Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inför årets säsong.....rykten & hörsägen! :)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
34066 besök totalt
nicke-69
Huskvarna/SMÅLAND
Här sen Aug 2008

Tråkigt att du inte kommer till start Marcus

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Här hjälper vi Armskogh att ställa in bakvagnen, Martin står vakt och jag skruvar
(bevisligen gick det fort sen)

Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Flesh skrev:
Patrik Skoog skrev:
Flesh skrev:
Patrik Skoog skrev:
Flesh skrev:
Kommer Stålheims bil hålla en hel tävling

Räknar kallt med att du tar "full pott" på finalen så inte Hr Hansson kryper för nära mig i totalen (en flaska sprit från mig om du lyckas)

Taget thumbs up

-då packar jag ner den direkt

Du kan packa upp den igen > och får lita på din egen förmåga att ta hem mästerskapen, eller att Arne tvålar till Jörgen thumbs up

Vi får inte ordning på oljetrycket till motorn och orkar inte ta ur den igen och skaffa en ny oljepump eller vad det nu är , när vi inte har något att slåss för, så får ännu en gång titta på från sidan helt enkelt....

Nu är det väl så här att det skulle nog ha gått att fixa men vi har fått göra lite
omprioriteringar, då den mänskliga "oljepumpen" (dvs min), åxå har börjat "strula." Det gör
att vi orkar inte riktigt med alla motgångar just nu

Men var inte oroliga vi är tillbaka igen någongång och tillsdess får vi hoppas "murphy"
ledsnat och flyttat till ett annat garage thumbs up
Innan någon annan hinner före säger jag; "ont krut förgås inte så lätt."

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008

Re:

Flesh skrev:
Patrik Skoog skrev:
Flesh skrev:
Patrik Skoog skrev:
Flesh skrev:
Kommer Stålheims bil hålla en hel tävling

Räknar kallt med att du tar "full pott" på finalen så inte Hr Hansson kryper för nära mig i totalen (en flaska sprit från mig om du lyckas)

Taget thumbs up

-då packar jag ner den direkt

Du kan packa upp den igen > och får lita på din egen förmåga att ta hem mästerskapen, eller att Arne tvålar till Jörgen thumbs up

Vi får inte ordning på oljetrycket till motorn och orkar inte ta ur den igen och skaffa en ny oljepump eller vad det nu är , när vi inte har något att slåss för, så får ännu en gång titta på från sidan helt enkelt....

Tråkigt! Ni kanske skulle köpa vår motor och sätta i er lätta lilla bil o köra special nästa år

Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Rolfson skrev:
Nu är det väl så här att det skulle nog ha gått att fixa men vi har fått göra lite
omprioriteringar, då den mänskliga "oljepumpen" (dvs min), åxå har börjat "strula." Det gör

Men var inte oroliga vi är tillbaka igen någongång och tillsdess får vi hoppas "murphy"

Ja den pumpen är bra att ha! Dax att låta Marcus och så får du sitta bredvid och

Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Patrik Skoog skrev:
Rolfson skrev:

Ja den pumpen är bra att ha! Dax att låta Marcus och så får du sitta bredvid och

Skall på en gång avfärda myten om att det bara är jag som skruvar på Marcus bil. Vi hjälps
åt, att jag sedan har bilen i mitt garage vägg i vägg med huset gör bara att det ibland är enklare
för mig att utföra vissa saker

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Tobias B
Köpenhamn
Här sen Maj 2005

.....har hört att bröderna Skoog kör motortvätt på varandras bilar i smyg...

BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005

ja det ryktet stämmer såklart, jag hade ju fukt i mina tändhattar och det är inte jag som har gjort det

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re: Gissa bildtexten!

Patrik Skoog skrev:
Veckans tävling, vad säger Lars Åke på bilden

[/img]

EDIT: Det blev ju inte så kul...när inte hela texten kom med på bilden.
Fixat nu..

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

ja det ryktet stämmer såklart, jag hade ju fukt i mina tändhattar och det är inte jag som har gjort det

Laila Johansson

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Tobias B skrev:
.....har hört att bröderna Skoog kör motortvätt på varandras bilar i smyg...

Martin Skoog skrev:

Per-ola Mattsson skrev:
Laila Johansson

Ja jag tipsade brossan om motortvätt, men inte visste jag att Laila aka den heliga anden flög så långt söderut för att tvätta
Martin, vi verkar få igen för att vi lånade ut våran chefsmeck 2008

Tack för tipset Per-ola med nya fjädersetuppen, skall testa att åka med 200N/mm fjädrar på höger sida och 100N/mm på vänster sida på lördag, hoppas det gör minst 3 sekunder

Öjarp
Här sen Nov 2004

Bra Patrik att du tar till dig av all min visdom , men du skulle kanske inte gått ut offentligt med setupen nu kommer varenda att skruva hela fredagen och vips så har du förlorat allt försprång.

Jag har räknat lite på det och kommit fram till att på din bil gör det nog inte 3sek snarare 2,8sek/varv denna setupen lämpar sig bäst på E30 i Std klassen där det gör ca 3,45sek/varv på Mantorp.

Nu när alla vet hemligheten med att åka snabbt så skall jag bara be er att inte misströsta om det inte känns bra på träningen, det kommer till sin rätt i racet och ännu bättre i sista racet för dagen/säsongen.
Ett sista tips i all välmening kör tidsträningen med ca 3,7 kg i däckstryck på vänster sida (kompensera fjäder hårdheten) och 0,7 kg luft på höger sidan. Här finns det sek att hämta!!!!!!

Nu är E21:an lastad och polotröjan + garbadin byxorna snyggt ihopvikta i en EPA plastkasse.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Bra Patrik att du tar till dig av all min visdom , men du skulle kanske inte gått ut offentligt med setupen nu kommer varenda att skruva hela fredagen och vips så har du förlorat allt försprång.

Jag har räknat lite på det och kommit fram till att på din bil gör det nog inte 3sek snarare 2,8sek/varv denna setupen lämpar sig bäst på E30 i Std klassen där det gör ca 3,45sek/varv på Mantorp.

Nu när alla vet hemligheten med att åka snabbt så skall jag bara be er att inte misströsta om det inte känns bra på träningen, det kommer till sin rätt i racet och ännu bättre i sista racet för dagen/säsongen.
Ett sista tips i all välmening kör tidsträningen med ca 3,7 kg i däckstryck på vänster sida (kompensera fjäder hårdheten) och 0,7 kg luft på höger sidan. Här finns det sek att hämta!!!!!!

Nu är E21:an lastad och polotröjan + garbadin byxorna snyggt ihopvikta i en EPA plastkasse.

Tack Per-ola för alla tips, kommer jag mot all förmodan på pallen med den setuppen så lovar jag att du skall tillängnas ett långt och välment tack-tal under middagen på lördag thumbs up
Jag vet att det är fel att sprida sådan visdom till alla på www, men det känns inte rätt om inte alla får samma chans till sådana förbättringar. Det där med däcktrycket är ingen dum ide, det skall vara -1grad på kvalet

Vi ses

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Per-ola Mattsson skrev:

Tack för alla goda råd

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
vad händer i garagen egentligen?
själv ställde jag min bil hos brossan på vägen hem från finalen och har inte hälsat på den sedan dess

Ryktet säger att Samson är taggad till tusen och siktar på vinst i klass modifierad 2010, nu med en extra team medlem

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag körde på förmiddagen min bil till burbyggaren. Han skall förutom bur bygga lite andra andra saker oxå...

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Re:

Patrik Skoog skrev:
vad händer i garagen egentligen?
själv ställde jag min bil hos brossan på vägen hem från finalen och har inte hälsat på den sedan dess

Ryktet säger att Samson är taggad till tusen och siktar på vinst i klass modifierad 2010, nu med en extra team medlem

BTG skrev:
Jag körde på förmiddagen min bil till burbyggaren. Han skall förutom bur bygga lite andra andra saker oxå...

Hopp, jag trodde det var i denna tråden 2010 spekulationerna var

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60042

BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Tobias B skrev:

Hopp, jag trodde det var i denna tråden 2010 spekulationerna var

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=60042

du har så rätt, men det spekuleras överallt?

Inför årets säsong.....rykten & hörsägen! :)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
34066 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande