Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Volvo 142 med b23et race, gatbil, bana
3540 besök totalt
Croner
Munktorp
Här sen Sep 2006
Inlägg: 33


Trådstartare
Tänkte se om det finns någon därute som är intresserad av att ta över mitt projekt som aldrig tycks bli klart.
Bilen är en Volvo 142 -73, reggad med bur och motor ändrad, spårvidd ändrad.
Den har nya spax krypton justerbara dämpare, nya fjädrar, nerflyttade fjäderkoppar fram osv.
Två Sparco sprint stolar och förenklad instrumentpanel.
Det medföljer en besiktningsmotor, en byggnationsmotor (B23ET med M-stakar, kolvar osv) samt förstås den riktiga motorn som är färdig sånär som grenrör, insug och spridare. Material finns till både grenrör och insug samt 3" spjäll. 405 topp fixad av musen på Topptrim, Megasquirt med launch osv. Ställbart kamdrev, specialkam framtagen av topptrim och motorn ska färdigmappad ge 450hk utan några problem. T3/T4 turbo samt 50mm extern WG finns. Växellådan är en Getrag 262 4-vxl. 9" breda 940 plåtfälgar med ok däck.
Jag besiktade bilen förra året och skulle fått ordning på den till i år men familj, hus och jobb samt andra intressen sänker tempot.
Kvar på karossen är att fixa till lite vid bakljusen så det blir original igen, tidigare ägare hade bytt till 240ljus och fällt in samt göra klart framskärmarna då jag lagt igen blinkershålen.
Bilen är tidigare rostlagad och jag har bara hittat ett ställe med rost och det är vid bakljusen.
Den har även uppflyttade hjulhus bak och är riktigt låg om man vill. Det finns även en uppsättning helt nya polaris 17" hjul eller om man hellre vill ha beg 17" super DTM går det med bra.

Har pratat med han som byggde bilen från första början, karossen är köpt tom av volvo i uddevalla 1995! Alltså ingen rostig häck.....

Jag har lagt ut mycket pengar på detta men får väl ta smällen och begär 37 000:- eller bud.
Kan även säljas i delar om alla olika köpare kommer samtidigt och har pengar i handen......
Eventuellt byte mot endurohoj eller en Yamaha R6.

Fler bilder finns och kan mailas.
Nås bäst på mailen.

_________________
David Croner
Citera
schönox
Stenungsund
Här sen Okt 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej
Kan du maila bilder på den? Skall åka bana nästa år och väljer mellan att bygga själv eller köpa bil.
Mvh
Jens

_________________
Jens Nielsen
Citera
Croner
Munktorp
Här sen Sep 2006
Inlägg: 33


Trådstartare
Vart ska jag maila?

_________________
David Croner
Citera
Mantel
Kungsgården
Här sen Dec 2006
Inlägg: 23



Du kan gärna maila mig sinpaj86 snabela hotmail.com

_________________
Jonas Hjälsten
Citera
schönox
Stenungsund
Här sen Okt 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej
Du kan skicka bilder till:

jens.nielsen@akzonobel.com

Mvh
Jens

_________________
Jens Nielsen
Citera
Mathias_J
Ed
Här sen Jan 2006
Inlägg: 32



Hej, bilen kvar?
Skicka gärna bilder till mathias_johan27@hotmail.com

_________________
Mathias Johansson
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Volvo 142 med b23et race, gatbil, bana
3540 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande