Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 5163 besök totalt |
F1 Abu Dhabi
Sista rejset för säsongen, det lilla jag sett av banan verkar den vara ganska trist, hoppas jag har fel... Trulli är långsint: http://www.autosport.com/news/report Hittade en kanal på Hotbirdsatelliten som heter Abu Dhabi Sport, ganska mycket motorsportprogram sista dagarna. Tyvärr är jag usel på arabiska så jag vet inte vad de snackar om... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Dagens kommentar från Eje: "Force India-bilen är snabb när det går fort..."
![]() Men om man lägger en banan mitt ute i öknen, varför asfalterar man alla avkörningszoner? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Sitter å kollar på kvalet nu (Filmon). Men jag får ingen riktig koll på banan, får instämma med ovanstående att den verkar tråkig.
Just nu i slutet av kvalet Hamilton Vettel Webber Bari Button _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Är det Tilke som ritat banan? Den som gjort det måste haft ett förflutet inom dragracing. Full fart framåt---å nej, en kurva, bromsa satan----ner till ettan eller tvåan genom böjen---full fart framåt---
Ingen som helst fartkänsla i medåkningen i pole-varvet. Nä, fram för banor med låååååååååååånga sveeeeeeeeeeepande kurvor med bankning så man kan skilja män från vettet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Det va bättre förr Nordslingan,gamla Hockenheimring,Spa,Första ver av monza mm ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Nä men så var det dom hårda grabbarna som vann för i tiden ![]() Dock så var det inget yrke inlindat i bomull som i dag utan gorde du ett misstag så var det ofta det sista du gjorde det skärpte nog sinnet en del. Dock så omkom ju många av mekanika fel ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Tilke är skyldig här också, visserligen är kurva 2-3-4 hyfsat snabba, men resten av banan är riktigt intetsägande. Lill-Lövis var ju också riktigt kritisk, han undrade hur man kan misslyckas så kapitalt när man börjar med ett blankt papper... ![]() Du menar skrämma folk från vettet? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
8 minuter kvar nu
![]() Sitter å kollar på Coulthardt och Brundle som kör varsin formelbil runt banan och pratar med varandra under tiden. Samtidigt så visar dom eventuella omkörningsställen och där det kan gå fel. BBC is tha shit _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||||
Försökt i en timme att få igång viasat on demand
![]() ![]() Får väl se sammandraget på 6:an sen > ![]() ![]() ![]() _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||
Viasat satellite funkar klockrent.... Och jag tycker dom har fått till en jäkla bra sändning som är bara den värd hela satellite-kostnaden nu med Janne, Eje och hon tjejen
![]() sen har jag live-tidtagningen igång på datorn som ger alla tider ![]() och sist har jag Iphone-app igång så man ser grafiskt var alla är på banan ![]() man känner sig lätt nördig men jävligt uppdaterad ![]() |
||||||
Re:
Med två varv kvar... ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Hehe ![]() _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||
Re:
Förstår detta. du skulle läsa mina mail till viasat. har dock lugnat ner mig och tagit en öl i baren ![]() Får titta på sammandraget. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||
Kul race och återigen visade Kobayashi att han kan köra. Lite fight på slutet om andraplatsen piggade upp också.
Hoppas Viasat Motor får fortsätta på samma sätt nästa år och att tankningsförbudet innebär nya strategiska problem. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 5163 besök totalt |