Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 23445 besök totalt |
Ja vad ska man säga?
Alonso & Ferrari , kan bli hur bra som helst. MEN kommer vi få "Gnällonso" tillbaka? Kimi gör rätt som hoppas skeppet iaf. HOPPAS att Kimi väljer något annat än "McDonalds". Känslolösare team finns ju inte , Kimi behöver feelings. Massa lär få spela andrafiol deluxe iaf. Alonso kommer kräva uppmärksamhet! Jaja nu kan karusellen börja snurra så vi får se var alla hamnar? Glock har ju fått kicken. Vilka fler blir utan styrning? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Re:
Visst, jäkligt fult gjort men skulle man döma alla förare efter en incident och sen inte kunna omvärdera igen så skulle det inte bli många kvar i fältet. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||||
Re:
Kan inte påminna mig om att jag sett något med denna grad av illvilja tidigare. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||||||
Eftersom alla gnäller på Alonso så skulle det vara intressant om det skrevs en bok om alla turer i McLaren 2007. Tror att Alonso hade fog för att vara "gnällig".
![]() Kimi har ju kört för McLaren i fyra (?) säsonger så jag tror inte att han skulle vantrivas där. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Re:
Inte vantrivas nej. Men hur kul va han att kolla på? Till och med tråkigare än i Ferrari. Hos Ferrari har han ju mer känslor och mer toppar och dalar. Jag skulle vilja se Kimi i ett friare team. ELLER hos Red Bull , men det kommer inte att hända. Alonso var gnällig ja. Hoppas han kan fortsätta på den nuvarande linjen dock. Han har ju helt klart visat god form och ett annat psyke det senaste året. Skulle alla gnälla som han gjorde hos McLaren skulle ju ingen förare vara omtyckt. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
För att förtydliga mitt tidigare inlägg lite. Alonso plockade fram den där dåliga sidan då läget var ganska spänt i McLaren och han hade lite "kniven på strupen" att prestera gentemot sin teamkompis. Visst, vi vet inte ens hälften av allt som pågick bakom kulisserna, men man kan analysera läget utifrån det som är uppdenbart för oss på läktaren iaf. I år har alla vetat förutsättningarna för Renault och han har kunnat slå ur underläge. Det är så Alonso imponerat i sin karriär, dels då han lyfte Renault till världsmästare igen men också under debutsäsongen hos Minardi. Ja, man minns till och med hans körningar i F3000, framför allt loppet på Spa säsongen innan han drog till F1.
Hos Ferrari så ökar också förväntningarna på resultat. Risken finns ju att nästa års Ferrari inte blir en vinnare, och med tanke på årets säsong så ökar även pressen på Ferrari som team att få en bra säsong. Frågan är hur Alonso grejar den pressen, samt den förmodade pressen från Felipe. Beror kanske lite på hur Felipe återhämtar sig och hittar farten igen, eller hur kontrakten är utformade eller hur maktfördelningen ser ut i teamet. Sen har det ju varit lite så att ju sämre det går för de stora teamen och de som förväntas vinna, desto mer rävspel även vid sidan av banan (se bara diffusor-gnället i år som exempel). Därför tycker jag kopplingarna som Todt har/har haft till Ferrari kan vara oroväckande, om nu Todt skulle bli ny ordförande. Därför känns det som att det kan hända en hel del hos bl.a. Ferrari kommande säsonger. Men det kan bli jäkligt bra också, Alonso kan ju göra en långsam bil snabbare än den är egentligen är ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||
Re:
Kubica är väl bra och så, men jag har en känsla av att han inte är någon bra "team-leader". Kan han utveckla bilen i rätt riktning osv? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Re:
Mmm kanske något åt det hållet. Han ska tydligen vara väldigt svår att jobba med enligt BBC-grabbarna. och de har ju en hel del insyn samt kunnade i F1. Sedan borde ju Renault kanske ha nån som kan utveckla bilen istället för att bara köra den? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Re:
Jag baserar mina erfarenheter på radiotrafiken man får höra då och då i F1-sändningarna. Tycker Kubica oftast låter lite gnällig... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Re:
Hahahaa. Vetenskapligt ![]() ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Jag börjar bli mer och mer tveksam till att Massa kommer tillbaks i gammal god form:
http://www.autosport.com/news/report Hoppas jag har fel, men det känns som om han liknar Karl Wendlinger i rehabiliteringen. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Re:
Inte sant? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Re:
Värdelöst i mina ögon! In med gammalt blod och gamla åsikter. Precis som det vart tidigare. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 23445 besök totalt |