| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 - ETCC @ Laguna Seca - 18 jan
|
4521 besök totalt |
Jo, det vet jag men jag vet in vad i filen som ska ändras..
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Mycket konstigt! Det är där i filen som jag ändrar hur många varv det ska bli...
Kan det vara så att du har banan på två ställen och att du bara ändrar på ett ställe? Annars kan du ju köra själv via F1RST. Välj antingen: 1) max antal som kan vara inne på din server = 1 eller 2) Du väljer HOTLAP _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jag har bara banan på ett ställe numera, för ett par dagar sedan var jag helt förvillad mellan de olika versionerna av Laguna så jag tog bort alla jag hittade på datorn och hostade på F1rst så jag fick rätt bana.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Startlampor
Hej Kavic !!! Mycket mystiskt det här du, men jag har inte varit ute å kört på F1RST kan det bero på det tror du. Jag har också för mig att det var något tokigt med starten i GTR på denna banan. Mvh: Stigs RC
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Det är ganska enkelt.....Det fanns en version av Laguna (den vi körde med GTR-bilar på) som inte var färdig till 100%. Lite småbuggar som tex startlamporna och lite konstig bränsleåtgång fanns på den. SBDT (tror jag) gjorde färdigt den banan och fixade till det som fattades. Det är den versionen som man får nedladdat via F1RST.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jaha, jag avrundar min ETCC säsong här, har varit kul och rejsa med er killar, men börjar bli lite mycket nu, kör i en annan liga som tar upp rätt mycket tid.
Sen blir de juh inte bättre när jag kör AWD Audi där och BMW här. Lycka till med rejset på Laguna
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
Ett litet tips kanske:
General hints for Laguna: Easy off on the throttle just before the crest after start/finish brake gently until you reach the "compression" are where you start to brake hard. Be patient in first corner. Second corner (right) you must hit the apex perfectly and get a good exit. Turn 3 (right) , 4 & 5 (left) you must take smoothly, correct line is essential so that you can keep speed through the corner. Do not brake too late, or too hard. After turn 5 you arrive to the corkscrew... I have not figured that one out completely, but brake softly before the crest and make sure you do not go to fast into it. Then you can accelerate quite hard out of the corkscrew since it is a compression there and you have plenty of grip. Find the good line through the next left hander and accelerate towards the righthander. The righthander must also be taken smoothly, you must hit apex. Then it is only the last hairpinlike thingy left, I always mess up there If you drive smoothly without any agrression you will get 1.35-1.36 like that. After you can drive 5-10 laps without spinning at those times - start to brake a bit later and attack a bit more, but there is no use trying to lower your lap times by 1 second each lap, it will take some time. But as soon as you know the lines and are confident in 1.36 the times WILL drop. And they will drop all by themselves.... Setup is important, but not so important until you can drive consistently. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 - ETCC @ Laguna Seca - 18 jan
|
4521 besök totalt |

