Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 56525 besök totalt |
Lite bilder på hur framvagnen ser ut
![]() ![]() ![]() Nått som jag funderat på är om man borde förstärka infästningen av framvagnsbalken gentemot karossen, upptill på balken är ett rör svetsat som man sedan trär on i ett annat rör i karossen men det ser ut som att det inte är nån bra precision på bitarna standard.. |
||
Har testkört en del i sommar samt löst lite uppkommna problem.. varav de flesta vart oljeläckage, samt tex en lös startkrans..
http://www.youtube.com/watch?v=dK2ubyzrjJg Burnar lite på tvåan, drar iväg på trean och sen går växelspaken av... klent byggt ![]() Var och vägde kärran på bilprovningen, nu ser man ju att jag behöver lätta den... vikten är fulltankad, samt lite div småprylar som hjälm och sånt.. ![]() ![]() ![]() vägde 535kg på framvagnen. >Provade en gång i kväll att köra 100-200 test för första gången, vart lite halvdant, tänkte köra 3an fyran femman, men fick spinn på hjulen. la i fyran, sjönk rätt mycket i varv , sen vart de femma samt sexan, hmm knasigt, iaf 7.1 sek mätt med performancebox. Ska prova lite mer, är ju lite opopulärt att göra dessa tester på allmän väg.. ser även på loggen att växlingarna tog en sekund totalt så de vart ganska grovhugget alltihop.. ![]() var ju lite onödigt att lägga i sexan vid 192 km/h, gut damit! ![]() Nu kvarstår jobbet med att fräscha upp lite samt förstärka samt förbättra väghållningen, som iof känns rätt bra redan nu.. Är även sugen på att få till en framspoiler, tips om design? |
||
Ang front så gissar jag att om du sneglar lite åt Alpinas gamla 635 prylar så kan du nog få ihop en design som passar din bils linjer och utseende. Den är så cool den här...
![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Va ute å lekte lite på mantorp park idag, körde för första gången hela banan med en lite starkare bil.
Väldigt skoj, finns en hel del att förbättra med bilen märkte jag (samt förare) men satte iaf ett gäng 1.30 tider, känns helt ok, fast hade ju såklart vart extra kul om man kommet under 1.30 Hade alldeles för mycket broms bak, så de blev en hel del fegbromsningar, samt så är bakvagnen lite "vinglig" Så nu gäller det ju självklart att försöka komma på lite smarta förbättringar tills nästa säsong ![]() |
||
|
||
tack
![]() |
||
Vankel-Christer kör stel bakaxel och har kört 1.25,1 på Mantorp med r-däck så...
Däremot är nog diagonaldäck att föredra om man kör stel axel (behöver ingen camber), men det finns bra sådana oxå som ex. AVON acb10. Kanske mer möjligheter med delad men behöver inte nödvändigvis vara snabbare. |
||
ahaa, ok, då kanske jag kan jobba vidare och förbättra det jag redan har... hmmm.. iof så kanske 1030 axeln är lite i klenaste laget och ska man ändå bygga nytt kanske de är lika bra att bygga delad, funderar på en Corvette C4 klump med a-armar..
|
||
230 blås på rakan
![]() |
||
Re:
hehe, ja han kör ca 7s snabbare genom kurverna än vad jag gör så man har ju en del att lära ![]() Nu var den rätt svårkontrollerad genom böjarna då jag tänkt lite fel med gasregleringen, 4" spjäll och 20mm slaglängd på gaspedalen funkar inte, måste kunna finjustera gasen genom kurvan. |
||
Re:
Ehh ja jag kan tänka mig det ![]() |
||
Re:
Nu blandar du ihop tror jag, min har 258km/h GPS fart Ps--Ser ut som slicks på bilden stämmer det..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
"Supramannens GT2 som han kör 1:21" stämmer iof inte heller
Min hade Vmax 231km/h med 70km/h genom chikan och broms 320 meter innan kurvan, rätt bra det med oavsett hur fort en viss porsche kört.. ![]() som ett första test för både mig och bilen på Mantorp så är jag nöjd iaf, finns gott om potential. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 56525 besök totalt |