| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 7 - ETCC @ Monza - 11 jan
|
2968 besök totalt |
|
Detta race är ett sprintlopp på den snabba Monza-banan... Sprintloppet är över 12 varv... Vi kör som vanligt via F1RST... Anmäl er i denna tråd senast kl 12 racedagen... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Hmmm, fy på dig NM. Var ju tvungen att prova när jag läste ditt inlägg.
1:58 Deffo inte i en Audi....
Körde 2.02 blankt med min Audi. Testade lite med BMW/Alfa i default setup och var snabbare
Detta är en bana Audin INTE trivs på har jag märkt. Pressar väl min tid lite till hoppas jag. _________________ /Dusan Reljanovic |
||
|
Testade Monza lite ,Svårt att få till någon bra utväxling ,Lite tråkig bana, Bästa tid 2,01,253,men det ska gå att komma ner en bit under 2 min,Dom bästa kommer säkert ner på 1 58 ++
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Nä, jag tror inte heller detta är en audi bana, däriomt tror jag alfan borde trivas bra, bmw går väl inte heller dåligt.
Men såg därimot att awd audi'n går bra på A1 Ring SpeedyGT Jäkla tid du har fått till, snyggt kört. För er som inte vet vad jag pratar om kan kolla in på www.sim-challenge.com _________________ mvh Viktor Pousette |
||
Tackar. 10 min. innan kval satte jag 1:36.3 offline. Väntar spänt på Dom och MaxD. Dom Doohan hade en tid på 1:36.5 som bäst innan. Han kommer dock klippa den tror jag. 1:35.9 tippar jag på. _________________ /Dusan Reljanovic |
||
|
Glömde att säga det!!! Numera när vi kör via F1RST behöver vi aldrig ladda ner gdb-filer! Den som hostar bestämmer antalet varv, sen så ändras varje spelares gdb-fil...smidigt!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Japp! Jag har samma problem! Det jag gör är att ta bort kontakten till pedalerna och sätta dit den igen, sen så väljer jag om pedalerna! Fixat!!
Detta måste göras om efter 10-15 timmar men.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
samma,Jag förstår att det har med dom höga farterna att göra (över 250på vissa ställe) men det bör gå att bromsa mer effektivt än vad det gör med Alfan ,Den vill bara vända runt,Jag måste köra med Broms väskan ca 75/25 för att det ska fungera något så när,Då ligger jag på 2 01 ?? /2 02 ++ men det är offlin online blir det säkert ca 1/2 s långsammare.Bästa tid 2 00 063
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Kommer vara med på söndag men får inte till det åker på mellan 2:03 - 2:05 och snurrar ofta i chikanerna när man ska pressa det där lilla extra
Lyckades dock köra 1:50 när jag tog värden i en engine fil från en f1 bil i spelet och satte in i 4wd audin men bromsarna funka inte inte så bra i 350+ i en 1100kg tung toruingbil
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Hej HOOPoo !
Förstår ditt problem här på Monza. Jag kör ju Audin 4wd här i serien å det är ju inga problem i kurvorna men däremot är det ju för dåligt klös i den på rakorana, så där tror jag man blir i frånåkt av både BMW o Alforna här på Monza. Den här banan är det ju fyra långa fartsträckor o några kurvor, o det kan man ju tycka vad man vill om men jag tycker det är en mycket tråkig bana, iaf med ETCC bilar. Det är nog kurvtekniken du får fila på tror jag för rakt fram räcker nog din bil till . Mvh: Stig RC
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2968 besök totalt |