Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT T6 -69 «--» 1.30.3 Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
56525 besök totalt
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
bilelgrejer
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Lite bilder på hur framvagnen ser ut

Nått som jag funderat på är om man borde förstärka infästningen av framvagnsbalken gentemot karossen, upptill på balken är ett rör svetsat som man sedan trär on i ett annat rör i karossen men det ser ut som att det inte är nån bra precision på bitarna standard..
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Har testkört en del i sommar samt löst lite uppkommna problem.. varav de flesta vart oljeläckage, samt tex en lös startkrans..

http://www.youtube.com/watch?v=dK2ubyzrjJg
Burnar lite på tvåan, drar iväg på trean och sen går växelspaken av... klent byggt numera åtgärdat ..

Var och vägde kärran på bilprovningen, nu ser man ju att jag behöver lätta den...

vikten är fulltankad, samt lite div småprylar som hjälm och sånt..

vägde 535kg på framvagnen.

>Provade en gång i kväll att köra 100-200 test för första gången, vart lite halvdant, tänkte köra 3an fyran femman, men fick spinn på hjulen. la i fyran, sjönk rätt mycket i varv , sen vart de femma samt sexan, hmm knasigt, iaf 7.1 sek mätt med performancebox. Ska prova lite mer, är ju lite opopulärt att göra dessa tester på allmän väg..
ser även på loggen att växlingarna tog en sekund totalt så de vart ganska grovhugget alltihop..

var ju lite onödigt att lägga i sexan vid 192 km/h, gut damit!

Nu kvarstår jobbet med att fräscha upp lite samt förstärka samt förbättra väghållningen, som iof känns rätt bra redan nu..

Är även sugen på att få till en framspoiler, tips om design?
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Ang front så gissar jag att om du sneglar lite åt Alpinas gamla 635 prylar så kan du nog få ihop en design som passar din bils linjer och utseende. Den är så cool den här... thumbs up

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Håller med, de borde se rätt bra ut, om man lyckas bygga nått liknande
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Va ute å lekte lite på mantorp park idag, körde för första gången hela banan med en lite starkare bil.
Väldigt skoj, finns en hel del att förbättra med bilen märkte jag (samt förare) men satte iaf ett gäng 1.30 tider, känns helt ok, fast hade ju såklart vart extra kul om man kommet under 1.30

Hade alldeles för mycket broms bak, så de blev en hel del fegbromsningar, samt så är bakvagnen lite "vinglig"
Så nu gäller det ju självklart att försöka komma på lite smarta förbättringar tills nästa säsong
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare

Här kan man se hur jag susar runt på banan..
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Bra kört + bra med mos, jag hängde inte med dej på rakan

www.modsport.se
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
tack , du som har erfarenhet av seven , de byggs ju med både stela och delade bakvagnar, hur mycket olika potential finns att hämta beroende på vägvalet av bakvagn. Kör alla snabba sevens med delad? Funderar på hur jag ska gå vidare i bygget.
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Vankel-Christer kör stel bakaxel och har kört 1.25,1 på Mantorp med r-däck så...
Däremot är nog diagonaldäck att föredra om man kör stel axel (behöver ingen camber), men det finns bra sådana oxå som ex. AVON acb10.
Kanske mer möjligheter med delad men behöver inte nödvändigvis vara snabbare.

www.modsport.se
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
ahaa, ok, då kanske jag kan jobba vidare och förbättra det jag redan har... hmmm.. iof så kanske 1030 axeln är lite i klenaste laget och ska man ändå bygga nytt kanske de är lika bra att bygga delad, funderar på en Corvette C4 klump med a-armar..
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

cool bilmodell. visste knappt att den existerade.

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Har bestämmt mig för att bygga delad bakvagn , ska handla en Corvette C4-bakvagn som jag tänkte bygga om helt, banjon är i aluminium vilket jag gillar.. så är de rätt bultmönster med
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Kör så de kränger

Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006

oerhört vacker bil!

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

230 blås på rakan Det är ju bara 10km/h efter Supramannens GT2 som han kör 1:21(tror det var den tiden). Hur mycket mos har du igentligen?!

L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
230 blås på rakan Det är ju bara 10km/h efter Supramannens GT2 som han kör 1:21(tror det var den tiden). Hur mycket mos har du igentligen?!

hehe, ja han kör ca 7s snabbare genom kurverna än vad jag gör så man har ju en del att lära allvarligt talat så kommer kanske aldrig väghållningen bli så perfekt men jag strävar efter att den ska bli bättre iaf, och jag ska lära mig att hantera den bättre.

Nu var den rätt svårkontrollerad genom böjarna då jag tänkt lite fel med gasregleringen, 4" spjäll och 20mm slaglängd på gaspedalen funkar inte, måste kunna finjustera gasen genom kurvan.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

lofa skrev:

Nu var den rätt svårkontrollerad genom böjarna då jag tänkt lite fel med gasregleringen, 4" spjäll och 20mm slaglängd på gaspedalen funkar inte, måste kunna finjustera gasen genom kurvan.

Ehh ja jag kan tänka mig det

Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Dignell skrev:

Nu blandar du ihop tror jag, min har 258km/h GPS fart

Ps--Ser ut som slicks på bilden stämmer det..?

L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
"Supramannens GT2 som han kör 1:21" stämmer iof inte heller

Min hade Vmax 231km/h med 70km/h genom chikan och broms 320 meter innan kurvan, rätt bra det med oavsett hur fort en viss porsche kört..

som ett första test för både mig och bilen på Mantorp så är jag nöjd iaf, finns gott om potential.
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Däcken är Toyo R888 gatlegala r-däck
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel GT T6 -69 «--» 1.30.3 Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
56525 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande