Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Race on i butik...
<<   1, 2, 3   >>
11015 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Hur mycket är det som är nytt igentligen?

Nån bil och någon bana, men sker det någon utveckling på själv fysik/grafik fronten?

Ibland känns det som de mjölkar med nya snarlika titlar hela tiden....

tror det står sju fodral i hyllan från simbin nu...

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Jo de mjölkar allt vad det går. Man har ju hoppats på evolution motorn men den verkar inte va så mycket bättre av Race Pro att dömma så på så sätt förstår jag att de hankar sig kvar. Så man är ju lite orolig hur det ska gå framöver om de inte lyckas bra med att anlita nytt folk är det som krävs vad det verkar.

Nu är ju inte grafik det väsentligaste. GT 5 Prologue går banne mig inte att köra mer än 30 minuter åt gången. Men som sagt man vill ju gärna se lite utveckling ISI motorn har varit lång i tanden länge nu.

Med Evon hade de ju nordschleife att locka med förutom GT bilarna då. I STCC de svenska banorna och Camaron.
Visst lite roligare med fler jänkare men Camaron duger gott för egen del

Uppsala
Här sen Dec 2006

Jag är lite knäpp så jag köper nog spelet bara för att köra Lada . Tycker också dom mjölkar ur så gott det går, konverterar från både Race-spelen på PC samt Race Pro och hävdar att det är nytt material när innehåll till resp. spel släpps. En kalas-deal för de som inte har spelen sedan tidigare att få STCC m.m. på köpet, men surt för oss andra som betalat separat allt eftersom det släpps. Men nu är man ju så knäpp så man ändå betalar, så då borde man nog inte gnälla

Svenska Wankelregistret
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Kommer spelet nästa vecka eller?

Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

Re:

ThomasT skrev:
Kommer spelet nästa vecka eller?

redan släppt i usa men dörjer ett par veckor här

Västervik
Här sen Jan 2007

Släpps 12 November om de inte ändra sig igen....

http://www.fz.se/spel/race-on/pc

Blue Flag Racing team
SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a
RD TCC mini 2007 - 10:a
RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009

Verkar mer än lovligt kasst ärlig talat. Om man redan har GTR Evolution, STCC samt givetvis Race07 får man knappt något nytt. (Räknar inte 2008-versionerna av WTCC och STCC som nytt, inte heller 2008-revisioner av banorna). Visserligen säger man ju inte nej till Laguna Seca, och det är säkert kul att köra muskelbil... Men lite av vad jag hade hoppats på:
- Nissan GTR, förstås
- Nån Gallardo
- Laguna Seca (Det uppfylldes ju)
- Några Japanska banor (Tsukuba, Fuji Speedway, Suzuka)
- Gärna några driftbilar, det är lite småsvårt i de som finns nu
- Supercart

Jaja. Man får väl hoppas på nästa expansion.

Umeå
Här sen Okt 2007

hoppas inte det kommer några mer expansioner. Det blir bara jobbigare och jobbigare att gå tillbaks till 90-tals grafik och stereoljud får man erkänna. Blir en tröskel att komma över när man inte kört ett tag när man måste vänja om ögonen så man ser att det är asfalt man kör på .

De får fixa en ny vettig spelmotor som håller måttet helt enkelt om jag ska spendera mer pengar på dem eller mata på med sådant man inte kan motstå givetvis

Muskelbilarna är väl det som lockar med tanke på hur kul Camaron var både att hot lappa och rejsa. Ingen av banorna får mig att gå heureka och det finns ju bra många serier i Race 07 redan som det är

Jag får väl hoppas muskelbilarna i Forza 3 är tipp topp istället

Varberg
Här sen Maj 2005

Man undrar ju om det inte varit bättre för alla inblandade med lite högre priser på simulatorerna. De har ju lite större replay value än de flesta spel, så det borde vara motiverat. Men, det är väl ändå så att man gör mer vinst på att göra add-ons än att utveckla ny motor...

iRacing känns ju inte så värst dyrt när man ser denna utvecklingen - men å andra sidan vet man ju inte hur det kommer att utvecklas på sikt. I nuläget är iaf själva simuleringen i en helt annan division än övriga, vilket iaf har reducerat mitt intresse för övriga simulatorer en hel del. Dessutom finns det ju en hel del formelbilar och liknande att välja på, med mer på gång, så är man lagd åt det hållet så...

