| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Dator + GPS = Laptimer ? Mjukvara?
|
<< 1, 2 5660 besök totalt |
|
Håller på och testar Racechrono på datorn men har problm med att få in banor.
I programmet blir det error och när jag lägger in dem manuellt dyker de inte upp i programmet, nån som vet vad det kan vara?
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
Re:
Aha, kan ju diffa från tid till tid, läggs inte kartorna rätt i strukturen blir det ju error, på min nalle är det i en undermapp till racechrono som heter "Tracks" banorna ligger, har du inte den mappen skapa den och kopiera över dom dit. Detta borde funka tycker man, har ett svagt minne av att jag själv fick pilla lite med PC versionen men här är jag osäker.. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Någon som provat nån sjysst sånhäringa app till Iphone?
Edit: Hittade en app som heter Cantrell Motorsport Lap Timer. Någon som testat? |
||
|
Det finns säkert flera appar till iPhonen som är bra, synd bara att de blir helt odugliga på grund av den inbyggda gpsen. Men en jailbrakad iPhone, roqyBT och en 5 Hz bluetooth GPS så funkar de säkert bättre.
_________________ Hans Törnquist 996 TURBO |
||
|
Re:
Berätta mer. Vad med den inbyggda GPS:en .
|
||
|
Jag har beställt en TomTom Car Kit till min iPhone. Den har en inbyggd SiRF Star3 GPS som den använder instället för telefonens inbyggda. Vad har den för uppdateringsfrekvens?
http://www.tomtom.com/products/produ _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
De brukar ha 1Hz, det funkar, men en 5Hz är väldigt mycket bättre. Tänkte köpa en 5Hz till min HTC Hero till sommarens övningar. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Dator + GPS = Laptimer ? Mjukvara?
|
<< 1, 2 5660 besök totalt |