| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tråd låst varför????
|
1267 besök totalt |
|
Tråd låst varför????
tack för hjälpen rejsa eller vilken hjälp. Försöker få hjälp men tydligen är de omöjligt i på detta forum Så jag ska sluta med min hobby bara för att ingen kan eller vill svara på en fråga. Bilprovningen kundtjänst säger bilen ska vara orginal. men den är ju inte de längre. Så de är väl bara och sälja bil fan och börja med golf eller nån annan idot hobby _________________ Magnus Björling |
|
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Det är den tråden det handlar om väl? ABS bromsar är väl iofs inget bilprovningen kollar på, iaf har en del av mina bilar inte funkat och ändå gått igenom.... Och en Airbag är ju omöjligt att kolla om den funkar så det tror jag inte heller dom gör..... så just när det gäller dom två sakerna så är det väl knappas något att oroa sig för. men det är kanske någon som vet bättre som kan meddela det isåfall. |
|
Hej Magnus Björling och kul att du är här.
Lägg gärna upp en bilbyggartråd med det du skruvar på och ställ såna här icke rejsanpassade frågor i den tråden, gäller även märkesspecifika frågor som det finns andra forum för men det är ok i din egen bilbyggartråd Ta bort ABS och airbag är ju inte så rejsigt utan mer en allmän lättning.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
|
Se bara till att abs lampan funkar som den ska vissa bilprovare
jag har erfaenhet av har koll på lampan. Så jag fick bygga en lite krets som tänder & släcker lampan som den funkar orginal då var det grönt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
|
Jag låste den av flera anledningar.
1. Den handlade inte om banåkning 2. Rubriken innehöll inte info om vad tråden skulle handla om 3. Bilprovningens regelverk är inte alltid helt klart och svar här kan vara missledande. Därför hänvisade jag till dem. För att glädja de som tycker jag agerat fel så har jag bett att slippa vara moderator på forumet. Användarna läser uppenbarligen inte forumets regler innan de postar så det här är snart ett generellt motorforum och inte ett banåkardito. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tråd låst varför????
|
1267 besök totalt |