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

vad menar du med att iracing inte är så värst dyrt? Du betalar ju lika mycket per månad typ som att köra en race 07 expansion . Jag kan ju fortsätta och köra Evo hur mycket jag vill utan månadskostnad.

om man bara räknar kronor och ören så är ju iRacing något sjuuuuuuukt mycket dyrare.

Varberg
Här sen Maj 2005

Mja, det beror väl iofs på hur länge du väntar - men visst; priserna rasar ju ganska snabbt i butikerna, medan iRacing inte blir billigare än $13/månad (årsvis prenumeration) som det ser ut i nuläget.

Visst kan man fortsätta köra "engångslicenserna" i evighet - men varför klagas det i så fall på expansionerna här...?

Huruvida iRacing är "sjuuuuuuukt mycket dyrare" eller bara något dyrare beror väl egentligen på vad man jämför. En iRacing-prenumeration ska väl närmast jämföras med vad det kostar att hålla sig med de aktuella expansionerna till alternativen. Sedan blir det ju färre bilar och banor med iRacing, men det är ju lite detta med kvantitet vs kvalitet. Jag kunde nog fått ihop några olika bilar att leka med för det jag lagt på Westfielden - men jag tycker ändå jag fått mycket för pengarna!

Slutligen kan man ju fundera lite över varför det gnälls så mycket om några hundralappar hit eller dit, samtidigt som många lägger åtskilliga tusenlappar om året på hårdvara att köra sakerna på... Och ännu mer på hårdvaran i garaget, samt tillhörande avgifter för banåka.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

hundralappar blir ju tusenlappar om det tickar på länge nog. Så det blir väl ett race beroende på hur länge hårdvaran i fråga håller och hur länge du kör iRacing vilket som kostar mindre. Men det är ju som att jämföra äpple med päron precis som att jämföra kostnader för simracing jämfört med riktig racing.

Men givetvis alla ogifta i alla fall har ju kontroll över sin egen börs så det är ju bara välja vad du ska lägga pengarna på. Skulle va överjävligt om man dör rik när man når

Västerås
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Race on demo finns för nedladdning nu,

http://www.simbin.se/

Jimpa The Swede
Åstorp
Här sen Jan 2006

Hej alla rejsare Jag hittade detta på simbin's sida : RACE on will be available in stores on october 22 on Windows PC, priced 49.99 Euros.
Men jag väntar nog själv till det kommer på Steam .

Ha det gött

Umeå
Här sen Okt 2007

50 euro kan väl omöjligt stämma? Man får väl se. Jag försökte ladda hem demot igår men på tok för långsam uppkoppling då. Vad innehåller demot?

Enköping
Här sen Nov 2008

tips går mycket fortare att få hem demot här på typ 10 min i stället

http://www.fz.se/filer/download.php?id=9221&ticket=ZjA2MGI0NTYwYzE . . . .

Västerås
Här sen Okt 2007

Trådstartare
nte vad det blir för pris för expansionen på Steam men att köpa för 50euro är inte intressant. 20euro kostar Race07 och 20euro kostar STCC på steam och det för man med då man köper Raceon för 50euro - alltså får man Race 08 säsongen och muscle cars+american tracks för 10euro vilket är ett bra pris!

Då återstår bara fenomenet att vi som bara vill ha det nya som expansion ska få betala 10euro för det, men jag tror priset blir 20euro vilket kan vara acceptabelt.

Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004

Släpps på Steam vid c:a 21:00 idag.

Västerås
Här sen Okt 2007

Trådstartare
25euro för expansion och 30euro för fullständiga (Race07/STCC+Raceon) sablar vilken ripoff! Jag köpte ändå...

AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

Sören Ö skrev:
25euro för expansion och 30euro för fullständiga (Race07/STCC+Raceon) sablar vilken ripoff! Jag köpte ändå...

"We cant rip our costumers off like that, 25 euros for the expansion?!"
"Dont worry, they'll buy it anyway..."

Det är ju det de vet.

Race on i butik...
<<   1, 2, 3   >>
11015 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande