| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 - ETCC @ Laguna Seca - 18 jan
|
4521 besök totalt |
|
Då går vi till en annan bana! Laguna Seca @ Monterey, California, USA.
Den nuvarande sträckningen blev klar först 1996. Banrekordet har Helio Castroneves med 1:07.722. 1,09,575 gör Cart-bilarna där.... En standard Honda Prelude 1,51,358, en Honda Civic 1,45,055, en ALMS Honda NSX 1,38,176 Loppet är ett långrace på 30 varv..... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Min bästa tid på denna bana är 1,35.58...säkert fem sekunder efter de bästa...
Den här banan är iallafall roligare än Monza med sina rakor...Korkskruven är en kul kurva... sixpack från Tyskland gör denna bana på 1,34.09! I en Volvo!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Hmmmm..... kan man inte få en länk till banan istället...
Jag har hittat två olika zip-filer på min dator med Laguna Seca....
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag fick inte länken att funka.... men jag hade som sagt två olika den första verkar vara till F12k och den andra till GTR2002. Så jag installerade GTR2002 banan, men kommer inte ens i närheten av era tider..... Jonas (du kör väl BMW?) kan inte du maila mig din setup, så får jag testa om den går bättre... thomas_thuresson@comhem.se _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Hihi Bra kört Jonas...1,33-tider är väldigt bra!!!
Thomas: Så du tycker att banan är hal....är det vid korkskruven? eller hela banan? Banan är speciell...men kul! Den passar ETCC-bilarna tycker jag! Men banan känns säkert annorlunda med de olika bilarna. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Hela banan!! Liknar mest en driftartävling när jag är ute på banan....
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
|
Mantorp har det hänt något med! Den fanns att ladda hem via F1RST förut....
Den är borttagen på många ställen.... Jag hittade dock den här: http://hsw.hu/etcc03tracks/etcc.htm Här finns även LeMans Night Track som är svår att få tag på.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det finns en tråd där jag beskriver detta....
F1RST lägger banorna i F1Cs Circuits-folder. Använd import-funktionen som finns i menyn i början för att flytta den till ETCCs Circuits-folder. Var denna version lika hal tycker du? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
CWaltgard Skrev:
Sitter ni och tjuvtränar på banorna före rejs. Jag brukar högst köra ett par varv på Söndagsmorgonen för att se åt vilket håll kurvorna svänger bara. Den här var bra du,men det blir nog svårt att få rejsa grabbarna o tro på det, he he!! Mvh: StigRC
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Jag har problem med Laguna seca.
Laddade ner från f1irst2, men när jag skall köra den vid senare tillfälle så finns inte banan med menyn. Provat att ladda från Nicklas länk, men där hittas inte banan, vad finns mer att göra? Någon som har mer länkar? eller några andra förslag. ps har ej kvar den sedan GTR. _________________ Roger Jonsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
4521 besök totalt |