Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Forsa 3 demo släppt!
1, 2   >>
6678 besök totalt
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
Forsa 3 demo släppt!

XBOX360 only, i vanlig ordning.


Var inte så där förskräckligt impad när jag drog igång det: Snyggt ja, men ljudet var inte såå hett som iaf jag hade hoppats på. Påminner om ljudet i GT5 och det har ju fått en del kritik.

Började att köra Mitsubishin och det var en stor besvikelse! Ett understyrande elände som inte gjorde någon glad... Men de andra bilarna var desto roligare! Tyckte Ferrari California var lite könläs men ju mer jag körde den desto mer gillar jag den.

1:08:183 i skrivande stund! (Allt avstängt förstås! )


Mycket snyggt, men så fantastiskt som hypen har gjort gällande vet jag inte. Känns jämbördigt med GT5, definitivt ingen killer i alla fall. Får väl se när det hela släpps och man kommer över lite roligare banor än i demot.

Rätt skön känsla i bilarna och alla ingredienser finns där som sig bör (lastväxelverkan, vänsterbromsning, sladd spår i asfalten mm)

Ett måste köp är det ju iaf.


/R

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



lastväxelvärkan?

Vänsterbromsar gör jag i typ vartenda racinglir utom LFS konstant

_________________
Pär Öqvist
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
Re:

oqvist skrev:
lastväxelvärkan?

Vänsterbromsar gör jag i typ vartenda racinglir utom LFS konstant


Lastväxelverkan=tyngdpunktsförskjutning i bilen vid gas resp broms. Alltså gassläpp i kurva=överstyrning.


Jo,fast detta är ett konsollspel och där är man inte lika bortskämd.


1:07:699 i Ferrarin nu, allt avstängt förstås...

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



1:01:300 med GT3 Cuppen, dt är fanken i mig svårt att fila bort de sista sekunderna.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
Handkontroll och endast autoclutch (om inte annat anges).

59:5X:XX i Porsche
1:07:445 i Ferrari
1:04:975 i Audi
1:10:390 i Evo

1:12:976 i Minin MED manuell koppling.


Let the games begin!


/Jocke

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



59 tid med porschen är rikigt bra, får testa n"n dag när jag är ordentligt utvilad.

Lite tråkig bana bara, nu vill jag lira det riktiga spelet.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1500



Laddade ner demon igår och vart hyffsat besviken på att det var bara 1 bana. Det var trots allt 1.2Gb man tog ner. Men jag ska köra lite å se hur nära era tider man är

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Får bra betyg. Dock är ju många av sidorna här väl lättimponerade. Läs köpta av reklampengar

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/forzamotorsport3

_________________
Pär Öqvist
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



1:01:215 med cuppen.

Det är något jag inte riktigt gillar med nya fysikmotorn, hoppas bara det är kombinationen av banan och baktung porsche... Jag kan inte köra med attack och korta spår, här får jag köra med ballongspår och ta det lite lugnare.

Börjar porschen gny i däcken får jag backa av för att inte börja med D1 driftning, kul förvisso att kunna hålla sjuka driftvinklar hur länge som helst. Jag är orolig att FMIII's fysikmotor är mer drifting än racing?

Hoppas som sagt det bara är kombinationen av bana och bil.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Finns en del otäcka gupp som sabbar traction helt klart i första delen speciellt.

Annars gällande däckmodelleringen det är grepp eller inget grepp. Forza 2 var samma sak. Det tar lite väl lång tid innan man får tillbaks greppet så helt klart mjuk körning premieras. Typ precis det motsatta vad gäller Shift då

_________________
Pär Öqvist
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Jo jag håller med speciellt i demot här till 3an.

I 2an tycker jag det finns 3 lägen, grepp, börjar släppa lätt och släpp.

Börjar släppa är det jag försöker köra på i 2an och då går det riktigt fort speciellt på attack och snäva spår.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
Nu har man det fulla Limited Edition exet installera och klart.

Har hunnit pilla med det ett par timmar och det är riktigt bra! Tyvärr har de inte tagit bort den irriterande uppstarten, du tvingar se bilen utifrån innan varje rejs.

Sen är det svårt att hinna förbi i svåraste läget på så få varv, utan att det blir folkrace av det hela.


Nordschleife är ett otroligt steg upp från FM2! Bättre än GT4 tycker jag...

Några bilder på EVo:n jag lekt med.






Kolfibertak... =) (700 lager.... )

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1169



Nordslingan bättre än i GT4? Vad har du rökt? . Det verkar ju vara samma halvdanna ring som fanns med i FM2. Något finputsad kanske..

Sitter förövrigt också o nöter med ett LCE ex och det är skapligt beroendeframkallande! Sjukt stort också, jag har kört kanske 60-70 rejs och har typ 7% complete.

Loaded WIP:


Sitter andra fälgar på nu sen har jag höjt den en aning också. Synd att man inte kan turbo eller kompressorkonvertera vanliga E46 M3 motorn för då hade jag tagit den istället. Får nöja mig med V8'an i GTR'en

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Re:

Jocke72 skrev:
Nordschleife är ett otroligt steg upp från FM2! Bättre än GT4 tycker jag...

Vad tycker du är annorlunda? Jag tycker det är exakt likadant men med mycket snyggare texturer. Jag har kört många, många varv där

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
I FM2 är det ju som att åka på ett salsgolv. I FM3 känns underlaget betydligt mer.

Sen tycker jag skuggorna på banan är mycket bättre i FM3. Bidrar till svårigheten.


/R

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185


Trådstartare
Satt sista putsen, nu är det dags för nästa projekt!





_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Häftigt, fick mitt i fredags men har knappt hunnit köra nått.

Får spela lite ikväll tror ja. =)

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Helt makalöst bra!! Har kört några olika bilar runt Nürburgring och oj oj oj, FM har gjort det igen. Vilken motor wow!

Helt lyrisk, första varvet med F40 Evo satt jag bara och garvade, hur bra som helst. thumbs up thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Bättre än GT 4 är väl en sak men är den bättre än Race 07 evolutions nordschleife

_________________
Pär Öqvist
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Har aldrig provat och känns väl inte direkt relevant i denna tråden.

Vill man ha 110% realism bör man ju åka ner istället med sin bil.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Nu har jag till och med lärt mig hur jag får tag i bilderna från spelet.





_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Racingsimulatorer
Forsa 3 demo släppt!
1, 2   >>
6678 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande