Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum BMW M3 GTS - Äntligen! | << 1, 2, 3 >> 14554 besök totalt |
Eftersom alla modeller blir större och större hela tiden så blir det ju de minsta modellerna som är kandidater till körmaskiner. Visst kan man få en koloss att gå fort (ibland även med lite känsla), men det kostar på. En M135 CSL hade väl inte skadat (återkopplar väl fint till första "M5an" nummermässigt och skulle väl väga detsamma). |
||||||||||
Hade varit fint ca 1200kg & M3:ans V8 på 420hk hade hunnat blivit en fin körmaskin. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
Men vi halkar lite från Topic, vilka Porschar ("självutnämnt" referensmärke) kommer GTSen att kunna mäta sig med? |
||||||||||
Känns (ja nu är det lösa boliner, "känns") som BMW går lite mer head to head mot GT3'an den här gången. CSL upplevde inte jag iaf som att BMW profilerade alls lika hard core som en GT3 var/är positionerad. Den här gången verkar de också ta i lite till i pris så där CSL väl var "billig" jämfört med dåtidens GT3 så kanske skillnaden blir mindre denna gång? (här kan jag fått allt om bakfoten eftersom jag har dålig koll på nypriser på GT3 då och nu. Sen kan vi räkna med trådar på 134 sidor där BMW'ns varvtider på ringen och andra ställen kommer ifrågasättas, beundras eller hånas och jämföras mot andra skojsiga bilar (inte bara Porschar utan varför inte.... Nissan GTR! ) _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut
|
||||||||||
Jag väntar fortfarande med förhoppning på en produktion av "Tii-konceptet".
Dignell, Nja, det har ju funnits några BMW "R26R" innan Renault fick till det Ett ex. är 2002 Turbo: Vid samma tidpunkt som 2002 Turbo erbjöds så var nedanstående det hetaste Renault hade _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
Haha det är bra Måns! Gott att få lite mothugg
Renault 5 Turbo var väl inte direkt så trött iofs |
||||||||||
Jopp!
Jopp! _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||||
Besvikelsen lägger sig dock kanske lite om man kör jämnt med M3 E46, vilket ju Horst gjorde i Supertestet av X6 M häromsistens, 8.24! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||||
Nääää, inte min besvikelse iaf. Imponerande, ja. Jag vet att den är superkompetent körmässigt. Och den ombyggda X5'an med Lemansmotorn BMW knåpade ihop för en bunt år sen är superball. Men nääää. Snälla BMW fokusera på en liten M-bil nu. Snääääällla. _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige? _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
På siten stod tyskland först i vår , övriga världen sommar 2010. Man får väl mer info om man anmäler sitt intresse. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||
Den är lite av ett fiasko försäljningsmässigt i England, det finns ~20-30 osålda bilar på lager. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||
Högerstyrt på gott och ont, antar jag. Fördelen vore väl att man kan komma runt heltypsgodkännandet? _________________ Axel Tanner |
||||||||||
Ursäkta men vad pratar du om egentligen |
||||||||||
Jag utgår från att alla svensksålda M3 GTS kommer att vara heltypsgodkända? Men kommer man inte runt det genom import? Ursäkta oklarheten, jag trodde att det var som ovan. _________________ Axel Tanner |
||||||||||
Att M3 GTS kommer att vara heltypsgodkänd ska man nog inte utgå ifrån före BMW säger att det är så. Hur var det ovan menar du? EDIT: Vad är det förresten du vill komma runt genom import? |
||||||||||
Lite trådförvirring tror jag, handlade ju om Renault R26R en liten stund, om att importera eftersom den inte togs in i sverige. Nu tebax till ämnet kanske, sorry för den tillfälliga detouren _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Att det handlade om R26R ett tag var jag fullt med på (råkar ju dessvärre ha alltför god insikt i den bilen som man kan läsa om i en annan tråd...) men jag förstod aldrig AxelT:s frågeställning kring M3 GTS:en samt hans parallell till R26R Här är en video från ringen när de provkör prototypen till GTS förvisso inte helt färsk men säkerligen ny för många http://www.youtube.com/watch?v=cPyLZ |
||||||||||
Bilar tillverkade i EU eller för EU "drabbas" väl av helbilsgodkännande. men om man t.ex. tar hem en Toyota Supra från England som direktimporterats dit slipper man detta och kan således (iaf teoretiskt) bygga bur och anpassa vikt osv innan man reg.besiktar. Samma gäller väl US-import. Så har jag uppfattat det hela.
Nuså! Tillbaks till ämnet! _________________ Martin Wahlberg |
||||||||||
Allmänt banåkaforum BMW M3 GTS - Äntligen! | << 1, 2, 3 >> 14554 besök totalt |