| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur planera ett trångt garage?
|
2469 besök totalt |
|
Började städa upp i garaget i helgen (fieron ska in o förberedas för större bromsar) och upptäckte att det blev svårt att finna plats för alla verktyg och annan bråte som inte kan slängas. Att det numer står en pelarlyft och tar plats har inte gjort det lättare. När man dessutom vill ha dit datorn och en del fotopryttlar blir det riktigt krångligt... Att det ska byggas ut så småningom är givet men hjälper inte mycket nu. Hur har ni inrett era garage? Återkommer med bilder på mitt eget garage och en from förhoppning om tips och råd... _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||
|
Re: Hur planera ett trångt garage?
Du kan inte göra en liten ovanvåning ovanför arbetsbänken eller så? Få bort grejjerna från golvet ger mycket plats. Jag gjorde ett litet lager ovanför fikarummet, förvisso lågt i tak men man står ju inte där så mycket
_________________ Daniel Steiner |
||
|
Har lite fönster ovanför arbetsbänken och sedan snedtak. Men idén om en liten extra-våning ska jag ha i åtanke när det byggs ut någon gång framöver. Om man ser till höger i första bilden nedan så har jag ju förvaringsutrymme ett par meter upp där diverse bråte i form av barnvagnar och pulkor samlas. Den lilla platån bakom pelaren kanske kan användas som golv till en dator/fika-hörna om man tar bort lite av hyllan ovanför. Då kanske man dessutom skulle kunna ta sig upp till förvaringsytan utan att riskera liv och lem och förvara verktyg som sällan används där.
Måtten på utrymmet är lite sådär. En 850-kombi med drag får plats mellan dörrarna och den underliga gröna mattan med några centimeters marginal. Bredden är så att man precis tar sig ut ur bilen när man parkerat mellan stolparna _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2469 besök totalt |