Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Fotorealistiska riktiga racerbanor i 3D
1380 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Kör ett varv långsamt på en racerbana med en nogrann 360graders laserscanner och massa videokameror, låt datorn pussla ihop en petnoga komplett 3D-modell och sen lägga på texturer från dina videokameror, Voila! Eller som jag sa när jag såg det sjit påmfritt !

http://www.realtimerace.com/

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Ser ett visst samband med denna tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=61265

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Med skillnaden att du fritt kan "köra runt" helt vart du vill i en riktig 3D-modell av banan med det här. Google grejen är extremt mycket enklare gjord. Men ball den med

Missa absolut inte filmen som finns på deras sida som förklarar det hela

Här sen Mar 2003

Nu vet jag inte om det egentlignen har med saken att göra då jag är dålig på inmätning. Men vi har en Rtk Gps och om du önskar mäta in banor med noggran precision så kan jag hjälpa till med utrustning. Det är inom cm när i både xyz-led

Men jag kan ha missuppfattat allt brutalt

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Petter skrev:
Nu vet jag inte om det egentlignen har med saken att göra då jag är dålig på inmätning. Men vi har en Rtk Gps och om du önskar mäta in banor med noggran precision så kan jag hjälpa till med utrustning. Det är inom cm när i både xyz-led

ojoj, det här är nåt helt annat. Den här mappar upp allt i en finmaskig 3dmodell. Varenda bula i asfalten. Varje separat curbstens form, höjd, bredd, vinkel, placering plus dess usteende förstås. Och varje grästuva bredvid banan osv osv in absurdum. Den gör t.om. en exakt modell av hur lecakulfållorna är formade inkl ev. hjulspår, gropar osv....

om de kör ett varv kring en av räeserbilarna i depån så har de en komplett 3dmodell av den. Osv! Galet!

Här sen Mar 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Petter skrev:

ojoj, det här är nåt helt annat. Den här mappar upp allt i en finmaskig 3dmodell. Varenda bula i asfalten. Varje separat curbstens form, höjd, bredd, vinkel, placering plus dess usteende förstås. Och varje grästuva bredvid banan osv osv in absurdum. Den gör t.om. en exakt modell av hur lecakulfållorna är formade inkl ev. hjulspår, gropar osv....

om de kör ett varv kring en av räeserbilarna i depån så har de en komplett 3dmodell av den. Osv! Galet!

Jag hade på känn att jag var ute och cyklade det låter som en ekolodning du är ute efter sådana har jag men tyvärr inte på rejsbanor, men om en hamnbassäng blir aktuellt så har jag med presicionen du är ute efter
(jag vet ju att jag inte ska blanda mig i saker jag inte förstår men ändå kunde jag inte hålla näbben )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Frågar man inte får man inget veta

Här sen Mar 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
Frågar man inte får man inget veta

thumbs up förut trodde jag bara att jag var korkad, nu vet jag