Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 5829 besök totalt |
Re:
Viasat Motor: Fredag: 21.30 (eftersändning kval) Lördag: 06.30 (direktsändning kvallopp) Söndag: 08.15 (direktsändning huvudlopp) _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Tack! ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Fjärdeplats för Marcus, han verkade ha dålig toppfart?
Vinnaren Mortara är säkert en duktig chaufför, men om gulflaggsregeln hade följts hade han aldrig vunnit. ![]() Var tog Blomman och Eje vägen? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Dålig toppfart? Det var väl ändå på rakan han ökade avstånd i början av racet? Usel start så han tappade platser och sen inte alls på hugget vid omstarten. Nu har jag inte koll på varvtiderna, men det kändes som om det bara var ett eller två varv som gick riktigt fort.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Toppfarten blev väl dålig av att han fick dålig fart ut ur kurvorna. Tyckte jag hörde att TOM'S plockade av lite vinge på Marcus bil till finalen för att han skulle hänga med Folkamotorerna, men han blev nog bara långsammare och slet mera däck, gissar jag. Dåliga starter gjorde han både igår och idag. Mortara körde ju om Marcus under vinkande gulflagg under kvalloppet igår när några funktionärer skulle flytta en kraschad bil. Några kurvor senare släppte Mortara om Marcus igen, men ska det räcka för att slippa straff? Skoghag, du som kan sånt här, var det rätt att inte bestraffa Mortara? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Var en liknande incident i F1 förra(?) säsongen, minns inte hur det gick då. (jag tror det blev straff efter racet) Jag tycker det är konstigt att man slipper straff. Det är ju pga säkerhetsrisken man inte får köra om, skadan är ju redan skedd även om man släpper förbi. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Kvalloppet såg jag inte så jag undrade vad det var för gulflaggssituation jag hade missat.
Har inte tittat på race i Macau tidigare och jag tycker nog banan är lite underlig. Lika korkad att tävla på som i Monaco. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Går hyfsat för Marcus på F1-testet. Sista dagen idag, blir spännande att se om han kan/får klämma till med någon rökartid.
8:a i tisdags (4 tiondelar efter Conway i samma bil), 7:a igår (bara 2 tiondelar efter trots hälften så många varv som Conway), vad blir det idag? Följer testet med spännning. Hoppas det blir en bra GP2-styrning eller liknande 2010! _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Detta är ju hur stort som helst. Hoppas verkligen det blir lika bra idag och så få misstag som möjligt.
Grattis Marcus ![]() |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Hur ska man sammanfatta testet då? Helt klart riktigt BRA, men inte så SUPERBRA som hade behövts för att knacka på porten så som Kimi Raikonen gjorde efter bara ett år i Formel Renault. Tror att en svensk måste göra något sensationellt för att komma in i F1 utan en budget på runt 100 millar.
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||
Det blev lite tyst med svenska pressens rapportering från sista dagen (AMS var där men inte ett pip), de blev väl besvikna när han inte slog Ricciardos 1.17,4!
Nu kan man inte jämföra så, Marcus kan egentligen bara jämföras med Conway (som var Macau och Brittisk F3 mästare, Autosport driver of the year 2006 när Marcus började köra bil med F BMW, han var testförare för Honda 2007, har 2 års GP2 och ett års Indy racing innanför skjortan) och han är ju en bra måttstock, har ju lite erfarenhet när det går lite fortare. Om nu Marcus fick samma setup/bränsle/däck som Conway kan jämföra de 2, då var Marcus 0,3 sek efter med sina 50 varv mot Conways 80. Om alltså. Re Ricciardo, honom slog Marcus 5 gånger av 6 i Brittiska F3 i år när han hoppa in i RRs bil, så speeden jämfört med Ricciardo är det nog inget fel på. Här är vad Brawn skrev på sin website:
Jag tror testet gick bra, tyvärr utan rubriker som kunde hjälpa i GP2 jakten. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Lite gammalt, men det här visades aldrig i sändningarna på Viasat Motor:
http://www.youtube.com/watch?v=Lqra8 ![]() Detta föranledde gulflagg vid den här kurvan där Marcus blev omkörd av Mortara utan att han fick något straff. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 5829 besök totalt |