för övrigt inte somna förän vid 4, kom hem strax efter 2 och var aldeles hyper... så jag var ju tvungen att lugna ner mig med lite cola och forumsurf ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||
Nej.... nu töar det här också...
vem fan kommer på tanken att man ska ploga bort snön???? ![]() hmmm... måste vara någon som kör framhjulsdrivet ![]() |
||
Var ute vid Kockums igår kväll och det var super, tänkte ta mig en tur i dag igen men då hade det töat bort.
Edit: Nej det var inte jag som smällde. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Klart vi var ute på Kockumsparkeringen (2 gånger) och tidigare på kvällen Jägersro (det blev inte bra på Kockums innan kl21). Inte såg vi någon krasch (förrutom att Pontus placerade sin vinterbil(BMW325ix) i staketet på Kockums (iofs i 1km/h) men ändå. Jäklar vad det går bra att göra Donuts med den bilen, både baklänges och framlänges (uurkh, bhläää)
Men roligt var det att köra med min Landrover Defender, 2,10 m hög 2 tons marktryck och med 20mm mönsterdjup och fyrhjulsdrift så gick det att köra betydligt snabbare i snön än för alla di andre, nog dubbla hastigheten i kurvorna. Med diffbromsen i så gick det att göra brutala donuts med den också (om ni nu missade det på kockumsparkeringen), kändes lite bissart att snurra runt runt runt i en sådan bil, funkar nog inte på asfalt =) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1684 besök totalt |