Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17153 besök totalt |
Re:
Eddie, läs reglerna i länken ovan, där finns svaren! _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
ooops sorry.. Missade den helt! ![]() Tack för hjälpen! ![]() _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Re:
Ja de tycker jag.. jag har ju ränsat allt inne o hittat två rost ställen vid dom ''locken'' under sätena de e allt.. O utvändigt e den ju nylackade sidor så där ska inte va nåt.. Ja de har ju en förmåga att samla skit ![]() _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
De va ett tag sen jag uppdaterade.. Har inte hänt så jätte mycket men hålet efter baljan e täckt.
Här e bild på de ![]() ![]() Jag söker även en bakväxel till bilen om någon har en sådan över? ![]() Mvh _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Re:
OK Men den ''brickan'' som sitter där skruvas den bort lr? _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Re:
det som håller dämparen på plats är en stor "mutter" det är gängor på insidan av fjäderbenet. Den brukar sitta bra hårt Jag brukar borta rent med stålborste knacka "banka" lite på flänsen med hammare" dränka den i rostlösning montera fjäderbenet i ett skruvstäd & sen vrida loss den med en rörtång _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Grymt tacksam för dina snabba svar! Du har räddat min dag ![]() Tack så mycke.. ![]() _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Funkar det inte med Mickes eminenta tips så säger jag bara värme, värme, värme.
En sån liten gasolblåsare från Biltema funkar fint. Värm röret där muttern sitter ett bra tag, sen dräm till med ett par rejäla slag av hammaren så rosten i gängorna får sig en liten chock. Sen brukar det gå bra att lossa med en stor rörtång. Har du ingen sådan så kan du gå lös på muttern med en huggmejsel och hammare. Hugg rakt in först så du får en kant att hugga emot, sen är det bara att banka snett in så du gängar loss muttern. Har funka 100% av gångerna för mig. Du får ju köpa en ny mutter, men det brukar faktiskt följa när man köper nya dämpare. Sen kan man väl höja ett varningens finger om att värma på trycksatta saker, stötdämpare och bromsok med fastsatta slangar osv. När saker blir varma expanderar de, och kan i värsta fall explodera. Ska du inte ha dämparna så borra ett hål i botten på fjäderbenet så du punkterar dämparen. _________________ Peter Sternersson |
||||||||
Jag fick värma massor med biltemas lilla brännare, sen knackade jag runt tog en stor rejäl rörtång, funkade inte, gjorde om proceduren, efter ett par timmar gick det
![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||||
Re:
De tackar jag för!! Ja de får bli att inhandla lite eld på feltema! Tack för tipset. ![]() _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Nu va turen ifatt mig igen..
Skulle precis köra till mor min i men vinterbil (318i m10) o sätter i nyckeln o trycker ner kopplingen. I samma sekund har jag plötsligt tryckt ner pedalen i golvet.. Kopplingen tar plötsligt inte.. Bilen fungerade felfritt i söndag Har någon tips/erfarenhet av detta? ![]() ![]() ![]() _________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||||
Re:
gissningsvis slavcylindern till kopplingen kolla så slagen till slavcylindern är hel bara _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17153 besök totalt |