Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 20268 besök totalt |
Re:
Låter bra, för visst var det så att jag skulle få köpa den där av dig ;-) Har du kvar M635:an? /Jesper _________________ Jesper Hansén |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() om inte annars påminner jag dig gärna ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Re:
Hmm, med förare borde det bli lite under 1400, right? Vikta upp en smula till 1421 kg (och få en perfekt cm på köpet), 205 r-däck, original bromsar och grenrör och du är klar för standardklassen..? ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||
Re:
Ja det är ju ett intressant alternativ men i steg 1 så låter jag den vara som den är "mentalt" är den ju redan då i standard klassen ![]() _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Re:
Jag tror jag minns...var det något med 10? Standard är nog mer realistiskt i dagsläget. _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Re:
Nej du den säljer jag INTE, har inte du skaffat en egen 6 serie vid det här laget!? M6:an är kvar och väntar på en motoröversyn, gick varm vid ett onödigt toppfartstest ![]() _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Re:
Nej, jag skaffade ett till barn istället... _________________ Jesper Hansén |
||||
Re:
Hmm... Var det inte denna bil jag såg på ett släp den 3/9 på väg mot valhallavägen från Värtan månne? Var svårt att hålla ögonen på vägen när du (med svajande stötfångare) passerade i mötande... ![]() Nu vill jag/vi ha en uppdatering om vad som händer! ![]() ![]() ![]() Btw, RIKTIGT snygg bil, ser arg och snabb ut! (till och med på ett släp...) _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||||
Nu är den här
Steg 1 blir att lista ut varför den överhettar under hård belastning vilket den gjorde sist den kördes i CA. Tog den till en verstag som mätt olika värden och kört den på rullande landsväg en stund men den verkar fungera som den ska. Tydligen var det en hel del luft i kylsystemet. Kan det verkligen vara så enkelt..det törs jag knappast tro... Steg 2 blir att be en besiktningsman kolla in buren. Cheers, Pär _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Re:
Jag vet nu mera vem som blir min favorit i BMW-CUP nästa år ![]() Måste säga att bilen som den ser ut på bilderna är något av vad jag tänkt som slutresultat av min egen (dock gatbil) Ser fram emot att se e24:an dra ifrån olof, Kinnby, Nicke och gänget på barnorna i sommar ![]() Håller redan tummarna inför cupen!!! _________________ Kim Ericsson BMW e46 318i -03 BMW e24 635 CSi -83 Golf Mk1 Cab -92 |
||||
Har någon en 188 klump med diff så är det vad jag behöver.
Bilen är riktigt styv och saknar diff så det spinner mest hela tiden nu när jag var ute om provkörde lite ( på avlysta vägar naturligtvis). Kul med positiv respons på denna :-) Har pratat med bur/vagnboks mannen som skall kolla in buren inom ett par veckor. _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Kul att snackas Pär!
Hoppas körningen gick bra på ön. Kunde tyvärr inte närvara med min egen CSL då den är nerskruvad just nu och får sig en genomgång inför 2010. Hör av dig när du landat så ska vi nog göra Cup bil av det där du åker i ! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Premiären avklarad
Körningen på Gotlandring var helt underbar. Vi anlände till banan 9:30 med klarblå himmel !? Det var vi med 635:an och en kompis med sin Fiesta ST. 2 bilar på banan HELA dagen... Känns fantastiskt att äntligen få köra bilen som för mig är en liten dröm. Den går faktiskt riktigt bra :-) BMW rullade non-stop 9.30-16:15 ( med undantag för en tankning ) med 3 förare/passagerare som turades om att köra tills då det blev mörkt 16:15. Den överhettade åtminstone inte igår. 10 grader varmt i luften och lite fuktig bana och rätt hårda Pirelli Corsa däck gjorde väl sitt till men jag tror att det var så enkelt att det var luft i kylsystemet och nu är det borta :-) Gotlandring är en helt underbar bana 3.2 km med härliga svängar som går i varandra med nivåskillnad och blinda kurvor, , rejält tilltagna avåkningszoner, helt enkelt världsklass!!! Roligare än både Kinnekulle och Gälleråsen (som annars är min favorit) i mitt tycke och utmärkt för lite motorsvagare bilar, själva rakan är inte allt för lång. Filmade en hel del skall lägga upp det på youtube så när jag får tid. Nu är det dags att ta hit besiktningsman att titta på buren och sedan är det 4.10 klump med 70% diff som väntar på att monteras. _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
_________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Ähh... Vad vore en dag på gotland ring? Fruktansvärt tråkig, långtråkig och......och alldeles underbar....
![]() ![]() ![]() Letar redan boende till BMWSC-träffen nästa år... ser ut att vara en sjukt rolig bana (och bil). ![]() Ligger minst en diffklump i garaget som hittar riktigt bra runt Knutstorp. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Re: Premiären äntligen avklarad!!!
![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 20268 besök totalt |