| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Wiechersbur (var: Köpa wiechershalvbur från wiechers ell...)
|
1 besök senaste veckan (29855 totalt) |
|
Funderar också på att beställa skruvbur alt. helbur då min -97 inte är helbilsgodkänd
Kanske ska sambeställa? P.m. mig om hur dina tankar går och när du hade tänkt beställa så får vi som jag är redo då... _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||
|
Har någon vart i kontakt med wiechers per mail? Eller svarar dom bara om man ringer dom?
|
||||||
|
Re:
Fax är tysklands svar på mail
_________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||
|
Sedär! Bara för jag frågade om de svarar på mail fick jag svar från dem nu
Någon som är smartare än jag som förstår vad dom menar med valen på bältesröret?: Man kan beställa dem antingen som "to strap" eller som "to screw". Menas det med hur man fäster bältena eller hur man fäster själva röret till buren?? |
||||||
|
Re:
hahaha jag var rätt dum i huvudet när jag tänkte att jag kunde få någon vettig förklaring på "strap" när jag googlade på ordet... man fick upp rätt mycket skyssta bilder!!
-- Borde vara så som du säger Johan ja! |
||||||
|
Funderar själv på att skaffa mig en bur, synd bara att ekonomin inte tillåter det just nu
.
Jag kommer satsa på helbur då jag tycker det känns bättre att gå hela vägen liksom men inte vill svetsa in en, har alltid funderat på hur det blir om man rullar med bara halvbur, om kraften inte kan fördelas på hela taket borde det inte bli mer tilltryckt över just föraren då? kanske bara är dumma ideer men tycker det känns bättre med hel .
Men kör man mycket till vardags kanske det inte direkt är optimalt förståss. _________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Nu är dom rätt snabba på att svara!
FYI kostar frakt för två halvburar i tjåkkaste stålet till E36 inklusive de flesta tillvalen 70 (eur) |
||||||
|
Kollade du med h-stag, kryss och bältesstag? vad blev priset för en sådan? Kan vara intressant att veta, jag vet iaf att en helbur som jag vill ha den går på över 1000_ , ganska saftigt, men man får se det som en livförsäkring
.
_________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Jag frågade om skillnaden mellan en "motorsportbur" och en "gatubilsbur" och fick till svar:
"the difference between roll bars for motorsport and for driving on street are the attachments for lateral protection, h-strut and cross. For motorsport we have to take other attachments. That is the only difference." Vad har ni andra beställt för variant? |
||||||
|
Re:
oj missade ditt ilägg, sorry för sent svar: BMW E36 Coupé with sun-roof roll bar type B steel ST52 45x2,5/40x2 mm black varnished (only for driving on street, no motorsport) 300,00 _/one piece h-strut 62,00 _/one piece cross 75,00 _/one piece safety belt tube 96,00 _/one piece |
||||||
|
Re:
Vad kallar tyskarna denna del? Är det en del av buren eller det är ett bakre fjäderbensstag som inte sitter i själva buren?
Funderar också på att beställa inom kort..om jag kan få den som jag vill ha den. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Re:
Som jag förstått det så är det ett bältesstag i buren helt enkelt, dom har väl insett att folk vill ha det
Jim: jag hade glömt tråden så det är lugnt , men då får man ju räkna det dubbla säkert för en fullbur med samma spec samt dubbla sidostag, huga, får se vad man kan skrapa ihop under vintern
Edit: 1052 _ skulle det gå på utan frakt för fullbur med kryss, h-stag, dubbla dörrstag samt bältesrör, får nog vänta en liten stund ja
_________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Re:
Richard, stäm av med dom för när vi beställde så sa dom att på Compacten ingick bältesstaget, jag är inte övrtygad om att det verkligen är så men det svaret fick vi iallafall. Tiden får helt enkelt utvisa. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Fick tag i dem nu och jag skall få ONS-DMSB-certifikatet på compactburen per mail, smidigt!
Där står det vilka rör som är obligatoriska (för att få ut Svensk vagnbok) och vad som går att få till om man önskar. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Re:
Skulle tro att den heter "Gurthalterstrebe", står med i beställningsformuläret som finns under download fliken. _________________ Johan Christensson |
||||||
|
Re:
ok, Tack! Nån som fått klarhet i var i buren den sitter? Mellan bakre infästningspunkter eller mellan diagonalen och en bakåtsträva? _________________ Rikard Ahlin |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Wiechersbur (var: Köpa wiechershalvbur från wiechers ell...)
|
1 besök senaste veckan (29855 totalt) |