| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Top Gear, FXX inte snabbast längre
|
2057 besök totalt |
|
Att Ultima GTR är snabb visste jag ju men att den faktiskt skulle vara snabbare än FXX med Shumi bakom ratten runt top gears bana trodde jag faktiskt inte. http://www.ultimasports.co.uk/Conten Detta uttalande är ju lite lagom kaxigt också... "Previous testing has shown that we can also take the Nurburgring lap record with a road legal lap time somewhere in the region of 6mins30secs which sure is tempting to prove someday although there are no plans set as yet......" _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Wow! Snabb som tusan
@Kenson: Vad händer med din röda fara? Tycker det är dags för uppdatering i projekttråden
_________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
Re:
Bilen står bara och dammar i väntan på att jag skall besluta om jag skall sälja eller behålla. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Re:
Mer OT: Varför funderingarna om försäljning? OTT: Missade den kaxiga texten om ringen, skulle vara mycket kul och se Ultima göra en attack där och se var de landar någonstans
_________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||
|
Re:
Jag har (kanske) kommit fram till att det här med bankörning inte är tillräckligt kul. Baserat utifrån att det är 30 mil till närmaste bana och man bara kan åka ett par ggr per år och det då kostar massa pengar i transport och köravgifter. Dessutom måste man ju vara borta lång tid från jobb eller hem. Skulle man haft en bana "runt hörnet" där man hade kunnat åka en timme eller två då och då så hade det varit en annan femma. Och att ha bilen kvar som gatbil är inte så intressant heller då jag ändå aldrig tar mig tid att "finåka". _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Ultiman körde på Slicks och inte Rdäck som det först sades. FXX också på slicks så klart. Trots detta så är det ändå imonerande men inte lika oförklarligt fantastiskt som det först verkade
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
|
Behåll bilen och spöa min och Rickards tid tillbaks till Stuttgart..
Ååå du inge mer snack om gammal 80-tals konstruktion som är helt out of date nu!!
_________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2057 besök totalt |