| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Favorit i repris...montera kamera i bil
|
2402 besök totalt |
|
Nedanstående kamera
Ska monteras i en BMW M3 E46 -05. Finns ingen bur eller liknade att montera kameran i. Finns inte heller "normala stolar" (för exempelvis nackstödsmontering), sitter racestolar i bilen. Ett förslag är att köpa en Brodithållare (se nedan)...
..och sedan på något vis sätta fast en kulled/kamerahållare.
Någon som har andra (bättre förslag)? Någon som provat ovan? |
||
|
Jag har monterat min Canon Power Shot S5, (rätt stor och tung superzoomkamera) på sidorutan på passagerarsidan med detta Hama sugproppsstativ "57323" från Kjell & Company. 139:-
Det följer dessutom med en lös plan platta som man kan suga fast stativet i. Denna kan klistras fast på lämpligt stället i bilen. Körde Superstage med detta och det fungerade fint. Man får dock vrida bilden 90 grader i datorn för att få horisontell bild med min stora kamera. _________________ Ralph Frisk Cayman 718 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||
|
Re:
Men med placering på instrumentbrädan så gäller det ju att få upp linsen lite. Om du börjar med ett mobilfäste i instrumentpanelen så får du nog förlänga det lite uppåt. Då är det inte långt kvar till att fixa till ett eget fäste och en 1/4" skruv in i kameran. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2402 besök totalt |