Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 325/328 e36 för BMW Cup Standard.
4849 besök totalt
Magnus81
Göteborg
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Jag har lite tankar på att försöka ge mig på BMW Cup.
Mina tankar går kring en e36 325 eller 328 och köra den i standard-serien då man borde kunna komma undan ganska billigt med det.

Finns det några hakar/problem eller kanske idéer och tankar från er som har kört litegranna?

328'an har ju mer vrid än 325'an men borde väl inte behöva mer vikttillägg än 325 eftersom det är samma antal hk? (193x4,5+450= ca 1320kg)

Är det för mycket vikt jämfört med e30? Vad väger dom jämfört med e36?

Hur mycket väger en e36 när man har tagit ur inredning och bytt stolar (inte bytt rutor då man väl inte får göra det i standard?)?

Bur till e36'an... finns det några färdigkapade att köpa nånstans som man bara kan bulta eller svetsa dit själv?

Kom gärna med åsikter och idéer/tankar om det hela med att köra en e36 i Standard.

/Magnus

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Magnus,

Kontakta också våra cuprepresentanter om du önskar information (www.bmwsc.com).

Här sen Apr 2005

Magnus,
Brossan lyckades vinna hela BMW Cup + std klassen med en E36/325 motor med org. bussningar & 20000 mil på mätaren så antingen så har han gjort något rätt eller så är vi andra i std riktigt usla -Martins kontaktinfo finns på klubbens hemsida.

Västerås
Här sen Maj 2007

Uppar lite då jag inte funnit nåt svar...

"Bur till e36'an (325i -93)... finns det några färdigkapade att köpa nånstans som man bara kan?"

Här sen Apr 2005

Re:

ekish skrev:
Uppar lite då jag inte funnit nåt svar...
"Bur till e36'an (325i -93)... finns det några färdigkapade att köpa nånstans som man bara kan?"

http://finess.se/ köp byggsats eller lämna in bilen. Bra passform på byggsatserna

Kristianstad
Här sen Mar 2006

Magnus, Krille på Sportvagnskonsult.com bockar numera burar. Är du intresserad kan jag ta med mig en bur till dig när jag åker till Göteborg.

BMW Z3 M-coupé
BMW E36 325
Tesla 3 SR+
Citera
Allmänt banåkaforum
4849 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande